شناسه خبر : 64207
جمعه 10 اسفند 1397 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران کجای جذب هیئت علمی هستند؟!

محمد- ده بار نوشتم بیش از ده بار هم با حاج آقای نوروزی تماس گرفتم. فقط شنیدم« بامن تماس داشته باش. بعداً زنگ بزن»

کار من فردی نیست. کار صدها بلکه هزاران نفر جانبازی است که وزارت علوم دارد به بهانه های بی خود آن ها را حذف می کند. و امّا اصل ماجرا:
طبق درخواست دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت وزارت علوم هر سال درخواست جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز اعلام می شود.

2- از طریق فرآیند قانونی و گذراندن مراحل مختلف این افراد به عنوان اعضای هیئت علمی اعلام به کار می کنند.
3- برطبق قوانین و مصوبات وزارت علوم، مجلس شورای اسلامی، قانون خدمات جامع ایثارگران با گذشت چند سال سابقه کاری می بایستی اعضای هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند.
4- فرزندان شهدا با مدرک دکترا و رعایت سایر قوانین از بدو استخدام هیئت علمی رسمی قطعی ابلاغ می گیرند.
5- افراد جانباز کارشناس ارشد در ابتدا به صورت پیمانی و بعد از سه سال باید تبدیل وضعیت شوند و به رسمی آزمایشی و باز بعد از چند سال به رسمی قطعی تبدیل شوند.

همین مسئله بهانه ای به دست مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه ها داده است و با توجه به این که جانباز کار شناس ارشد باید بعلت امتناع و تعلل مدیران و رؤسای لیبرال دموکرات و ضد قاطبه ایثارگر مرموزانه و با لبخند مزورانه کار عزیزان جانباز را متوقف بگذارند و آن ها را تبدیل وضعیت ننمایند.
و چون هیچ دستگاه نطارتی بر کار بی ضابطه در دانشگاه ها و معلی الخصوص مؤ سسات آموزش عالی غیر انتفاعی نظارتی ندارند. هر گونه اجحاف و زور گویی نسبت به جانبازان هیئت علمی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، بعمل می اید.

پیشنهاد:
اگر آقایان نمایندگان از طریق قانونی اصلاحیه ای یا مصوبه ای تکلیفی برای تبدیل وضعیت جانبازان اعضای هیئت علمی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و هم اکنون بیش از چندین سال مشغول خدمت بعنوان عضو هیئت علمی هستند، مصوب و ابلاغ نمایند تا مشکل آنان حل شود.
سلام و والسلام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام، این مشکل و بی توجهی به سرنوشت ایثارگران در استخدام بصورت هیات علمی و استخدام ادارات وجود دارد که از ابتدای دولت تدبیر و امید بسیاری از ایثارگران را دچار مشکلات لاینحل کرده است. هیچگونه دستگاه نظارتی و قضایی پاسخگوی مشکلات و کارشکنی در امور ایثارگران نیستند.
از ابتدای اعلام دعوت به همکاری و استخدام هیات علمی و استخدام ادارات طوری برنامه ریزی میشود که عده خاصی بتوانند استخدام شوند و راهی برای اعتراض و شکایت باقی نگذاشتند زیرا از ابتدا بسیار زیرکانه عمل کردند و کلیه مراحل شکایت و اعتراض را مهندسی میکنند تا ایثارگران نتوانند احقاق حقوق کنند.
برای مثال پس از امتحان با برگزاری گزینش ایثارگران را مردود میکنند و جای شکایت باقی نگذاشتند.
از طرفی در امور آزمونهای استخدامی طبق قانون و تسهیلات ایثارگران رشته مدرک تحصیلی نباید ملاک استخدام قرار بگیرد اما در اطلاعیه استخدام بهیچوجه رعایت نشده لذا چنانچه ایثارگران دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط در آزمون شرکت کند مجازات و محروم خواهد شد تا ایثارگران در رشته های خاص کارشناسی ارشد و دکترا بیکار بمانند.
با توجه به بلا تکلیفی ایثارگران که عموما فرزندان ایثارگران هستند لطفا در خصوص عدم لزوم ارائه مدرک تحصیلی رشته های غیر مرتبط و عدم انطباق با رشته های اعلام شده در آزمونهای استخدام که معمولا رشته های عمران و حسابداری استخدام میکنند اعلام نظر فرمایید. آیا در صورت عدم انطباق رشته تحلصیلی ایثارگران با رشته های اعلام شده برای آزمون میبایست مطابق قانون و تسهیلات ایثارگران همسان سازی و عمل شود یا ایثارگران هیچگونه حقی برای شرکت در رشته های غیر مرتبط با رشته های اعلام شده در آزمون ندارند و مجازات و محروم خواهند شد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi