شناسه خبر : 76196
دوشنبه 16 تير 1399 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مثل باران از چشمهایش اشک می‌ریخت، شهادت حقش بود

 

مجید در «کربلای یک» به حقش رسید عملیات کربلای یک به مدت ۱۰ روز در تیر سال ۱۳۶۵ به منظور بازپس‌گیری شهر مهران از نیرو‌های رژیم بعث عراق انجام گرفت، نهایتا منجر به فتح این شهر به دست رزمندگان اسلام شد.

«جعفر طهماسبی» از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا به بیان خاطره‌ای از شهید «مجید برخورداری» از شهدای این لشکر در عملیات کربلای یک پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

شهید مجید برخورداری متولد سال ۱۳۴۶ در تهران بود که در سال ۱۳۶۲ اولین بار به عنوان بسیجی وارد جبهه‌های نبرد شد. او در مقطعی بر اثر اصابت تیر دشمن از ناحیه پا مجروح شد و نهایتا در عملیات کربلای یک زمانی که در حال بازکردن معبر برای عبور رزمنده‌ها از میدان مین بود، به شهادت رسید.

قبل از عملیات کربلای یک گردان تخریب تقریبا نیروی کامل گرفته و دسته‌ها تشکیل شده بود و آموزش نیرو‌ها هم در جریان بود.

عزاداری شب‌های چهارشنبه و دعای توسل رونق داشت. من و شهید مسعود تابش مداحان گردان بودیم و بین خودمان تقسیم کرده بودیم که چه کسی نوحه یا دعا و روضه بخواند.

خیلی هوای هم را داشتیم و سعی نمی‌کردیم در مداحی رقابت کنیم، هر دو رفیق بودیم. یک شب داشتم داخل چادر نوحه می‌خواندم، شهید تابش هم میانداری می‌کرد و بچه‌ها خیلی پرشور سینه می‌زدند.

شهید مجید برخورداری که در عملیات کربلای یک شهید شد، قدش از همه بلندتر بود و مدام وسط نوحه آه می‌کشید و سر و صدا می‌کرد. چند بار هم دستش خورد به فانوس وسط چادر. به شهید تابش اشاره کردم که مسعود کنترلش کن. تابش به او تذکر داد، اما گوش نکرد. داشت جلسه بهم می‌خورد.

به مسعود گفتم کار خودم است، تو واحد بخوان من می‌روم سر وقتش. شهید تابش واحد را شروع کرد و من در کنار شهید برخورداری قرار گرفتم و گفتم برادر بگذار با هم سینه بزنیم، آن نازنین مودب و عزیز و دوست داشتنی قبول کرد.
آن شب مثل باران از چشمهایش اشک می‌ریخت، شهادت حقش بود.

منبع: کانال الوارثین(تخریب لشکر 10)
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi