شناسه خبر : 78348
سه شنبه 29 مهر 1399 , 14:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه تأمین زمین و شغل جامعه ایثارگری در گیلان

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 1500 واحد مسکونی و 2000 شغل برای جامعه ایثارگری و تفاهم‌نامه ساماندهی گلزارهای شهدا به استان گیلان سفر کرد.

 مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 29 مهرماه در ابتدای سفر خود به استان گیلان با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر رشت نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
معاون رییس جمهور در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه رشت با اشاره به سفرهای استانی برای رسیدگی به مسائل ایثارگران، گفت: از ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران هر هفته به یک استان سفر کرده‌ایم تا موضوعات مهمی مانند مسکن، اشتغال و ساماندهی گلزارهای شهدا را در خود استان‌ها پیگیری کنیم.
 
اوحدی ادامه داد: در حوزه‌های مسکن و اشتغال ایثارگران تلاش می‌کنیم با همکاری و همراهی استانداری‌ها از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده کنیم. در موضوع ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا نیز اقدامات با در نظر گرفتن نظرات و منویات مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به شرایط حوزه بهداشت و درمان ایثارگران، گفت: خوشبختانه با همراهی دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مشکلات حوزه بیمه‌ای ایثارگران برطرف شده است و امروز هزینه‌های انجام شده توسط ایثارگران حداکثر در مدت 48 ساعت توسط شرکت بیمه دی پرداخت می‌شود. همچنین به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها تأکید شده است تا سریعاً پیگیر امضای قرارداد مراکز درمانی و بیمارستان‌های معتبر با بیمه دی باشند. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم تمام مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سطح کشور با بیمه دی قرارداد خواهند داشت.
 
آیت الله فلاحتی نیز در این دیدار با اشاره به سوابق رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأکید کرد: آقای اوحدی تجربیات زیادی در عرصه‌های مختلف دارد و می‌توان گفت دوره‌های سختی را تحمل کرده است، اولین دوره سختی دوران اسارت بود که آقای اوحدی پس از آن سرافرازانه به کشور بازگشته است. مرحله دوم سختی زمان فعالیت ایشان در سازمان حج و زیارت و فاجعه منا بود که هموطنان بی‌گناه ما مظلومانه به شهادت رسیدند. مرحله سوم سختی نیز در زمان حال و فعالیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
 
وی ادامه داد: به تعبیری می‌توان گفت شما امروز به همان دوران سخت دفاع مقدس برگشته‌اید زیرا کارها در این مجموعه جهادی است و مخاطب این کارها نیز خانواده همان عزیزانی هستند که در دوران دفاع مقدس مشغول ایثار و فداکاری بوده‌اند. البته این کار علی‌رغم سختی‌ها، بسیار شیرین است زیرا خدمت به خانواده‌های شهدا خدمت به اسلام و جامعه اسلامی است و افتخار بزرگی برای شما محسوب می‌شود.
 
امام جمعه رشت در ادامه به بیان مسائل و نکاتی در خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در منازل خانواده معظم شهیدان «ساغری»، جانباز گرانقدر 70 درصد «محمد نژادحسنی طالمی» و جانباز و آزاده «نورالله توده بهمبری» با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
 
حضور در استانداری گیلان به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 1500 واحد مسکونی و 2000 شغل برای جامعه ایثارگری و تفاهم‌نامه ساماندهی گلزارهای شهدا آخرین بخش از برنامه های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان گیلان خواهد بود.
اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود...
انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi