شناسه خبر : 80362
سه شنبه 30 دي 1399 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صداهای بلند شیطان در جامعه

در شرایطی قرار گرفته‌ایم که صدای شیطان را می‌شنویم، اما نمی‌خواهیم قبول کنیم که اغلب اوقات پیرو او هستیم.

فاش‌نیوز - خداوند در آیۀ 68 سورۀ بقره می فرماید: «ای مردم به دنبال گام‌های شیطان گام ننهید، چه آنکه او برای شما دشمنی است آشکار.»

 در شرایطی قرار گرفته‌ایم که صدای شیطان را می‌شنویم، اما نمی‌خواهیم قبول کنیم که اغلب اوقات پیرو او هستیم. شیطان در شبانه‌روز بارها ما را قلقلک می‌دهد، ما هم از او حرف‌شنوی داریم. وقت نماز صبح تشویقمان می‌کند که بخوابیم. موقع سرک کشیدن به کانال‌های ناجور ماهواره و سایت‌های مستهجن می‌گوید یک نظر حلال است. وقتی برای رفتن سر کار از کوچه وارد خیابان می‌شویم، عمداً با این توجیه که وقت نداریم، از انداختن مبلغ ناچیزی داخل صندوق صدقات منصرف می‌شویم.

در محل کار به کم فروشی عادت کرده‌ایم. به روسری‌های به عقب‌رفته‌ی دختران جوان، شانه به شانه راه رفتن نامزدهای صوری و بی‌شناسنامه می‌نگریم و صدای خنده‌های شیطان را نمی‌شنویم. جولان خودروهای مدل بالا و شاسی‌بلند با موسیقی‌های تند و گوش‌خراش در خیابان‌های شمال شهر سوغاتی است که جاهلیت مدرن برایمان به ارمغان آورده است. با همین اتومبیل‌های لوکس وارد ویلاهای زیبایمان در شمال، لواسان و فشم و... می‌شویم و در دورهمی‌های خود، آیین‌های شیطان‌پرستی را آموزش می‌بینیم. خود را به انواع و اقسام گناهان می‌آلاییم و صدای خنده‌های بلند شیطان را نمی‌شنویم. وقتی سرمان به سنگ خورد و احیاناً به اشتباهات خود پی بردیم، می‌گوییم: «لعنت خدا بر دل سیاه شیطان!»

اینجاست که باید بر خودمان لعنت بفرستیم نه بر شیطان. شیطان قادر نیست بر ما سلطنت کند، او فقط وسوسه می‌کند و ما را به سوی بدی‌ها فرا می‌خواند. انسان عاقل کسی است که به وسوسه‌های او گوش ندهد. اگر با شیطان دست دادیم، رفیقمان خواهد شد و قطعاً دستمان را به گرمی، خواهد فشرد.

 وسوسه‌های شیطان تمام شدنی نیست. او دائماً ما را به عدم توجه به محرومان و لِه کردن دیگران فرا می‌خواند. تشویقمان می‌کند به سوی مصرف‌گرایی، فخر فروشی و چشم و هم چشمی گرایش پیدا کنیم. شیطان آنقدر استادانه عمل می‌کند که بعضی از گران شدن نان و مرغ و گوشت ککشان هم نگزد، اما از کمیاب شدن ادکلن مورد علاقه‌شان سخت نگران شوند.

 بیدار باشیم که با دنباله‌روی از شیطان، زخم‌های فراوانی خورده‌ایم و خواهیم خورد. هر چه بیشتر پا در گام‌های شیطان بگذاریم، در پیشرفت علم و فرهنگ عقب خواهیم افتاد. پیروی از شیطان ما را به سوی قحطی عشق و قحطی انسانیت سوق می‌دهد.

 می‌گویند انسان ممکن‌الخطاست. گاهی ناخواسته در دام شیطان می‌افتد. انسان اگر فهم و شعور داشته باشد، با هر سختیِ ممکن خود را از دام وسوسۀ او می‌رهاند. تمام کوشش شیطان بر این است که قلب آدم‌ها را مکدر و سیاه کند. باید باور داشته باشیم، هر جا خداوند نباشد، شیطان بلافاصله حضور پیدا می‌کند. قضاوت‌های بیجا، تحقیر دیگران، حس خودبرتربینی و صدها رذیله‌ی اخلاقی دیگر عواملی است که قلب ما را از وجود خداوند تخلیه و شیطان را جایگزین آن می‌کند.

 

جانباز رمضانعلی کاوسی

اینستاگرام
سلام و درود خدا برشما دوست عزیز و درود برقلم پاکتان
نوشته های شما .. دقیقا مانند یک تیری است که مستقیم به هدف اصابت می کند....
بسیار خوب نشانه می گیرید و دقیق و صریح مطلب را ادا می کنید.. مطالبی که در این نوشته و نوشته های قبلی تان به ٱن اشاره می فرمایید نکاتی است که در جامعه امروز سخت هم به تذکرشان احتیاج است و هم به عملیاتی شدن ٱن نیاز است...
سپاس ازشما.. درود خدا برشما....که سخنانتان.. درباب تذکر و بیدارباش و زنگ هشدار ، دقیق بصدا درمی اید...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi