شناسه خبر : 80760
سه شنبه 17 فروردين 1400 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسدار ارزش ها نبودیم!

رضا امیریان فارسانی - گاهی اوقات مطالبی از زبان بزرگترها می شنویم که به طور طبیعی در طول دوران زندگی در ذهن مان میچرخد و آنها را مرور می کنیم .

به طور مثال گفته می شد "چه بگویم که ناگفتنش بهتراست"، "زبان در دهان پاسبان سر است" که البته منظوز از پاسبان، همان مامور شهربانی زمان پهلوی است.

البته این ضرب المثل هم در همان ایام روی کار آمدن پاسبان ها رایج شده بود. اما اگر از قبل تر مصطلح شده بود به جای کلمه پاسبان داروغه و الفاظی دیگر برای مامورین بکار برده می شد. نتیجه اینکه سفارش بزرگترها این بود که کاری به کار رژیم شاهنشاهی نداشته باشید. سرتان در لاک خودتان باشد و نگوئید شاه فلان و بهمان است.

"سگ آمریکایی دیه دارد اگر ایرانی او را بکشد" ولی جوان ایرانی اگر بدست آمریکایی کشته شود حتی دادگاه رسیدگی کننده هم نباید داشته باشد. این ضرب المثل نماد قانون کاپیتالاسیون، ترس از زندان و اعدام  بود که البته خیلی ها در آن دوران آن را رعایت می کردند و زبان شان پاسبان خوبی برای آنها شده بود که صد البته لقمه نانی و زندگی محقری داشتند.

 اما تعدادی هم خودشان را پاسبان (پاسدار)مردم می دانستند و زبان شان در جهت اعلام حقایق همیشه باز بود تا که یا سر سبزشان را به باد داده و یا سربدار می شدند. یا این که در مخوف ترین زندان ها ماندند. تا اینکه نهال سبز انقلاب روئید و پاسداران خوبی برای مردم  و نظام  و ارزشها شدند. آنها تا نهایت معامله با خدا رفتند و مصداق آیه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله" شدند.

البته مشتری خدا بود و فروشنده پاسداران مردم ،البته بساط این قائله و قاعده با وقوع انقلاب اسلامی جمع و جور شد و امام راحل رحمه الله علیه فرمان آزادی بیان را صادر کردند.

همه دیدیم که چه کسانی در مقام موافق و مخالف انقلاب بامصونیت کلام امام راحل سخن گفتند. این موضوع یکی ازمهمترین ارکان وضع شده توسط امام راحل بود که انقلاب به زینت آن مفتخر شده بود. چرا که از مردم  و در بطن مردم است و مردم نیز پاسداران خوبی برای انقلاب بوده و هستند.

وقتی همه دنیا برای براندازی انقلاب اسلامی بسیج شدند. همین مردم جسم شان را در مقابل سرب های داغ و آتشین فدا کردند و از هیچ کوششی دریغ نورزیدند. برادر می دید که برادرش، پاره تنش خونین در خاک و خون افتاده است و منتظراست جان به جان آفرین تقدیم کند اما مانعی برای تداوم حرکت انقلاب و پاسدارش -همان برادرشهید- نبود.

این معجزه بزرگ را راویان ما در تاریخ جهان باید به ثبت برسانند اما افسوس جنگ که تمام شد موضوع ارتحال امام عزیز -سکاندار بی ادعای انقلاب و ناجی بشریت- فرا رسید و دو گانگی و چند حزبی بر جامعه غالب شد.

تعدادی تحت عنوان چپ و تعدادی باعنوان راست، امور کشور را در دست گرفتند. بازماندگان دفاع مقدس هم که ازمیانه گود جنگ آمده بودند با اینکه تعدادشان زیاد بود اما جراحاتی سنگین بر پیکر خود داشتند و متاسفانه دچار انواع بیماری ها -به خصوص اعصاب وروان- شده بودند.بسیاری هم در گوشه خانه و آسایشگاها بودند و تعدادی هم از عدم پذیرش شان توسط خدای سبحان در بحث شهادت خسته و پریشان بودند.

همین کناره گیری از اصول و ارزشها و عدم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به فضای ایجاد شده توسط امام راحل خسارات وارد کرد که متاسفانه امروز خیلی ها ظلم، ستمکاری و  اجحاف درحقوق خود و دیگران را می بینند اما سکوت کرده و مصداق زبان در دهان پاسبان سر است شده اند.

البته این موضوع خطرناک ترین قسمت کار است، چرا وقتی من حقیر تظلم ها، رانت و اجحاف ها را ببینم ولی سکوت اختیار کنم داستان موضوع همان به ستوه در آمدن مردم می شود. من با سکوتم آتش خشم را درون جامعه روشن نگه می دارم. با سکوتم ارزشهای بدست آمده را مخدوش و صدای مظلومیت خواهی مردم را به مراکز انقلابی نمی رسانم.

بنا بر این وقتی من سکوت اختیار کنم تا سرم سبز باشد و چرخ زندگی بچرخد در حقیقت در مقابل زندگی خودم، زندگی آنهایی که در کنار من جان شیرین شان را فدا کردند را به چالش می کشم.

وقتی من از درون و دشمن سفاک هم از بیرون به این روش ادامه دادیم، ستون های انقلاب اسلامی عین موریانه خورده می شود و  روزی را رقم می زنیم که در آن پای مان روی خون شهداست. متاسفانه خودمان می بینیم که پا روی خونهایی گذاشتیم که درکنارمان و برای ما ریخته شده است اما دیگر دیر شده است و کاری از دست ما بر نمی آید. چرا که به دلیل سکوت ما و تلاش دشمن، دیگر نمی توان آن را با هیچ قدرتی کنترل کرد.

والسلام من اتبع الهدی

| رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi