شناسه خبر : 80943
چهارشنبه 29 بهمن 1399 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم هیچ چیز از ما نمی‌دانند!

ابتدا که با استقبال خوب مردم مواجه بود و اکثراً سوال می‌کردند خانم‌های معلول از طرف بهزیستی هستند؟ وقتی عنوان می‌شد که ایشان جانباز هستند، بسیار متعجب می‌شدند...

فاش‌نیوز - چندی پیش خبری تحت عنوان «تولید اولین سرود حماسی بانوان جانباز ویلچری و ۷۰ درصد سراسر کشور» در فاش‌نیوز انتشار یافت که این اتفاق در نوع خود بسیار زیبا و البته قابل تامل نیز بود. به همین منظور گفت‌وگویی با بانو «آمنه احمدی»، مسئول کمیته‌ی بانوان نخاعی که از نزدیک شاهد تلاش این گروه از جانبازان بودند، انجام شد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

فاش‌نیوز: خانم احمدی! ایده و طرح اجرای سرود بانوان جانباز از چه زمانی کلید خورد؟

- بنده در ملاقاتی که در مهر ماه امسال با ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران داشتم، در بیان پاره‌ای از مشکلات بانوان جانباز، طرح اجرای یک سرود حماسی توسط بانوان جانباز را نیز مطرح کردم که خوشبختانه این کار با استقبال و تایید جناب آقای اوحدی و نظر مساعد معاونت فرهنگی مجموعه روبرو شد.

 

فاش‌نیوز: ملاک انتخاب اعضا چه بود؟

- از آنجایی که بنده نماینده‌ی بانوان جانباز نخاعی هستم، ابتدا این کار را برای بانوان نخاعی پیشنهاد داده بودم اما همانطور که مطلع هستید بانوان جانباز نخاعی به‌خاطر آسیب‌پذیری و بعد هم به دلیل شرایط کرونایی که رفت و آمد را برایشان سخت می‌کرد، همگی مایل به حضور نبودند و تنها 2 تن از بانوان نخاعی اعلام حضور کردند. از آنجایی که بنده عزم خود را برای اجرای کار جزم کرده بودم، لذا با هماهنگی و پیشنهاد به جانبازان قطع عضو، این عزیزان هم لطف کردند و در اولین تماس موافقت خود را اعلام کردند.

 

فاش‌نیوز: آیا اعضای گروه آموزش موسیقی هم دیده‌اند؟

- بله اما بسیار کوتاه و فشرده زیرا زمان زیادی نداشتیم. البته قرار بود کار در چند مرحله‌ی اردویی انجام شود ولی متاسفانه به‌علت محدودیت‌هایی که از طرف بنیاد شهید عنوان شد، آن را در یک اردوی سه روزه در اصفهان جمع‌بندی کردیم.

 

 فاش‌نیوز: اعضای گروه سرود "زنان زینبی" متشکل از چند نفر از بانوان هست؟

- 7 تن از بانوان جانباز در این اجرا حضور دارند که شامل 2 تن از جانبازان نخاعی و 5 جانباز قطع عضو هستند که مجموعاً از استان‌های اصفهان، تهران، البرز و خوزستان می‌باشند.

 

فاش‌نیوز: هماهنگی‌ها چگونه انجام می‌شد؟

- هماهنگی با بنیاد استان‌ها توسط استاد عنایتی و هماهنگی با بانوان جانباز توسط خود بنده انجام می‌شد که البته بنیادشهید استان خوزستان و البرز در اطلاع‌رسانی به بانوان جانباز استان‌های خود کوتاهی کردند که بعد با پیگیری‌های خودم در جریان امر قرار گرفتند.

فاش‌نیوز: با توجه به پراکندگی بانوان ویلچری و 70 درصد در سراسر کشور و همچنین شرایط کرونایی، این تمرینات به چه صورت برگزار می‌شود؟

- ابتدا با تشکیل یک گروه در واتس آپ تمرینات یک‌ماهه و به صورت آنلاین انجام می‌شد اما پس از مطلع شدن از برگزاری "کنگره 17 هزار زن شهیده" که قرار است در آینده‌ی نزدیک برگزار شود، درخواست یک اردو برای تمرین و آمادگی بیشتر را مطرح کردیم که با هماهنگی‌های انجام شده این اردو به صورت فشرده و با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران اصفهان، از 17 تا 20 بهمن ماه در اصفهان برگزار شد.

 

فاش‌نیوز: با توجه به شرایط جسمانی بانوان جانباز نخاعی که در این گروه حضور دارند، قدری از سختی‌های کار بگویید.

- بانوان جانباز نخاعی به‌خاطر شرایطی که دارند، مشکلاتشان از سایر جانبازان بیشتر هست؛ به‌خصوص برای بانوان جانبازی که از استان‌های دیگر میهمان شهر اصفهان بودند، در هتل با مشکلاتی مواجه می‌شدند. بعد مسافت، مشکل اساسی بود و بعد هم محدودیت‌های کرونایی باعث خستگی بیشتر دوستان می‌شد.

 

فاش‌نیوز: باتوجه به اینکه این سرود، اولین سرود بانوان جانباز هست، فکر می‌کنید خروجی آن مطلوب باشد؟

- این سرود اولین کار فرهنگی بانوان جانباز پس از جنگ تحمیلی است که امیدواریم آخرین کار هم نباشد. البته انجام هر کاری برای اولین بار، ممکن است نواقص و ضعف‌هایی هم داشته باشد. هر چند که سعی و تلاش فراوان شده تا کار به بهترین نحو انجام شود، اما امیدواریم با حمایت و تمهیدات بیشتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثاگران، این برنامه‌ها استمرار یابند.

 

فاش‌نیوز: لطفاً اثر را معرفی کنید.

- این کار با شعر محمدجواد الهی‌پور، آهنگسازی امیرحسین بخشی و سعید عنایتی و عواملی که برای ساخت سرود همکاری داشتند و همچنین مدیرتولید نیز سعید عنایتی هستند.

 

فاش‌نیوز: محل ضبط این برنامه کجا بود؟

- در 2 نقطه اصفهان یعنی میدان امام اصفهان و چهارباغ.

فاش‌نیوز: پس در محیط باز و محل تردد عمومی بوده است. واکنش مردم نسبت به بانوان ویلچرنشین چه بود؟

- ابتدا که با استقبال خوب مردم مواجه بود و اکثراً سوال می‌کردند خانم‌های معلول از طرف بهزیستی هستند؟ وقتی عنوان می‌شد که ایشان جانباز هستند، بسیار متعجب می‌شدند که این مسئله هم برمی‌گردد به این امر که هیچ کاری برای شناسایی زنان جانباز در جامعه صورت نگرفته است.

 

فاش‌نیوز: زمان اجرای این سرود چه زمانی خواهد بود؟

-  همزمان با برگزاری "گنگره‌ی 17هزار زن شهیده" خواهد بود که البته زمان دقیق برگزاری کنگره هنوز مشخص نشده است.

 

 فاش‌نیوز: در پایان اگر صحبتی هم هست، بفرمایید.

- بانوان جانباز، سربازان صبور و گمنامی هستند که متاسفانه برای شناسایی آنان به نسل‌های آینده هیچ‌گونه فرهنگ‌سازی‌ای صورت نگرفته است؛ بنابراین اجرای این طرح، نشان از عزم و اقتدار و توانمندی زنان جانباز دارد. جا دارد همین جا از جناب آقای مهندس اوحدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین واحد فرهنگی بنیاد شهید استان اصفهان که در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند سپاسگزاری کنم.

|صنوبر محمدی

اینستاگرام
سلام خانم احمدی
کوشش و ارادۀ شما را در انجام فعالیتهای فرهنگی می ستایم.
موفق باشید.
درود و سلام بر بانوان جانباز صبور. امیدوارم روز به روز بیشتر بدرخشید.
سلام خانم احمدی عزم و اراده شما را می ستایم
تشکر که عزم جدی در معرفی توانمندی های جانبازان نخاعی خواهر داشتید
بعد خانم محمدی عزیز ممنون از این گزارش خوبتان
همه گزارشهای شما دوست داشتنی و باعث ایجاد روحیه و پشنکار خواننده می شود
سلام خانم احمدی
خدا قوت همواره سلامت و موفق باشید ان شاءالله
به نظر من این گزارش تونسته تا حد بسیار زیادی در شناسایی بانوان جانباز موفق باشه اما این پایان راه نیست. باید از این عزیزان بیشتر گفته و نوشته باشه تا جایی که کسی با شنیدن این زنان جانباز متعجب نشه.
از گزارشگر سایت فاش نیوز و همچنین آقای ساقی هم سپاسگزاریم.
به امیر گزارش های بعدی از زنان جانباز منتظریم.
سلام به تمام بانوان سرزمینم بعضی کشورها مثل چینی هرچه جلودستشان ببینند کپی میکنند ومدیریت معکوس را خوب بلدند اما مادر و زن ایرانی در دنیا بی مثال است یعنی مثلش را دنیا بخود ندیده واین بانوان وقتی از قشر جانباز باشند دیگر گوهری تمام معنایند سرکار خانم احمدی تلاشتان جای قدردانی دارد موید وموفق باشید
باسلام ودرود بی پایان برشما خواهر بزرگوار .
ازخداوند بزرگ برای شما ودیگر اعضای گروه ارزوی توفیق وسربلندی روز افزون فراوان را ارزومندم.بله خواهر بزرگوارم من باچشمان ودرکنار خواهران زحمت کش در اورژانس مادر در منطقه فکه رشادت های خواهران بسیجی که داوطلب برای خدمت به برادان خود را که پروانه وار .مجرروحان را رسیدگی وبا امبولانس به عقبه انتقال می دادند..وهر یک از مجروحانی که حال وخیم تری داشت در کنار او دعا وصوت قران سرمیدادند.ومجروح در حالت طبیعی وهوش نبود اماصدای قران بالای سراو چنان ارامشی بود که چهری مجروح انگار خندان وصورت ان سرخ میشد.بله اینان فرشته گانی از سوی ملکوت بر برادان پاک وصدیق دینی خود بودند.واین بنده حقیر خاک پای انان بوده وهستم واز تمامی این خواهران بزرگوارم التماس دعا دارم .واز خداوند بزرگ میخواهم که شهدای بانوان را با شهدای کربلا مشهور بگرداند.انشاالله.امین.وتوفیق روز افزون برا ی شما ودوستانتان را از حق تعالی .خواستارم.برادر کوچک شما کاشانی.
سلام آقای نماینده قم رییس محترم فراکسیون ایثارگران حضرتعالی به تمام نمایندگان ایران اسلامی بگو با سخنرانی من که سرباز ارتش در زمان جنگ در گردان ۱۴۱ لشکر ۲۱ حمزه عملیاتی بودم اسم من غلامرضا نوروزی با کدملی ۶۴۱۹۳۳۶۴۲۲ مدت ۲۸سال بیشتر است که دنبال جانبازی خودم هستم . فقط یک گواهی آن زمان جنگ داشتم و مدارک همزمان نداشته ارتش واحدام و سازمان ایثارگران درسال ۱۳۹۱ با کمیسیون های احراز سانحه ماده ۱۲۰ و شورای عالی پزشکی ارتش ۱۴درصد جانبازی به من داد. در حالیکه صد در صد پرده گوش هایم را از دست دادم.ولی هنوز بنیاد شهید کرمانشاه و اسلام آباد غرب بی صاحب مرا پذیرش نکردن و میگویند که قانون از بالا اهمیتی به ما سربازان عملیاتی نمی دهند. مگر‌گناه من چیه از کشورم از ایمان و اب و خاک و ناموس دفاع کردم. الان زیر ظلم و ستم با درد فراوان بنیاد شهید این دولت قرار بگیرم. و قانونی برای امثال ماها یا من نباشد.به مسئولین مربوطه بگو خدا حق است. چرا قانونی برای این سربازان شب زنده دار زمان جنگ وجود ندارد. ما پول خانه و ماشین نمیخواهیم. ولی پذیرش و درمان از بنیاد شهید بی صاحب می خواهیم. به کی پناه ببریم.پناه به دولت مجلس قوه قضاییه بردیم . ولی تاکنون رسیدگی برای ما یا من در کار نیست. مدارک دارم رسیدگی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi