شناسه خبر : 81682
چهارشنبه 11 فروردين 1400 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمریکا سیلی خورده، شما چرا گریه می‌کنید؟

کسانی که با اصل و اساس سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مخالفت می‌کنند، اگر احمق و یا دیوانه نباشند، بی‌تردید در پی خیانت به کشورشان هستند.

فاش نیوز - مدیرمسؤول کیهان گفت: کسانی که با اصل و اساس سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مخالفت می‌کنند، اگر احمق و یا دیوانه نباشند، بی‌تردید در پی خیانت به کشورشان هستند.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت:‌ رابطه اقتصادی و سیاسی و همکاری چند جانبه با کشورهای دیگر یک اصل پذیرفته شده در عرف بین المللی است و هیچ کشوری از برقراری این رابطه بی نیاز نیست؛ البته بدیهی است که در برقراری این روابط هریک از طرفین سود و زیان خود را به محاسبه می نشینند. این گزاره به اندازه ای بدیهی و ضروری است که نفی آن با هیچ منطقی سازگار نیست.

 شریعتمداری در پاسخ به این سئوال که برخی از مخالفان این توافق راهبردی را با سیاست نه شرقی و نه غربی اعلام شده از سوی حضرت امام (ره) مغایر می دانند، گفت: در این باره اشاره به چند نکته ضروری است. اول آن که نظر مبارک حضرت امام (ره) از سیاست نه شرقی و نه غربی عدم وابستگی به شرق و غرب است و نه انزوای سیاسی. حضرت امام می فرمایند “ ما می خواهیم که روابط حسنه با احترام متقابل نسبت به همه داشته باشیم و اگر چنانچه ما احتیاج به یک چیز داشته باشیم و آنها احتیاج به یک چیز داشته باشند تبادل کنیم مگر این که دولتهایی باشند که با ما خلاف رفتار کنند»  

 حضرت امام تاکید می فرمایند که آمریکا شیطان بزرگ است و لایق رابطه نیست. دوم این که؛ منظور حضرت امام (ره) شرق و غرب سیاسی است و نه جغرافیائی و این بلوک بندی با فروپاشی شوروی سابق که اردوگاه شرق بود از بین رفته است یعنی دقیقاً همان که امام راحلمان پیش بینی کرده بودند. حضرت امام در همان مصاحبه، از کسانی که نه شرقی و نه غربی را به عدم  رابطه با کشورهای دیگر معنی می کنند با عنوان افراد جاهل و یا مغرض یاد کرده و می فرمایند؛ «این معنا که گاهی اهل غرض و جهال آن را بیان می کنند یا نمی فهمند یا غرضی دارند زیرا تا انسان جاهل یا مخالف با اصل نظام نباشد نمی تواند بگوید که یک نظام باید از دنیا منعزل باشد ما با هیچ ملتی بد نیستیم ما به حسب طبع اولیه می خواهیم با همه دولتها دوست باشیم» .البته حضرت امام ‌(ره) اسرائیل را به دلیل جعلی بودن و آمریکا را به علت سلطه گری و دشمنی با ایران اسلامی از این قاعده مستثنا می کردند.

 

واکنش غرب نسبت به برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

شریعتمداری در ادامه گفت؛ این نکته هم قابل توجه است که در همان دوران حضرت امام با شوروی سابق رابطه داشتیم و در همان حال اشغال افغانستان توسط شوروی را به شدت محکوم می کردیم و حزب توده را که در حرکتی خیانت آمیز، اهداف شوروی را دنبال می‌کرد، قلع و قمع کردیم.

 مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سئوال درباره واکنش غرب نسبت به برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: همانگونه که شاهد بوده اید آمریکا و اروپا از این توافقنامه به شدت عصبانی هستند چرا که روال غلط و خسارت بار کنونی را به نفع کشورمان که البته منافع چین را هم در خود دارد، برهم می زند. دو روز پیش، جو بایدن در پاسخ خبرنگاری که پرسیده بود از معاهده ایران و چین نگران نیستید؟ گفته بود “ یک سال است که از این معاهده نگرانم “! و یا همین امروز جروزالم پست با تیتر درشت نوشته است “ خبر معاهده ایران و چین خبر بسیار تلخی برای اسرائیل است “ و حق دارند، زیرا با این معاهده از بن بستی که متاسفانه به علت نابلدی و بعضاً درپی خیانت بعضی ها به ایران تحمیل شده بود، خارج می شویم و می توانیم تحریم های آمریکا را خنثی کنیم.

مدیر مسئول کیهان گفت: شما نگاهی به هیاهو و جیغ و داد مقامات آمریکائی و اروپائی بیندازید! اینهمه عصبانیت و ابراز نگرانی آن هم از سوی دشمنان تابلودار ایران اسلامی برای چیست!؟

همکاری جامع ایران و چین مقدمه تشکیل قطب قدرتمند اقتصادی

وی افزود: جیغ و داد جریان غربگرای داخلی هم از همین آبشخور است. این جریان مرموز سیاسی، دنیا را در آمریکا و اروپا خلاصه می کند و نگاهی به مواضع و عملکرد آنها نشان می دهد که رابطه با غرب را هم در وابستگی به آمریکا و اروپا تعریف می‌کنند و دقیقاً به همین علت است که از سیلی ایران به آمریکا وحشت کرده اند.

مدیر مسئول کیهان افزود: همکاری جامع ایران و چین مقدمه تشکیل یک قطب قدرتمند اقتصادی در مقابل غرب است و کمترین نتیجه آن خنثی کردن تحریم هاست که آمریکا و اروپا از آن به عنوان سلاح جنگی علیه کشورمان استفاده می‌کنند؛ این معاهده آمریکا را در این زمینه خلع سلاح می‌کند. از این روی، عصبانیت آمریکا و اروپا قابل درک است و باید هم نگران باشند ولی مخالفت غربزده ها با این معاهده را با برداشت از کلام حضرت امام (ره) که به آن اشاره کردم؛ تنها می توان با دو گزینه جهالت و خیانت تعریف کرد!

شریعتمداری در ادامه گفت؛ نباید فراموش کرد که اصلی ترین جریان مخالف این معاهده همان جریانی است که از آمریکا خواسته بود علیه ایران دست به تحریم های فلج کننده بزند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
خانم گلشیفته فراهانی ، یکی از سلیبیرتی های معلوم الحال که سالهاست از ایران خارج شده و در فیلم های هالیوودی نقش آفرینی می کند ، دیروز در پیچ اینستاگرامی شخصی خود ، با عکسی از خود با چشم گریان ، از سند همکاری ایران و چین ابراز تاسف کرده و با مقایسه این قرارداد با قراردادی که چین با کامبوج امضا کرده ، ایران را مانند کامبوج از مستعمرات کشور چین مقایسه کرده و نتیجه چنین قراردادی را از دست دادن منابع انسانی و طبیعی کامبوج و بردگی این کشور دانسته و ابراز داشته ایران هم مانند کامبوج ، تمام هویت سیاسی و جغرافیایی ، منابع نفت ، گازو منابع طبیعی ، دریائی خود را به چین خواهد فروخت.
به خانم گلشیفته فراهانی ، باید گفت : شما بهتر است که بجای نگرانی از مسائل سیاسی به مسائل اخلاقی ، رجوع کند و یادش نرود چطور هنگامی که از ایران خارج شد ، عکسهای کاملا" برهنه در نشریه فیگارو بچاب رساند ، تا خود را یکی از سوپر استارهای هالیوودی جا بزند و ثابت کند هر کجا نیاز باشد ، در مقابل دوربین برهنه خواهد شد.
در ادامه بحث سیاسی بهتر است بجای کشور کامبوج ، کشور هنگ کنک را مثال بزند که پس از اینکه از سال 1842 تحت استعمار بریتانیا بود ، از سال 1997 به خاک چین ملحق شد و طبق آمار جهانی ، جزو 10 کشور توسعه یافته اقتصادی ، انسانی و اجتماعی قرار دارد و از کشورهای پیشرفته جهان ، پس از الحاق به چین قرار دارد.
حالا این اشک تمساح بابت چیست ؟ حماقت ، دیوانگی و یا در واقع خیانت به کشور زادگاه خود؟
تاجایکه من بیاددارم این افرادهمیشه غربگرابوده وخواهندبود.. بایدبگویم درمدت 41سال ماهمیشه ازغرب ضرردیدیم ..نمونه اش برجام هست وببینیدچه فاجعه درکشوربپاکرده
باسلام اینجانب ابوالفضل درمانلو جانبا هفتاد یک سال نیم صندوق خیبر باهمدستی چند نفر سند من در رهن بانک یک ماه بردند زدوبند خودشان حالا اجراعیه صادر کردند لطفان اش نخورده دهن سوخته به دادم برسید وشماره تماس بگیرید اسناد مدارک بی خبری بدم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi