شناسه خبر : 82265
یکشنبه 05 ارديبهشت 1400 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برادر پدر موشکی ایران خواستار تجدیدنظر سریع در تصمیم شورای شهر تهران شد

به جای تکریم و تعزیز، می آیند این مجموعه ای که دلگرمی‌ست برای خانواده معظم شهدا، برای جانبازان، برای ایثارگران در سطح کشور و یک نمونه و الگوست برای کل کشور را منحل می کنند...

فاش‌نیوز - سردار تهرانی‌مقدم (برادر سردار شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران) هستیم. هم از جمله کسانی است که از شنیدن خبر انحلال اداره امور ایثارگران شهرداری تهران متعجب و ناراحت شد و در تلاش است تا این اقدام غیر منطقی و غیرقابل قبول ملغی گردد.

در باب این اتفاق تأسف برانگیز و انحلال اداره کل ایثارگران شهرداری تهران، که خیلی از جانبازان نخاعی، جانبازان قطع عضو و خانواده شهدا را مکدر کرده در گفت و گویی کوتاه نظر ایشان را جویا شدیم که چنین پاسخ داد:

  بسم الله الرحمن الرحیم. مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، قیام و صیام، امید که خداوند ما را رهروان خوبی برای شهدا قرار دهد. امروز که این خبر را شنیدم مصادف است با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحلمان. سپاهی که از متن مردم انقلابی برخاست و امر حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب را به عهده گرفت. ما از ابتدای پیروزی انقلاب شاهد ماجراجویی استکبار جهانی و اذناب او، ضد انقلاب در کشورمان بودیم.

شاهد این بودیم که آنها دنبال تجزیه کشور و در نهایت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. نظامی که توسط همین جامعه ایثارگر، انقلاب در آن شکل گرفت. نظام ما تاسیس شد؛ این هم به برکت عنایت خداوند متعال و دعای آقا امام زمان و رهبری داهیانه حضرت امام راحل ما بود که پیشکسوتان، جانبازان، بسیجیان، شهدا و پاسداران ما اینها در خط مقدم چه قبل از انقلاب مبارزه کردند و بعد از انقلاب امر حفاظت از انقلات را به عهده گرفتند. بنابر این علت مبقیه نظام و انقلاب ما، همان علت محدثه است که توسط جامعه‌ی ایثارگران ما تشکیل شد.

ما در 8 سال دفاع مقدس شاهد این بودیم که مردم، بسیجیان و پاسداران، ارتشیان، نیروهای نظامی و انتظامی ما، همه سینه سپر کردند و نگذاشتند که اهداف صدام پلید محقق بشود. صدامی که روز ششم آمد و در اهواز برنامه داشت و در آنجا در سخنرانی که پیش‌بینی کرده بود، گفته بود که من کی می آیم تهران؛ بالاخره برنامه براندازی نظام ما را داشت.

همین جامعه ایثارگر این داغ را به دل صدام و حامیانش، و اربابانش گذاشتند که یک وجب از خاک مقدس کشور ما را نگذاشتند به دست اجانب بیفتد.

  بعد از جنگ هم ما در تهاجم فرهنگی، در محاصره‌ی اقتصادی و در فتنه های مختلف، کودتای مخملی و غیره، دیدیم همین جامعه ایثارگر ما محکم در مقابل توطئه های استکبار ایستادند.

سردار تهرانی مقدم ادامه داد: امروز من این خبر را که شنیدم به نظرم می خواهند دست مریزاد بگویند به جامعه ایثارگری! یعنی شما در انقلاب زحمت کشیدید، شهید دادید که انقلاب به پیروزی رسید و در این چهل و یکی دو سال بعد از پیروزی انقلاب مقابل تهاجمات دشمن، توطئه‌های استکبار جهانی ایستادید، شهید دادید، اسیر دادید، جانباز شدید و الان ما شاهد هستیم که جانبازان ما، ایثارگران ما که مبتلا بودند به مصائب جنگ، مثل شیمیایی و غیره یکی پس از دیگری دارند به شهادت می رسند.

قاعدتاً باید از آنها تقدیر کرد، تحسین کرد و تکریم کرد. این تصمیمی که گرفته شده، خوب ظاهراً به پاس خدمات این همه ایثارگری ایثارگران بوده!

 به جای تکریم و تعزیز، می آیند این مجموعه ای که دلگرمی‌ست برای خانواده معظم شهدا، برای جانبازان، برای ایثارگران در سطح کشور و یک نمونه و الگوست برای کل کشور را منحل می کنند.

ما در این مدت شاهد آن بودیم که در مدیریت برادر عزیزمان آقای دکتر جلالی که خود از پیشکسوتان انقلاب اسلامی، از جانبازان عزیز ما و از پاسداران زاستین امام و رهبری هستند و کسی که نمونه و اسوه مدیریت جهادی، بسیجی و انقلابی ست و بحمدالله با مدیریت ایشان، همه ما خانواده شهدا و ایثارگران دلگرم شدیم.

 او هم در این مدت توانست تحولی اساسی در این مجموعه ایجاد کند که در واقع رسیدگی که به این خانواده های عزیز ایثارگر در سراسر تهران و مناطق مختلف شهرداری شد که تا حالا در این چهل و یکی دو سال ندیده بودیم.

علاوه بر خانواده‌های ایثارگر شهرداری، خانواده‌های ایثارگر کل نظام ما و انقلاب ما، بچه های بسیج و سپاه و نظامی هم مورد تفقد قرار گرفتند.

اگر ما دیدیم مراسم سالگرد شهید تهرانی مقدم با آن عظمت و شکوه برگزار شد، خوب ما که جزء عناصر شهرداری نبودیم اما در عین حال این اداره کل ایثارگری شهرداری، ضمن توجه اولیه به خانواده های محترم ایثارگر شهرداری در عین حال به همه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور و تهران هم عنایت داشت.
 

برگزاری باشکوه سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم، پدر صنعت موشکی ایران من جمله از فعالیت این دوستان هست. هیچ وقت یادم نمی رود که مجموعه ای از پرسنل محترم ایثارگر از شهرداری آمدند دیدن مادر این شهید. چقدر باعث دلگرمی او شدند، چقدر خوشحال شدند و چقدر آنها حضورشان باعث دلگرمی خانواده شهید شد. اینها گوشه‌ای از فعالیت‌های اداره کل ایثارگری شهرداری تهران است که باعث شکوفایی امید در دل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بود.

تهرانی مقدم اظهار داشت: امروز در سالگرد تاسیس سپاه با عظمت انقلاب اسلامی که امام فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود، شنیدم می خواهند این مجموعه را منحل بکنند. اگر قرار باشد ما به جای تکریم این کارهای ایثارگرانه و تشویق این گونه کارها بیاییم و منحل بکنیم، در واقع ما باید شاهد این باشیم که این علت مبقیه انقلاب که همان علت محدثه است و در واقع همان حضور با شهامت و شجاعت ایثارگران باشد، زیر سوال می رود.

انقلاب ما که انقلاب ارزش هاست، با چه کسی می خواهد اداره بشود؟ و دفاع شود و اگر قرار باشد که ما این مجموعه‌های ایثارگری را منحل کنیم و از بین ببریم، دیگر چه کس می خواهد پای این انقلاب بایستد؟

برادر پدر موشکی ایران گفت: من خدمت جناب آقای مهندس محسن هاشمی پیغامی دادم و گفتم که شما جزء موسسین صنعت موشکی ایران بودید و پدر شما در زمان هشت سال دفاع مقدس از طرف امام راحل ما فرمانده جنگ بود. همه محکم ایستادید و یکی از ثمرات این ایستادگی، همین موشک‌های ماست که باعث امنیت و اقتدار نظام ما شده.

ما اینهمه جانباز، اینهمه شهید، اینهمه اسیر، اینهمه مفقود در زمان فرماندهی پدر شما در هشت سال دفاع مقدس داشتیم. از چنین پسری که نتیجه فرماندهی پدرش باعث عزت انقلاب ما شد، باعث پیروزی ما شد در مقابل دشمنان اسلام، انتظار می‌رود این دستاوردها را حفظ کند.

این ایثارگران و شهدا، این مفقودین و جانبازان بالاخره باید توسط چه کسی تکریم شوند؟ چه کسی از جنابعالی اولی‌تر است که خودتان از این خانواده هستید و در این مدت هم حمایت خوبی کرده اید از این مجموعه‌های ایثارگری، از شما
انتظار می رود که جلوی این تصمیمات نابجا را بگیرید و نگذارید که ما خانواده شهدا و خانواده‌های ایثارگر و جانباز، مفقودین و اسرا از این گونه تصمیمات مکدر بشویم و این دلسردی اثرات بسیار بدی دارد. به نظر من تکریم این مجموعه های ایثارگری می تواند یکی از ستاره های کارنامه درخشان شما باشد در زمان مسئولیت شما در ریاست شورای شهر تهران.

تهرانی مقدم همچنین افزود: به آقای دکتر حناچی هم عرض کردم که جنابعالی یک مدیر ارزشی نظام ما هستید و تشکر می کنم از حضور سبز شما در بیت شهید تهرانی مقدم و همچنین در مراسم تکریم مادر دو شهید. ما با سابقه ای که از شما سراغ داریم انتظار این می رود که نه تنها جلوی این تصمیمات عجولانه و نابخردانه را بگیرید، بلکه انتظار می‌رود که این مجموعه ها را توسعه و گسترش بدهید و کمک بکنید تا دعای دلسوختگان انقلاب اسلامی پیش روی شما باشد.

گفت و گو از محمدحسن نجفی

اینستاگرام
...
یک اداره کارمند خودش را جا به جا کرد.
به چه دردی می خورد .
چه سودی برای همه خانواده شهدای
عزیز
و برای همه جانبازان عزیز دارد .
بود و نبودش فرقی ندارد .
البته تعطیل نکردند فقط جایش تغییر کرده .
و آنهایی که تا به حال منتفع شده
و چایی می خوردند .
محفوظ است .
ان شاالله .
...
من این آقایان را نمی شناسم .
فقط شناختم از امور ایثارگران و انجمن های جانبازان را می گویم.
که همه:
مخالف شدید
معیشت بچه های جبهه و جنگ هستند .
و تا جان در بدن دارند
در فقیری و بیچارگی
رزمندگان
و جانبازان
پیراهن می درند ؟!
که مبادا حقوق بگیرند
و از فقر و نداری نجات یابند .
و البته که موفقند .
...
الکی شلوغ میکنن. اداره ایثارگران شهرداری فقط ی اسم بود. همین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi