شناسه خبر : 84563
شنبه 16 مرداد 1400 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهیدان و جانبازان «رحمانی شهرکی» آسمانی شد

حاجیه خانم «سلطان نیازی» مادر شهیدان، سردار شهید «رضا رحمانی» و شهید «محمد رحمانی» در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
 
مادر شهیدان والامقام «رحمانی شهرکی» آسمانی شد
حاجیه خانم «سلطان نیازی» مادر شهیدان «رضا و محمد رحمانی» از شهدای شهر کیان از توابع شهرکرد در دفاع مقدس در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مادر شهیدان، سردار شهید «رضا رحمانی» و شهید «محمد رحمانی‌شهرکی» به‌علت سکته قلبی به مدت یک هفته در بخش داخلی زنان بیمارستان هاجر (س) شهرکرد بستری بود و به لقاءالله پیوست.
پیکر پاک و مطهر این مادر گرانقدر، پس از تشییع در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای شهر کیان به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است این مادر بزرگوار، مادر ۲ جانباز سرافراز «حاج لطفعلی و حاج قنبرعلی رحمانی» نیز بود.
سردار شهید «رضا رحمانی‌» متولد سوم فروردین ۱۳۴۰ در شهر کیان بود که پس از دیپلم به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. وی هفت مردادماه ۱۳۶۵ درحالی که فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد بود، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
برادر او شهید «محمد رحمانی» هم در سال ۱۳۴۱ در شهر کیان متولد شد و در تاریخ 12 دی‌ماه 1359 در عملیات فتح المبین با سمت جهادگر در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
لازم به ذکر است «لطفعلی رحمانی» جانباز شیمیایی 55 درصد پس از تحمل سال‌ها رنج و مشقت جانبازی، شهریورماه ۱۳۹۷ و «قنبرعلی رحمانی» جانباز 25 درصد نیز در سال 1394 به خیل یاران شهیدشان پیوستند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام من مادر ۳تا بچه بی سرپرست هستم که نان شب نداریم خونه نداریم و تهته بهزستی باقلی مرامه هستیم میتونید تهقیه کنید شمارو بخدادبهمون کمک کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi