شناسه خبر : 86363
دوشنبه 10 آبان 1400 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چمران: تشکیل کارگروه مناسب‌سازی معابر در شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارگروه مناسب‌سازی معابر در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل خواهد شد.

 

چمران: تشکیل کارگروه مناسب‌سازی معابر در شورای شهر/ قبادی‌دانا: حداکثر ۳۰ درصد اماکن کشور مناسب‌سازی شده استمهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران مدنظر قرار گیرد مناسب‌سازی معابر است، اظهار داشت: در این خصوص کارگروهی در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل خواهد شد.

وحید قبادی دانا رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر برای عبور و مرور معلولین باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار داشت: در حوزه مناسب‌سازی معابر ستادی در کشور به عنوان ستاد پیگیری و مناسب سازی به ریاست وزیر کشور راه‌اندازی شده است و تاکنون ۱۸ جلسه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شده است؛ دبیرخانه این ستاد در سازمان بهزیسی و رئیس سازمان بهزیستی به عنوان دبیر این ستاد است.

وی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی معابر و ساخمان‌ها به دلیل اینکه زیرساخت‌ها از گذشته به درستی ساخته نشده است کاری دشوار است، گفت: امروز یک فرد دارای معلولیت باید بتواند یک زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی را در درون جامعه و خانواده تجربه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند یک نهضت ملی در حوزه مناسب‌سازی هستیم؛ همچنین سازمان برنامه و بودجه باید بودجه لازم را تخصیص دهد و یکان یکان مردم جامعه مدیران و شهروندان حضور رسمی افراد دارای معلولیت را در ذهن خودشان به رسمت بشناسند و در طراحی ساختمان‌ها و مجوزها این موضوع را در نظر بگیرند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه امروز و بر اساس آمار حداکثر ۳۰ درصد اماکن ما مناسب‌سازی شده است، گفت: طی دو سال گذشته جهش خوبی در این حوزه داشتیم، اما این آمار برای حضور یک فرد معلول در جامعه قابل قبول نیست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi