شناسه خبر : 87662
پنجشنبه 09 دي 1400 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی نقش زنان در تولید آثار فاخر دفاع مقدس

نشست نقش بانوان در تولید آثار فاخر دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با هفته مقاومت برگزار شد.

در این نشست با حضور احمد شاکری و احسان عباسلو از نویسندگان و منتقدین ادبیات دفاع مقدس به بررسی نقش تاریخ‌ساز بانوان در دفاع مقدس و اینکه این دوران زنان کشور ما را از لالایی‌خوانی به رجزخوانی حماسی ارتقا داد، پرداخته شد.

همچنین زوایای مختلف شخصیت زن مورد بررسی قرار گرفت و طرح موضوع شد که نقش زنان می‌تواند بسیار پررنگتر از نقش مردان نشان داده شود؛ مردان یکبار در جبهه بودند و به تعبیری یکبار در جبهه شهید شدند، اما زنان ما هزار بار روزی در طول جنگ مردند؛ از زمانی که عزیزی را روانه میدان می‌کردند تا زمانی که بلکه خبری از آن‌ها بیاید یا خودشان بیاید.

از سوی کارشناسان مراسم عنوان شد؛ برخی  وقتی جنگ را تعریف می‌کنند صرفا آن را به جبهه و برخورد دو سپاه یا نیروی دو کشور با هم ارجاع می‌دهند، اما باید تاریخ بازتعریفی از جنگ داشته باشد، چون جنگ به نوعی تمام افراد یک کشور را درگیر خود می‌کند صرفا به جبهه‌ها ختم نمی‌شود از قضا حضور تاریخ‌ساز زنان در عرصه مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس اهمیت این نقش‌آفرینی را اثبات کرده است.

همچنین مطرح شد که نقش مردان اگر بعنوان یک رزمنده درنظر گرفته شود نقش زنان بسیار متنوع بود، چون خیلی از بار‌های زندگی و فعالیت‌های پشت جبهه‌ها را زنان انجام دادند.

با توجه به تجربه زیسته بانوان پیشنهاد شد فرد مصاحبه شونده بهتر است که خانم باشد، زیرا به خاطر درک تجربه زیستی می‌تواند به زوایای پنهان مصاحبه شونده بهتر بپرازد و آن را مورد بررسی قرار دهد.

ضرورت پرداختن به طنز دفاع مقدس به منظور جذب مخاطب بیشتر و بکارگیری مدیران صاحب ایده و اهتمام خبرگزاری‌ها به حیطه تخصصی دفاع مقدس از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد.

ضرورت ایجاد بانک مخاطبین حوزه دفاع مقدس و لزوم ایجاد جایزه خاص در حوزه زنان پیشنهاد داده شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi