شناسه خبر : 87737
یکشنبه 12 دي 1400 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر‌های ۶ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم شناسایی شدند

پیکر‌های مطهر شش شهید از دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اواخر هفته گذشته شناسایی و به خانواده‌های آنان اطلاع داده شد.

 

پیکر شش شهید دفاع مقدس و مدافع حرم شناسایی شدندهفته گذشته اخبار زیادی از شناسایی شهدای دوران دفاع مقدس و تفحص پیکر‌های تعدادی از آنان در مناطق عملیاتی هست دوران دفاع مقدس منتشر شد.

در این میان تعدادی از خانواده شهدای مفقودالاثر پس از سال‌ها گمنامی خبر شناسایی پیکر فرزند خود را شنیدند تا پایانی باشد بر ده‌ها سال چشم انتظاری. اواخر هفته گذشته نیز خبر کشف شناسایی پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون به خانواده آنان اطلاع رسانی شد.

سه تن از شهدای تازه شناسایی مربوط به استان فارس بودند که با تلاش گروه‌های تفحص کشف و طریق انجام آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شدند.

بسیجی شهید «علی اصغر شهبازی» فرزند ابوالقاسم، متولد ۱۳۴۶ از جهرم به جبهه اعزام شد و در عملیات بیت المقدس در شلمچه در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. هویت پیکر این شهید از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی گردید.

بسیجی شهید «فیض الله کنعانی» فرزند تاروردی، متولد ۱۳۴۴ از شیراز به جبهه اعزام شد و در عملیات بدر در شرق دجله در تاریخ ۲۲ اسفند۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر این شهید از طریق پلاک هویت همراه شناسایی گردید.

بسیجی شهید «معین الدین کهن» فرزند آقابابا، متولد ۱۳۳۸ از جهرم به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان در شرق بصره در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. هویت پیکر این شهید از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی گردید.

مسئولین استان فارس با حضور در منازل این شهدا، پس از ۳۹ سال، خانواده عزیز این شهدای والامقام را از چشم انتظاری در آوردند.

همچنین پیکر شهید پاسدار «علی اکبر آخوندی» از نیرو‌های لشکر ۵ نصر نیز کشف و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. این شهید متولد ۱۰ خرداد سال ۱۳۴۱ و فرمانده گردان سیف الله لشکر ۵ نصر بود که در سن ۲۱ سالگی در عملیات والفجر ۱ به شهادت رسید.

شهید امدادگر «قربانعلی عادل نژاد» نیز پس از ۳۹ سال از شهادت در منطقه شلمچه کشف و شناسایی شد. در سال ۶۱ از روستای دم چنار به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شد که در سن ۱۷ سالگی در عملیات رمضان به شهادت رسید.

پیکر یک شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون نیز اواخر هفته گذشته در سوریه کشف و خبر شناسایی او به خانواده‌اش داده شد. شهید «حسین نظری» اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در سوریه به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند تا اینکه پس از پنج سال تفحص و شناسایی شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi