شناسه خبر : 87896
دوشنبه 20 دي 1400 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همکاری بنیاد شهیدباسازمان فنی و حرفه‌ای

«پاکدل» از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جدید بنیاد شهید با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعتبار زمانی سه ساله خبر داد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه جدید همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فنی و حرفه‌ای محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مفاد فصل پنجم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و رویکرد سند چشم‌انداز و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به این موارد همواره با بهره‌گیری از تمام امکانات، فرصت‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی در سراسر کشور برای برطرف کردن مشکلات شغلی فرزندان معزز شاهد و ایثارگر به هر نحو ممکن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد با هدف افزایش آمادگی ایثارگران برای ورود به بازار کسب و کار و ایجاد زمینه لازم برای اشتغال در مراکز مختلف، به‌ویژه بخش خصوصی تابع قانون کار و به‌منظور تقویت و توسعه خوداشتغالی و کارآفرینی و همچنین مهارت افزایی ایثارگران برای تسهیل و تسریع در روند ایجاد مشاغل مولد و پایدار و بالا بردن توان رقابتی آنان، بر اساس بند «ب» ماده ۳۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و با توجه به شیوه‌نامه آموزش‌های فنی مهارتی و توانمندسازی شغلی، سال‌های متمادی است که تعامل سازنده‌ای را با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های موضوع اشتغال، بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت فراوانی را به موضوع آموزش‌های فنی و مهارتی معطوف کرده و ایثارگران واجد شرایط را جهت شرکت در دوره‌های مرتبط و متناسب با شغل و رشته تحصیلی آنان در حدفاصل فارغ‌التحصیلی تا اشتغال به کار به مراکز متولی آموزش که دارای سابقه و اعتبار کافی هستند معرفی می‌کند.

پاکدل با بیان اینکه مشمولین بهره‌مندی از این خدمت شامل جانبازان و آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر با وضعیت شغلی بیکار در سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران هستند افزود: این افراد می‌توانند از خدمات آموزشی آموزشگاه‌های یادشده با سرانه آموزشی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمدید همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی آموزشی بخش دولتی در سال ۱۳۹۸ نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با اعتبار زمانی دوساله در سوم اردیبهشت سال ۹۸ اقدام و دستورالعمل مربوطه را جهت اجرا و ارائه خدمات آموزشی به استان‌ها ابلاغ کرد. پس از پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده در سطح ستاد مرکز و بنیاد استان‌ها و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های آموزشی و شرایط بهره‌مندی ایثارگران، در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۰۱ نفر از جامعه هدف جویای کار به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مؤسسات غیردولتی و آزاد سازمان معرفی و با اعمال ۳۰ درصد تخفیف از امکانات و دوره‌های آموزشی با هزینه کل یک میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان بهره‌مند شدند. همچنین در سال جاری نیز تاکنون بالغ بر ۱۱۴۰ نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد، تفاهم‌نامه همکاری جدید با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و با اعتبار زمانی سه ساله منعقد و جهت اجرا به بنیاد استان‌ها ابلاغ شده است. امیدواریم با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، میزان درخواست ایثارگران و شرایط مالی دولت، از تعداد نزدیک به سه ه زار نفر از واجدین شرایط که به عنوان هدف کمی تعیین‌شده، تمام متقاضیان دوره‌های فنی و مهارتی به مراکز دولتی و غیردولتی سازمان معرفی و از تخفیفات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین کمک هزینه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

پاکدل در پایان با تشکر از همکاری صمیمانه و دلسوزانه سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: انتظار می‌رود تا با تعامل و همکاری سازنده با مراکز استانی و شهرستان‌های بنیاد در سه سال پیش رو، ضمن تحقق اهداف کمی، خدمات آموزشی کیفی مورد نیاز از طریق مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه‌ای مانند قبل به ایثارگران متقاضی واجد شرایط ارائه شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi