شناسه خبر : 88173
یکشنبه 03 بهمن 1400 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیم به بانوی آب و آیینه

در دفاع مقدس شیر زنانی نیز به تأسی از زنان صدر اسلام، در مناطق جنگی و زیر آتش دشمن، پروانه وار مجروحان را مداوا و پرستاری کردند و شب و روز با فداکاری و ایثار و دور از خانواده‌ی خود، بر بالین مجروحان به پرستاری مشغول بودند و در مداوای آنان از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

فاش نیوز - زن الهه عشق است. زن هدیه گرانمایه، اسطوره پاکی ها و سرچشمه عواطف زلال انسانی‌ست. زن اعجاز بزرگ آفریدگار جهان و فرشته نجات آدمی است. صفات جمال و لطافت خداوند در وجود زن تجلی می‌یابد و مرد را وادار می سازد که در برابر عظمت او کرنش کند. جاذبه نیرومند و افسون کننده زن حقیقتا نمودی از جاذبه محبوب ازلی است که در عین لطافت، به او آن عظمت و جلال را می بخشد که او را شایسته پرستش قرار می دهد. زن واژه مقدسی از کتاب محبت است. زن در مقام مادر اسوه شگفت انگیز از خود گذشتگی و ایثار، دریای بیکران رحمت، و مهر و چشاننده شیره شیرین زندگیست. با وجود مظلومیت دردناکش، دامان وی پرورش دهنده ابرمردان تاریخ بشریت است. زن در مقام همسر، مونس شب های تنهایی مرد و تسکین دهنده آلام و رنج های روزمره او و حافظ بنیاد خانواده، این مقدس ترین نهاد اجتماعی است.

جایگاه زن در اسلام همین بس که سوره ای به نام نسا در قرآن کریم آمده است و در بسیاری از سوره های قرآن از زنان بزرگی به نیکی یاد شده و زنان در کنار مردان آمده است.

نقش زن در دفاع مقدس هشت ساله یکی از لایه های زیرین دفاع مقدس است. ایران عزیزمان که اشغال می شود، زن و بچه و پیر و جوان دیگر مطرح نیست؛ همه پای کار می آیند. مادران با همه دلبستگی به فرزند، رخت جنگ بر تن فرزندانشان می کنند؛ آنان را به میدان می فرستند و همسرانشان را نیز راهی میادین نبرد می کنند. و در این میان، این بار خود نقش پدر و مادر را برای فرزندان ایفا می کنند.

در دفاع مقدس شیر زنانی نیز به تأسی از زنان صدر اسلام، در مناطق جنگی و زیر آتش دشمن، پروانه وار مجروحان را مداوا و پرستاری کردند و شب و روز با فداکاری و ایثار و دور از خانواده‌ی خود، بر بالین مجروحان به پرستاری مشغول بودند و در مداوای آنان از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

ارج نهادن به ارزش و قداست زنان در ایران ریشه دوران کهن دارد و همواره زنان برای ایرانیان از جایگاه و درجه ای والا و ارزشمند برخوردار بوده اند؛ تا آنجا که زن را در برخی مکاتب ایران قدیسه ای پاک و نوری آرامش بخش دانسته اند.

در سالروز میلاد بانوی آب و آیینه، حضرت فاطمه زهرا(س) درود می فرستیم بر شیر زنان سرزمینمان؛ مادران شهدا که در معامله خود با خداوند، تا آخرین نفس پای مکتب حسین(ع) ایستادند و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

سلام بر همسران جانبازان، این اسوه های صبر و بردباری و مقاومت که پس از سال ها زندگی، نه تنها خم به ابرو نیاوردند، بلکه هر روز شهد شیرین عشق را بیش از پیش در جان خانواده تزریق می کنند و امید آن دارند که با جلب رضایت حضرت حق، در جهان آخرت، شفاعت بانوی آب و آیینه شامل حال‌شان باشد.

| بتول شایسته (همسر جانباز نخاعی)

اینستاگرام
عرض سلام خدمت نویسنده مطلب به این زیبایی. قلمتون مستدام و منتظر نوشته های بعدی تان هستیم.
با سلام و خداقوت
مقاله بسیار عالی و پر معنایی بود
تشکر
سلام وسپاس بابت حسن توجه شما.ممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi