شناسه خبر : 89394
سه شنبه 16 فروردين 1401 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور نوروزی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در مناطق محروم هرمزگان

مبلغان حوزه خواهران با حضور در میان زنان روستایی و دانش‌آموزان دختر، پاسخگوی سوالات آنان بودند و با برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی...

فاش نیوز - گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر برای نهمین بار با حمایت و پشتیبانی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در محرومترین روستاهای بشاگرد، و چند روستای کپری این منطقه حضور یافت.

بر پایه این گزارش، گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و دور افتاده، برای نهمین بار با حمایت و پشتیبانی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در محرومترین روستاهای بخش گوهران در عمق ۱۴۰ کیلومتری و در روستای شمسون بشاگرد، هم مرز با استان سیستان و بلوچستان و چند روستای کپری دیگر این مسیر حضور یافت و ضمن خدمت رسانی، و امیدآفرینی به اهالی، مشاوره فرهنگی و مذهبی توسط دو نفر از مبلغان و اساتید حوزه خواهران ارائه شد.

در این اردوی چهار روزه گروه در روستاهای شمسون، جگی، حاجی‌آباد سرحدی، علی‌آباد، احمدآباد مونو، برکهنک و روستای شیب‌کوه بخش سندرک میناب حضور یافته، و ضمن بررسی مشکلات و گفت‌وگو با مردم این روستاها بسته های، عیدانه را میان کودکان و اهالی، این روستاها توزیع و لحظات شادی را برای آینده سازان ایران اسلامی رقم زدند.

افزون بر این مبلغان حوزه خواهران با حضور در میان زنان روستایی و دانش‌آموزان دختر، پاسخگوی سوالات آنان بودند و با برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، جوایزی را به رسم یادبود به کودکان و دانش آموزان این روستاها اهدا کردند.

همچنین دیدار با خانواده معظم شهید حسین پیردادی و تجلیل از مادر بزرگوار این شهید و اهدای هدیه عیدانه به نوه های شهید در شهر سردشت، دیدار با امام جمعه بشاگرد و حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام  بشاگرد از دیگر برنامه‌های این اردوی چهار روزه در تعطیلات نوروزی بود.

مناسب‌سازی جاده صعب‌العبور منطقه، نوسازی شبکه آب و برق، ساخت مسکن، و اماکن تفریحی و ورزشی، نوسازی زیرساخت‌های آموزشی و مدارس روستاها، احداث مدرسه شبانه روزی در روستای حسین‌آباد برای جلوگیری از بازماندن از تحصیل دانش آموزان روستاهای دور افتاده بخش گوهران، تأسیس خانه بهداشت و تکمیل کادر درمان در برخی روستاها، احداث مسجد و حسینیه و نصب دکل موبایل در روستای کپری احمدآباد مونو، تقویت شبکه‌های ارتباطی مخابراتی و تلویزیونی و اینترنت روستاهای مسیر بخش گوهران، اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری، توانمندسازی و اشتغال و آموزش، گسترش مشاغل صنایع دستی زنان و مردان روستایی، احداث و تعمیر و بازسازی مساجد و حسینیه‌های روستاهای بخش گوهران، تأمین روحانی مقیم برای پاسخگویی به مسائل فرهنگی و احکام شرعی در بسیاری از روستاهای بخش گوهران و توجه به موضوع بوم‌گردی و گردشگری برای ایجاد اشتغال، فعال‌سازی معادن، پوشش بیمه ای بیماران نیازمند و صعب العلاج، بخشی از نیازها ومطالبات مردم روستاهای این بخش برآورد گردید.

امید است با رویکردی که دولت سیزدهم در توجه و تقویت اقتصاد روستاها در پیش گرفته با اقدامات و کار جهادی مسئولان، غفلت‌های گذشته و محرومیت ها در هر سه بخش بشاگرد جبران شود.

در پایان از حمایت و ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بشاگرد، آب روستایی و سپاه ناحیه بشاگرد، بسیج سازندگی، سپاه امام صادق«ع» استان بوشهر و نهاد مجمع رهروان ولایت، حوزه مقاومت بسیج برق منطقه ای تهران، و مردم نجیب ونوع دوست که ما را  در این سفر یاری دادند تشکر و قدردانی می شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi