شناسه خبر : 92001
سه شنبه 11 مرداد 1401 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پهلوان اسماعیل»

کتاب «پهلوان اسماعیل» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات شهید «اسماعیل پناهی»، در ۲۱۶ صفحه توسط «امیرحسین انبارداران» گردآوری و تدوین شده است.

 

«پهلوان اسماعیل» کتاب «پهلوان اسماعیل» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات شهید «اسماعیل پناهی»، در ۲۱۶ صفحه توسط «امیرحسین انبارداران» گردآوری و به کوشش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

شهید «اسماعیل پناهی» متولد هفتم مهر سال ۱۳۴۰ در روستای «شیخ‌شبان» از توابع شهرستان «شهرکرد»، سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی اعزام و در حالی که حدود ۲۰ روز به انتهای دوره آموزشی‌اش مانده بود، جنگ تحمیلی آغاز شد.

وی پس از اتمام خدمت سربازی به عضویت بسیج و سپس به سپاه ملحق شد و ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۴ در اروند بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب «پهلوان اسماعیل» آمده است:

«در همه کار‌ها پیش‌قدم می‌شد؛ این روش او مصداق نوعی فداکاری بود؛ مرامش هم پهلوانی بود. فردی بود که نیرو‌ها و امکانات موجود را به‌خوبی می‌گرفت. هروقت و هرجا به یک کار ضربتی نیاز بود، اسماعیل جلو می‌آمد و مشگل‌گشا بود... آچار فرانسه سپاه شهرکرد لقب گرفته بود...

آمده بود سوسنگرد که برای پادگان «شهید منظری» سوله بسازد. چنان پرقدرت و پرتوان کار می‌کرد که نیرو‌های کنارش حیرت می‌کردند و به او می‌گفتند این‌طوری که تو کار می‌کنی و سوله می‌سازی، اگر بیرون از سپاه قرارداد پیمان‌‌کاری ببندی میلیاردر می‌شوی. اسماعیل لبخند می‌زد. کسی چه می‌دانست که اسماعیل با خدا معامله کرده است و مزد این معامله سودمند را با شهادت از پروردگارش گرفت».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi