شناسه خبر : 94076
یکشنبه 24 مهر 1401 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توزیع غذای گرم توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود

«جامعی» گفت: به‌مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، پخت ۷۲ دیگ غذا به نیت ۷۲ شهید کربلا توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود صورت گرفت و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه شد که تعداد زیادی از این غذا‌ها در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار گرفت.

 

«محمدحسین جامعی» مدیر اجرایی یادمان شهدای گمنام شاهرود، در گفت‌وگویی با بیان این‌که پیکر‌های مطهر پنج شهید گمنام بیش از ۲۱ سال است که در این یادمان به خاک سپرده شده‌اند، اظهار داشت: یادمان شهدای گمنام شهرستان شاهرود، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز گردشگری این شهرستان، میزبان فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گسترده‌ای است که در این راستا می‌توان به موسسه خیریه «افلاکیان» و موکب شهدای گمنام که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی خدمات‌دهی می‌کند و اجرای مجموعه برنامه‌های فرهنگی متناسب با مناسبت‌های مختلف اشاره کرد.

مدیر اجرایی یادمان شهدای گمنام شاهرود افزود: به‌مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با مشارکت مردم، رزمندگان دفاع مقدس و نهاد‌هایی نظیر شهرداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی، پخت ۷۲ دیگ غذا به نیت ۷۲ شهید کربلا توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود صورت گرفت و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه شد که تعداد زیادی از این غذا‌ها در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار گرفت و در سطح شهرستان و روستا‌های تابعه، میان محرومان توزیع شد.

توزیع بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود/ حمایت از نیازمندان در موسسه خیریه «افلاکیان»

«جامعی» با اشاره به برنامه‌های موکب «شهدای گمنام» یادمان شهدای گمنام شاهرود در کربلای معلی، تصریح کرد: این موکب در منطقه «عباسیه» کربلا، در ایام اربعین به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های شاخصی که در حرم مطهر شهدای گمنام شاهرود در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: مراسم قرائت دعای عرفه یکی از برنامه‌های بزرگ و محوری یادمان شهدای گمنام شاهرود است که با حضور هزاران نفر از مردم، برگزار می‌شود. همچنین در دهه دوم محرم مراسم عزادارای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ایام فاطمیه مراسم عزاداری بی‌بی دو عالم حضرت زهرا (س) با حضور بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم، همراه با برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد و در اعیاد مختلف نیز حرم مطهر شهدای گمنام شاهرود، میزبان برگزاری مراسم‌های جشن است.

«جامعی» ویژه‌برنامه «آرامش بهاری» در هنگام تحویل سال نو و در روز سیزدهم فروردین را از دیگر برنامه‌های یادمان شهدای گمنام شاهرود عنوان کرد و ادامه داد: موسسه خیریه «افلاکیان» نیز در زمینه‌های مختلف نظیر ارائه بسته‌های حمایتی مشاوره درمان و کمک‌های نقدی و غیرنقدی در میان افراد نیازمند، فعالیت دارد.

توزیع بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود/ حمایت از نیازمندان در موسسه خیریه «افلاکیان»

وی با بیان این‌که چند مجموعه فرهنگی، وابسته به یادمان شهدای گمنام شاهرود فعالیت می‌کنند، گفت: فروشگاه و نمایشگاه «افلاکیان»، فروشگاه و نمایشگاه «سبحان» و مجموعه کتابخانه و کتابفروشی «کافه فانوس» از مجموعه‌های فرهنگی وابسته به یادمان شهدای گمنام شاهرود هستند که درآمد حاصل از آن‌ها عمدتاً خرج نیازمندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

مدیر اجرایی یادمان شهدای گمنام شاهرود با تأکید بر این‌که این یادمان شهدا با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان شاهرود و استان سمنان فعالیت می‌کند، گفت: چندین نمایشگاه بزرگ کشوری، طی چندسال گذشته توسط یادمان شهدای گمنام شاهرود، پیرامون موضوع مهدویت، امامت، مظلومیت ائمه اطهار (ع) خصوصاً حضرت زهرا (س) برگزار شده است که در هر دوره، بیش از ۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کرده‌اند.

«جامعی» تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام شاهرود همچنین میزبان برنامه‌های هفتگی نظیر قرائت دعای کمیل، قرائت دعای ندبه، نماز جماعت و... است که مردم نیز از این برنامه‌ها استقبال خوبی دارند و نگاه ما به مردم شرکت‌کننده در این برنامه‌ها، نگاه خاصی نیست؛ بلکه مردم با هر سلیقه‌ای می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi