شناسه خبر : 94116
دوشنبه 25 مهر 1401 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسناد فرهنگی «شهدای مدافع سلامت» جمع‌آوری می‌شود

اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اسناد فرهنگی «شهدای مدافع سلامت» را در سراسر کشور جمع‌آوری می‌کند.
 
اسناد فرهنگی «شهدای مدافع سلامت» جمع‌آوری می‌شود
اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، همزمان با انجام طرح خاطره‌نگاری والدین و همسران معظم «شهدای سلامت»، اسناد فرهنگی این شهدا که شامل «وصیت‌نامه»، «زندگی‌نامه»، «خاطرات شفاهی» و «آلبوم تصاویر» است، از خانواده معظم شهدا جمع‌آوری می‌کند.
تا امروز 329 شهید مدافع سلامت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران احراز هویت شده‌اند، که در این میان استان تهران با 59 شهید بیشترین تعداد شهید مدافع سلامت را داراست و استان‌های آذربایجان غربی، مازندان و خراسان‌رضوی هرکدام با 24 شهید مدافع سلامت در رتبه بعدی قرار دارند.
شهدای مدافع سلامت به شهدایی اطلاق می‌شود که از سال 1398 در راه مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در 20 اسفندماه 1398 با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند.
ایثار اجتماعی شهدای سلامت در عرصه کشوری تبلور اوج از خودگذشتگی و نقطه‌ عطف حماسه‌آفرینی برای هموطنان بود که این عزیزان در دوران همه‌گیری کرونا عاشقانه و خالصانه به منصه ظهور رساندند و این عزیزان بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان کشور هستند.
منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi