شناسه خبر : 94204
سه شنبه 26 مهر 1401 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پازلی که با خون شهدای وحدت کامل شد

26 مهر ماه سال 88 بود که سبزپوشان سپاه با غیورمردان سفیدپوش بلوچ برای برگزاری یک برنامه وحدت‌آفرین گردهم جمع آمدند، رنگ قرمز برای به تصویر کشیدن پرچم سه رنگ ایران اسلامی کم بود، این عزیزان قطعه مهم پازل را با نثار خون خود کامل کردند.

 

پازلی که با خون شهدای وحدت کامل شد

مروری بر حوادث و اقدامات تروریستی معدوم عبدالمالک ریگی که در واقعیت جیره‌خوار و مزدور استکبار و دشمنان نظام بود، اما در ظاهر به طرفداری از قوم بلوچ اقدام به کشتار انسان‌های بی‌دفاع می‌کرد و تنها ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم شیعه و سنی را در اذهان تداعی می‎کرد.

حادثه تروریستی سال 84 در تاسوکی، حادثه تروریستی در مسجد حضرت علی (ع) زاهدان در سال 88، حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان در سال 89، حادثه تروریستی تاسوعای چابهار و حادثه تروریستی پیشین سرباز همه و همه گوشه‌ از جنایت‌های استکبار برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مردم ولایی و مرزدار شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان توسط معدوم ریگی بوده است.

در حادثه تروریستی 88 در شهرستان سرباز پس از شهید و مجروح شدن مردم شیعه و سنی به وضوح مشخص شد که ادعای دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه آنان است.

اما بدون شک یکی از بزرگترین جنایات ریگی، شهادت شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه دیگر سبزپوشان و سفیدپوشان در حادثه خونین تروریستی سرباز بود.

 

 

نورعلی شوشتری در حالی در سیستان و بلوچستان شهید شد که طی مدت حضور چند ماهه خود در این استان محروم مرزی منشا خدمات فرهنگی، عمرانی، درمانی و امنیتی فراوان در منطقه شد.

وی اعتقاد فراوانی به مرزداران بلوچ داشت و معتقد بود امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان زمانی محقق می‌شود که به خود مردم واگذار شود.

یادگاری که از شهید شوشتری در جنوب شرق باقی مانده، همین طرح مهم «امنیت پایدار مردمی» است، طرحی که اساس آن سپردن مسئولیت امنیت به مردم عزیز سیستان و بلوچستان است.

سردار علیرضا جاهد همرزم سردار شهید شوشتری در این مرسم ضمن گرامیداشت سیزدهمین سالگرد شهدای وحدت ضمن تشریح فعالیتها و خدمات مثمر ثمر سردار شهید نورعلی شوشتری اظهار کرد: ایشان نقش بسزایی در محرومیدا زدایی و مردمیاری در جنوب شرق داشتند به گونه ای که پروژه های عمرنی بسیاری زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم پایه دغدغه سردار شوشتری بود که در سیستان و بلوچستان به کمک سران طوایف و مردم محقق شده است.

 

 

سردار جاهد ادامه داد: سردار شوشتری با اکثر قوم‌ها و طوایف سیستان و بلوچستان دیدار و به آنها شناخت داشت و اگر اختلافی داشتند برای برطرف کردن آن اختلاف میان طوایف پادرمیانی می کردند.

وی با اشاره اغتشاشات اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن تلاش دارند میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند به گونه ای که اغتشاشات اخیر نمونه ای از دسیسه دشمن بود.

سردار جاهد گفت: با شناختی که از مردم اهل سنت دارم، بسیار پابند به نظام و انقلاب و خونگرم هستند.

امروز حفظ وحدت و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار مهم است

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم بر وحدت شیعه و سنی تاکید و گفت: امنیت سیستان و بلوچستان بر پایه هوشیاری و مشارکت مردم با نهادهای امنیتی است.

سردار محمد کرمی گفت: شهدا تلاش کردند تا امنیت را در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور فراهم کنند و ما باید هواره قدردان این جانفشانی و ایثار شهدا باشیم.

وی افزود: مهمترین رسالت و وظیفه ما در پاسداشت خون شهدا ادامه دادن راه این شهدای والا مقام هست و این موضوع بسیار مهمی است.

سردار کرمی اظهارداشت: امروز حفظ وحدت، انسجام و اتحاد و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است که همگان باید به این مساله توجه خاصی داشته باشند.

وی بیان کرد: امت رسول الله(ص) امروز باید در کنار هم و یاور همدیگر باشند و با نقشه‌های شوم استکباری و شیطانی‌شان مبارزه و به آنان اجازه ندهند که در بین کشورهای اسلامی اختلاف و تفرقه اندازی کنند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: ما در جبهه حق قرار داریم و تمام شیاطین عالم برای مبارزه با جبهه حق به میدان آمده‌اند و از تمام ظرفیت خودشان در این زمینه استفاده می‌کنند.

 

 

ایجاد تفرقه مهمترین سیاست استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: وحدت و همبستگی باید تمام جهان اسلام را فرا گیرد تا دشمنان و استکبار جهانی جرات تعرض به کشورهای اسلامی را نداشته باشند.

آیت‌الله مصطفی محامی ادامه داد: اگر وحدت و همبستگی و اتحاد در بین کشورهای اسلامی برقرار باشد تمام کشورهای جهان اسلام از آن منفعت می‌برند و اگر خدای ناکرده تفرقه در بین دولت‌های اسلامی برقرار باشد تمام مسلمانان متضرر خواهند شد.

وی گفت: وحدت یک امر مهم و راهبردی است و ریشه دینی و قرآنی دارد و این مساله همواره در فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به وضوح قابل مشاهده است.

امام جمعه زاهدان افزود: قرآن کریم هر چه که عامل وحدت در جهان اسلام باشد را به آن امر فرموده و هر آنچه که مانع از وحدت و ایجاد تفرقه می شود را نهی کرده است.

آیت الله محامی تصریح کرد: اگر ما ملسمانان می خواهیم که در جهان سرافراز و سربلند باشیم باید در بین کشورهای اسلامی وحدت، اتحاد، همبستگی و برادری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: هرگاه که در جهان اسلام وحدت و همبستگی وجود داشت کشورهای اسلامی پیشرفت کردند و هرگاه که تفرقه بین دولت‌های اسلامی ایجاد شد متاسفانه کشورهای اسلامی توسعه و پیشرفت خودشان را از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه مهمترین سیاست استکبار جهانی ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی است تاکید کرد: در برابر این سیاست شیطانی باید وحدت، همبستگی و اتحاد خودمان را حفط کنیم.

آیت الله محامی گفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی بدنبال سوژه و مساله‌ای برای ایجاد هیاهو و تفرقه در بین ملت های مسلمان هستند که باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و بهانه به دست دشمنان ندهیم.

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا از بروز تفرقه در بین مسلمانان جلوگیری شود و راه حل خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تقویت وحدت و اتحاد در جهان اسلام است. 

امام جمعه زاهدان بیان کرد: وحدت و تقویت اتحاد و همبستگی در جهان اسلام شرایطی دارد که همه ما باید به آنها عمل کنیم تا راه نفوذ دشمنان برای ایجاد تفرقه بسته شود.

وی ادامه داد: اسلام، پیامبراکرم(ص)، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) و اولیای خداوند متعال باید محور وحدت در بین کشورهای اسلامی باشد.

بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان در 26 مهر 1388 سرلشگر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ محمدزاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین به شهادت رسیدند

در 26 مهر 1388 بود که بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، سرلشگر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ محمدزاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین به شهادت رسیدند.

*سردار نورعلی شوشتری، رجبعلی محمدزاده، محمدگونه فراهانی، اسلم حوت، حسین اسدی، علی علویان، عصا بوک، حمیدرضا ناصری، علی مطهری نژاد، محمد بیر، محمد اسلم بیر، حمزه شه‌بخش، حسین مرادی، علی نیکپور، ولی فتح مرادی، محمد فدایی، الله نظر ترکی، علی عربی، عباس گودرزی، فرشاد شفیع‌پور از جمله این شهدا هستند که امنیت و وحدت امروز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از برکت خون آنها است.

هرچند که شهادت این عزیزان در حادثه تروریستی منطقه پیشین خدشه‌ای به وحدت و اخوت برادران بلوچ و شیعه وارد نکرد حتی باعث شد تا اتحاد و انسجام بین اقوام مختلف بیشتر شود و با اقتدار و جدیت بیشتر راه سردار شوشتری را در ایجاد وحدت‌آفرینی دنبال کنند.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi