شناسه خبر : 94381
یکشنبه 01 آبان 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«سند مظلومیت شهدای تاسوکی»

کتاب «سند مظلومیت شهدای تاسوکی» مجموعه است که ضمن روشن ساختن گوشه‌هایی از جنایات گروهک تروریستی به بررسی حادثه خونبار تاسوکی که 22 نفر مظلونه توسط گروهک جندالله به شهادت رسیدند می‌پردازد.

 

«سند مظلومیت شهدای تاسوکی»کتاب «سند مظلومیت شهدای تاسوکی» مجموعه است که ضمن روشن ساختن گوشه‌هایی از جنایات گروهک تروریستی به بررسی حادثه خون بار تاسوکی که 22 نفر مظلونه توسط گروهک جندالله به شهادت رسیدند می‌پردازد.

این کتاب شامل 2 بخش است که بخش اول شرح حادثه تاسوکی و زندگینامه شهدای تاسوکی که توسط «زهرا سیاسر» و «حسین هراتی مقدم» به نگارش درآمده و بخش دوم این کتاب توسط «زهره قنبری» به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

قسمتی از متن کتاب:

شامگاه 25 اسفندماه 1384 بود. عقربه ها ساعت 20:45 را نشان می دادند و دشت تاسوکی، واقع در مسیر جاده زابل به زاهدان آبستن حادثه ای تلخ و جانگداز بود. تروریست های گروهک «جندالشیطان، به سرکردگی عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید ریگی با عبور از نقطه صفر مرزی، در استتار رمل و تپه ماهور و درختچه های گز، خود را تا جایی در حدود دوازده کیلومتری مرز ایران و افغانستان، در محور زابل به زاهدان و در فاصله چهارده کیلومتری «پاسگاه تاسوکی» رساندند. تررویستها منطقه ای را انتخاب کرده بودند که ایجاد پست های ایست و بازرسی توسط نیروهای نظامی و انتظامی، به واسطه ناامنی از جانب گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر، امری معمول و عادی به نظر می رسید.

با استفاده از همین موقعیت، جاده را بسته و با پوشش مأموران نیروی انتظامی اقدام به توقف خودروهای عمومی و شخصی عبوری کردند، تعداد دیگری از تروریست ها نیز در سایر نقاط منطقه پراکنده بودند و پشتیبانی این جنایت را به عهده داشتند. پس از توقف خودروها با جداسازی زنان و مردان، به تفکیک فارس، بلوچ، شیعه و سنی، در مقابل چشمان وحشت زده زنان وگریه های کودکان، مردان و جوانان و نوجوانان بیگناه «شیعی مذهب» را با توهین و ضرب و شتم به یکصد و پنجاه متری جاده اصلی و در کنار خاکریزی، هدایت کردند.

سربازان جندالشیطان، چشم، دست و دهان قربانیان را بستند؛ آنان را با فاصله کمی از یکدیگر خواباندند و بی رحمانه زیر رگبار گلوله گرفتند. این اقدام تروریستی حدود یک ساعت به درازا کشید و به شهادت بیست و دو تن اعم از دانش آموز، کارمند، کارگر، دانشجو، طلبه، خبرنگار، سرباز و کاسب انجامید؛ شش نفر نیز در این حادثه زخمی شده و هفت نفر نیز به گروگان گرفته شدند که پس از مدتی یکی از این گروگان های مظلوم نیز توسط تروریست های مزدور به شهادت رسید.

 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi