شناسه خبر : 94867
شنبه 14 آبان 1401 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطلاعات کامل و ساماندهی اطلاعات املاک بنیاد

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر از طراحی و راه‌اندازی و استقرار کامل سامانه جامع فدک شامل اطلاعات کامل مربوط به املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌های تابعه خبر داد.
 
استقرار کامل سامانه جامع  فدک  به منظور ثبت اطلاعات کامل و ساماندهی اطلاعات املاک بنیاد/ تصویب آیین‌نامه مصالحه با متصرفین حقیقی املاک بنیاد

محسن فرج الهی در مورد هدف طراحی سامانه جامع فدک، گفت: سامانه جامع فدک با دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ثبت و ضبط اطلاعات املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌های تابعه طراحی شد و با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارشهای مدیریتی فراهم می‌شود.
مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده بود در این سامانه متمرکز شد و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد. حتی سیستم «جی آی اس» سیستم الکترونیک کسب اطلاعات جغرافیایی املاک، روی این سامانه پیش بینی شده است و گزارش‌های متنوعی به صورت هوشمند در لای های تخصصی متعدد از این سامانه قابل دریافت است. همچنین اطلاعات و هر فعالیتی که روی املاک انجام می‌شود به صورت روزانه در سامانه ثبت و بارگذاری و قابل مشاهده است.روز مکاتبه و در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دسترسی‌های مختلفی برای این سامانه ایجاد شده است، گفت: در واحدهای مختلف بنیاد دسترسی لازم ایجاد شده است به عنوان مثال مدیران بنیاد استان‌ها به اطلاعات املاک بنیاد استان می توانند دسترسی داشته باشند و به صورت مستقیم اطلاعات را مشاهده ‌کنند. در گذشته اطلاعات دقیق و متقنی از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور وجود نداشت اما هم اکنون با ضریب خطای اندک اطلاعات املاک قابل ارائه است.
فرج الهی در مورد تصویب آیین‌نامه مصالحه  با اشخاص حقیقی نیز تصریح کرد: سازمان اموال و املاک کوثر در طول چهل سال گذشته آیین‌نامه‌های پراکنده‌ای را در مورد مصالحه با متصرفین داشته که بخشی از املاک و زمین‌ها به صورت شهرک‌های مسکونی در اختیار برخی افراد قرار گرفته است که بسیاری از متصرفان نیز از جامعه ایثارگری هستند.
مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: در سنوات گذشته آیین‌نامه‌ها در این زمینه به صورت پراکنده و تقریباً به صورت سلیقه‌ای در این موارد اجرا می‌شد اما از ابتدای سال جاری با دستور  جاب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی کار علمی و هوشمندی انجام گرفت و سامانه مربوطه با استفاده از اطلاعات و مختصات افراد، رقم دقیق قابل پرداخت برای مصالحه را مشخص می‌کند.
وی افزود: محاسبات به صورت کاملاً هوشمند است و این باعث می‌شود که از اعمال سلیقه جلوگیری شود در نتیجه با یک رویه مشخص و علمی مواجه هستیم. سابق بر این مبنایی وجود نداشت اما این سیستم هم اکنون به صورت علمی، هوشمند و با دقت و سرعت بالا عمل می‌کند.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi