شناسه خبر : 94961
دوشنبه 16 آبان 1401 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهیددر سامانه جامع فدک

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 15 آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از ثبت 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک خبر داد.
 
ثبت 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع  فدک /مطالعه 26 پروژه و آغاز ساخت 800 واحد مسکونی برای تأمین مسکن ایثارگران

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره سامانه جامع فدک، گفت: سامانه جامع فدک ویژه ثبت املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های وابسته تکمیل و راه‌اندازی شده است. با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارش‌های مدیریتی فراهم شده و اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده بود در این سامانه متمرکز و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد.
معاون رئیس جمهور گفت: حدود 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک ثبت شده است و طرح ساماندهی املاک بنیاد در استان‌ها با سفرهای استانی پیگیری می‌شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مصالحه با متصرفین املاک بنیاد نیز تدوین و تصویب شده است. 6 هزار مورد مصالحه باید انجام شود که تا سال گذشته 530 مورد مصالحه انجام شده است. در مورد پرونده و اختلافات حقوقی 315 فقره رأی برای املاک مرتبط بنیاد صادر شده است.
معاون رئیس جمهور گفت: در مورد پروژه ساخت خانه ایثار و مرکز نگهداری سالمندان ایثارگر 10 خانه ایثار برای نگهداری سالمندان ایثارگر احداث شد و تا پایان سال در 6 استان خانه ایثار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در شریف‌آباد قزوین 13 هزار هکتار تغییر کاربری و مجوز مسکونی دریافت کردند که ظرفیت خوبی برای حل مشکل مسکن ایثارگران آن منطقه است.
محسن فرج‌اللهی، مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در این نشست گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که سازمان بنا بر تأکید دکتر قاضی‌زاده داشتند ایجاد شفافیت در اطلاعات و موجودی‌ها و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایجاد یک ساختار مناسب جهت تصمیم‌گیری صحیح نسبت به دارایی‌هاست.
وی افزود: لازم بود یک سامانه دقیق و هوشمند در بخش خدمات ماشینی این سازمان طراحی شود که این اتفاق افتاد و توانستیم اطلاعات کامل املاک و دارایی‌های بنیاد را در مدت کمتر از یک سال ثبت و ضبط کنیم و املاک تفکیک و دسته‌بندی شوند تا مدیریت صحیح بر آنها اعمال شود.
مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: اتفاق خوبی در این حوزه افتاد و نتیجه این ثبت اطلاعات این بود که طرح‌های متعددی در حوزه املاک ارائه کردیم از جمله طرح تمرکز اسناد و ایجاد ارزش افزوده که توانستیم سرمایه غیر مولد را به سرمایه مولد تبدیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن دارایی‌ها طرح جهش تولید مسکن مورد توجه قرار گرفت و پروژه‌های متعددی در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت و تولید مسکن و همچنین برنامه‌های دولت در دستور کار قرار گرفت که ۲۶ پروژه مورد مطالعه قرار گرفت و ۸۰۰ واحد در حال آغاز عملیات است.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi