شناسه خبر : 94971
دوشنبه 16 آبان 1401 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس بنیادشهید ضمن تشریح فعالیت بنیادشهیددر نشست با خبرنگاران خبر داد:

پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران آغاز شده است

اعتبارات اختصاص یافته خوب است و اکنون پاداش خدمت جانبازان آغاز شده و کمک معیشت افزایش یافته و ردیف های رفاهی و اجتماعی بنیادشهید افزایش پیدا کرده است.

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان و ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، نشست خبری رییس بنیادشهید و امور ایثارگران صبح دیروز با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید رسول زاده برگزارشد.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران در ابتدای این نشست به وقایع اخیر کشورمان اشاره کرد و با یادآوری نکاتی درخصوص فرهنگ ایثار و شهادت گفت: حوادث اخیر نشان داد که امنیت ما "مردم پایه" است و روح سلحشوری، استقلال خواهی و اسلام خواهی در بین مردم ما زنده است.

وی با بیان اینکه شهدای این عرصه که مظلومانه به شهادت رسیده اند یا پاسداران امنیت کشور هستند و یا به صورت داوطلبانه برای دفاع از امنیت کشور حضور یافته اند و جزو نیروهای کادر و رسمی نیستند ادامه داد: این شهدای بسیجی نشان می دهند که همانطور که انقلاب با حرکتی مردمی به پیروزی رسید و یا در دوران دفاع مقدس زمانی که مردم پای کار آمدند دشمن را عاجز و پشیمان کردند، امروز هم همچنان مردم امنیت ساز هستند.
قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: استقبال مردم از شهدا و این همراهی در تشییع پیکر شهدا و ویژگی هایی که هرکدام از این شهدا دارند، واقعا گفتنی و شنیدنی است.
رییس بنیادشهید و امورایثارگران همچنین خاطرنشان کرد: دشمن سعی دارد از ُطرق مختلف باعث یاس و دلزدگی و ناآرامی مردم شود تا مردم دست از حمایت از کشور و نظام بردارند؛ اما مردم هر بار آنها را پشیمان می کنند.
وی همچنین انتظارات بنیاد شهید از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت را اینگونه بیان کرد: شاید انتظارات بنده از شما خبرنگاران این حوزه، تنها انعکاس اقدامات انجام شده در بنیاد باشد چرا که ما یک سازمان اجتماعی و فرهنگی راهبردی هستیم که در حوزه های مختلف خدماتی را در موضوعات مختلف به گروه هدف ارائه می دهیم و آن را به عنوان کارنامه بنیاد به دولت گزارش کار بدهیم، اما حوزه ایثار و شهادت یک حوزه تمدن ساز و امنیت ساز است. درخواست بنده از عموم جامعه رسانه ای کشور به خصوص شما خبرنگاران این حوزه توقع بالاتراست و آنچه لازم است حفاظت از دستاوردهای ایثار و شهادت در کشور است.

تشریح عملکرد یک‌ساله بنیادشهید و امور ایثارگران

رئیس بنیاد شهید در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله بنیادشهید و امور ایثارگران پرداخت.

قاضی زاده هاشمی گفت: طبق ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شورایی تحت عنوان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است که ریاست آن برعهده رییس جمهور و اعضای آن فرادولتی هستندکه همین اواخر آخرین جلسه آن را برگزار کردیم و مصوبات آن نیز توسط رییس جمهور ابلاغ شد. متاسفانه مصوبات جلسه قبل در دولت پیشین نیز ابلاغ نشده بود که رییس جمهورآن را ابلاغ کرد.
رییس بنیاد شهید در ادامه گفت: برای اجرای قوانین به 126هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است که 50 هزار میلیارد توان به عنوان بودجه عمومی برای بنیاد درنظر گرفته شد که این میزان به جز اضافاتی که یکی دو روز اخیر درخصوص افزایش حقوق و دستمزدها درنظر گرفته شده است که 700 تا 800میلیارد تومان نیز در تبصره ها برای پرداخت بدهی های 10 سال گذشته بنیاد شهید به دستگاهها، بخش خصوصی، دانشگاهها و بیمه پیش بینی شده است.
وی در ادامه متذکرشد: اعتبارات اختصاص یافته خوب است و اکنون پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان آغاز شده و کمک معیشت افزایش یافته و ردیف های رفاهی و اجتماعی بنیادشهید افزایش پیدا کرده است.
قاضی زاده در توضیحات خود در خصوص ارایه خدمات بهداشت و درمان بنیادشهید به جامعه هدف نیز گفت: دراین بخش نیز اقداماتی شامل پایش سلامت، تجهیزات پزشکی موردنیاز مصرفی و غیرمصرفی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می دهیم. همچنین روزانه 50 هزار خدمت درمانی و هرماه 25هزار بستری داریم که 10هزارنفر از آنها دربخش های مختلف قلب، ستون فقرات، مغز و سرطان نیاز به جراحی دارند و در طرح پایش سلامت عمومی و تخصصی نیز 200 هزار ایثارگر، منجمله جانبازان نخاعی و شیمیایی چکاب تخصصی شده اند
وی با بیان این مطلب که 4هزار و734 ویلچربه صورت متمرکز و غیرمتمرکز طی شش ماه گذشته به ایثارگران ارائه شده است گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 400درصدی داشته است.

همچنین توزیع 4700 تخت مکانیکال و 170تخت برقی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز و بیش از 13 هزارقطعه انواع پروتز چشم،اندام فوقاتی و زیبایی در ارتباط با مجروحیت به جامعه ایثارگری ارائه شده که در 6ماه گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد، ضمن اینکه 19دستگاه آمبولانس جدید نیز به ناوگان درمان بنیادشهید اضافه شده است.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران به طرح ایجاد 10 خانه ایثار و 5 بیمارستان بزرگ در استان ها اشاره کرد و گفت: مقدمات این طرح ها در دست اقدام است و در 28 مرکز استان نیز مراکز رفاهی، ورزشی و توانبخشی تکمیل و راه اندازی شده است و با صرف 50 میلیارد تومان نیز تجهیز شده است.

نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با محوریت اقدامات انجام شده برای ایثارگران و برنامه های دردست اقدام بنیادشهید برای جامعه هدف برگزار شد و قاضی زاده هاشمی به تشریح آنها پرداخت.

دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مورد معالجه جانبازان در داخل کشورگفت: یکی از سیاست های بنیادشهید این است که به جای اعزام جانباز به خارج از کشور، پزشکان خارجی را به کشور دعوت کند که در این مورد نیز تاکنون پزشکانی از انگلیس وآلمان درچند ماه اخیر به کشور وارد شده اند که همین باعث شده تا میزان قابل توجهی صرفه جویی ارزی داشته باشیم.
وی درخصوص بیمه ایثارگران نیز گفت: هم اکنون یک میلیون و 707هزارنفر از سوی بنیادشهید تحت بیمه تکمیلی قرار دارند که به دلیل تامین نشدن منابع ما، تاخیردر پرداخت به مراکزدرمانی و داروخانه ها را داشته ایم که با کمک سازمان برنامه و بودجه علاوه بر بودجه، 700 میلیارد تومان نیز به بنیادشهید اختصاص داده شد و ما توانستیم بدهی بیمارستان ها را تا آخر اردیبهشت و داروخانه ها را تا آخر خردادماه و هزینه درمان مستقیم ایثارگران را تا تیرماه پرداخت کنیم.
معاون رئیس جمهور درخصوص بیمه دی نیز گفت: بیمه دی هزار میلیاردتومان از بنیاد شهید طلب دارد و 1400 میلیارد تومان هم تعهدات جدید ایجاد شده که 700 میلیارد آن را پرداخت کرده ایم، 900میلیاردتومان هم بیمه دی از ما طلب دارد که براساس ارزیابی سازمان برنامه، از1400 میلیارد تومان بدهی بیمه دی 700 میلیارد آن را ماه گذشته پرداخت کرده ایم و مابقی هم به شرط تامین اعتبار پرداخت خواهدشد.
قاضی زاده هاشمی همچنین در خصوص حق پرستاری نیز اظهار داشت: حق پرستاری به تمام جانبازان بالای 25درصد و به تشخیص کمیته پزشکی بنیادشهید به تعداد 13هزار ایثارگر داده می شود که البته تعداد آن سیّال است و بر اساس میزان از کارافتادگی جانبازان اعطا می شود.

رییس بنیادشهید و امورایثارگران همچنین درپاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز درخصوص خودرو جانبازان که سال هاست در کش و قوس مجلس و سازمان صمت بلاتکلیف مانده نیز گفت: امسال با پیگیری‌هایی که داشته ایم دوستان ما در مجلس وام یارانه ای برای آن در نظر گرفته اند؛ منتها حکم قانون را توسعه داده اند و آن را به تعداد بیشتری از ایثارگران تسرّی داده اند.
وی در توضیحات بیشتر خود در این زمینه گفت: برداشت ما تخصیص 10هزارخودرو درسال بود اما با بررسی احکام جدید، بیش از 250 هزار نفر تحت پوشش این طرح هستند که مجری حکم آن وزارت "صمت" است. بنابراین ما تمام اسامی 250 هزار نفر مشمول این قانون را به وزارت "صمت" ارسال کردیم (البته آیین نامه ای در دولت برای اولویت بندی افراد واجدشرایط مطرح است که فعلا درخصوص آن اظهارنظری نمی کنیم) قرار است آنها براساس قرعه کشی و یا از روش دیگری، 10هزارنفر واجد شرایط را انتخاب و خودرو را به صورت اقساطی ارائه نمایند.
وی در پایان گفت ما طبق قانون فقط مُعرف هستیم و اجرای این حکم اعم از تعامل میان خودروساز و بانک عامل باید طوری ایجاد بشود که فرد معرفی شده پس از دریافت خودرو، اقساط آن را پرداخت نماید.

 

| صنوبر محمدی

اینستاگرام
خواب نمونی دلار شد ۳۶ هزار و شما هنوز فکر چند غار به ایثار گران هستی اینوحرکتهای لاکپستی میگن
هیچ صحبتی از تامین هزینه دندانپزشکی نشد. خدا کند دندان جانبازان را جزو بیمه تکمیلی کنند که با این حقوق ناچیز برای جانبازان معسر توان مالی برای درمان دندان وجود ندارد و جانبازا باید درد دندان بکشد.
تا اینجا که همش شد دولت تشکل های اقتصادی بنیاد مانند مافیاهای دی و کوثر نمی‌خوان چیزی به حساب بنیاد واریز کنند.
جناب قاضی زاده آماروارقام ووووکه تکرارییه بدردمانمیخوره چرااشاره ای به حق پرستاریهاومعوقات آن نشده.ریاست محترم میدانیدازاول سال چقدرازجانبازان درصدبالاووالدین معززشهداءبرحمت خدارفتندوحق پرستاریهای خیلی هاهم پایمال شده؟!.جوابگوکیست؟؟؟
بشنوویاور تکن
روی کاغذ چه زحماتی کشیده شده!!!
سلام ، با تشکر از زحمات فاش نیوز عزیز و خداقوت به همکاران گرامی عرض میکنیم.
چرا در خصوص مسکن جانبازان اقدامی نشده است؟ تمام حقوق را برای اجاره خانه پرداخت میکنیم یعنی ماهیانه سه میلیون تومن بابت اقساط وام که برای رهن نیاز داشتیم و ماهیانه هفت میلیون تومن اجاره خانه در شهر مشهد کمرمان را شکسته و تمام حقوق را برای اجاره خانه پرداخت میکنیم. شاید تعجب کنید که این مبلغ برای اجاره خانه بسیار زیاد است اما شرایط زائر پذیری و مهاجرت افغانها شرایط اجاره خانه در مشهد را بسیار بغرنج کرده است. مسئولان استان بودجه های هنگفتی برای رفع مشکلات دریافت کردند اما ظاهرا در محل دیگری هزینه شده است چون مشکلات شهر مشهد هر سال بیشتر میشود.
متاسفانه آقای رییسی نتوانست به قولهایی که قبل از انتخابات وعده داده بود عمل کند البته حرف و حدیث از پیشرفت و اقدامات اولیه زیاد به گوش میرسد لیکن در عمل هیچگونه فعالیتی برای مسکن وجود ندارد. بهتر است بگوییم رییس جمهور زورش به مدیران کل استانها نرسیده تا زمین مورد نیاز مسکن را تخصیص دهند گرچه ادارات کل راه و شهرسازی و شرکتهای خدماتی آب برق گاز مخابرات و غیره دارای اراضی بسیار زیادی هستند که در مقابل دستور رییس جمهور مقاومت کردند یا همکاری نکردند.
در شهر مشهد اراضی شهر جدید گلبهار را اختصاص دادند که جزو بیابانهای دور افتاده است و فاصله تا شهر مشهد بیش از 30 کیلیومتر است که هیچگونه وسایل عمومی مترو و اتوبوس و غیره در آن بخش از بیابانهای گلبهار وجود ندارد.
این در حالیست که اراضی بسیار مناسبی حاشیه شهر مشهد وجود دارد اما کاربری کشاورزی دارند گرچه هرگز در آن اراضی کشاورزی وجود نداشته یا هیچگونه منبع آب برای کشاورزی وجود نداشته لیکن معلوم نیست چرا کاربری اراضی بایر و لم یزرع را کشاورزی تعیین کردند.
اگر آقای رییسی طرحی ارائه کند تا قوانینی که عمدا برای ظلم به مردم توسط غرب پرستان در مجلسها و دولتهای پیشین به منظور ایجاد نارضایتی مردم تصویب کردند و اکنون همان مسئولان فتنه گر نامیده میشوند در اسرع وقت حذف نمایند تا بسیاری از مشکلات دست سازی که در امور زندگی مردم وجود دارد بر طرف شود که هیچگونه بودجه و اقدام خاصی نیاز ندارند فقط اراده مسئولان انقلابی را نیاز دارند تا بخشی از مشکلات دست ساز مردم را حل و رفع نمایند.
چرادرمورد حق پرستاری ها.وتاریخ مجروحیت بجای سال۷۵حرفی نمیزنید چرا یک ماه مرخصی هارا قیچی کردید چیزی نمی گید
سلام.فاش نیوزمحترم عاجزانه از شما میخواهم که درباره بیمه بازنشستگی ماجانبازان زیر۲۵درصدیک پیگیری کنیدونتیجه آن رابسمع مابرسانیدکه چراماجانبازان معیشت بگیرمعسرحق واریزکردن بیمه خویش فرمایی رانداریم؟؟؟؟اگراین حق را نداریم پس تکلیف بازنشستگی ماچه میشود؟؟؟.جامعه هدف هزاران مشکل دارند.اصلی ترین مشکل،مشکل معیشتی وسفره ماهست..اقلام وارزاق ضروری هرروزسیرصعودی دارن وبااین کمک معیشتی که بجای حقوق واقعی به این عزیزان میدهیدنمیشودزندگی کرد..ماجانبازان زیر۲۵درصدهیچ امیدی به آینده نداریم..نه بیمه بازنشستگی داریم ونه بازنشستگی..فقط یک کمک معیشت ناچیزمیدهید وهزارباردربوق وسرنامیکنید..صدبارگفتید..آیامادراین سرپیری ودراستانه شصت سالگی مستحق دریافت یک حقوق ثابت بامزایای حداقلی نیستیم؟؟؟مگرنمیبینیدکه گرانی چه میکند..شماراچه شده است که بابازماندگان جنگ اینگونه برخوردمیکنید؟؟؟ماجانبازان زیر۲۵درصددریابید.. باسپاس
با سلام. کدام جانباز پاداش پایان خدمت گرفته است که آقای رئیس میفرمایند پرداخت شروع شده است. و شما هم تیتر زدین
باسلام خدمت شما برادران وخواهران به عرض برسانم همش تکراری وخالی از راست است مردم غیرایثارگر باور نکنید به خدا همش وعده وعید است ما چطور به شما بگیم که باور کنید همش قول الکی هست خودتون دیروز شنیدید رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران گفت لیست جانبازان واجدشرایط رابه وزارت صمت فرستادیم ولی وزارت صمت گفت هرموقع بنیاد شهید لیست جانبازان راارسال کنه وبانک هم پول بده ماشروع میکنیم به قرعه کشی ببینید حالا کجائیم چقدرطول میکشه تابه ماشین برسد همه قول ها این طوریه حالا به نظرشمابااین رویه به کسی ماشین میدن یا اصلا ماشین میرسه نه بخدا آقااین قدرزودباور نباشید دیروز کاری داشتم رفتم بنیاد دیدم زن ومرد باهزار امید وآرزو اومدن بنیاد بامن آشنا بودن گفتم براچی امدیدگفت اومدیم براماشین گفتم بپرسید چون من درصدم بالاست میدونستم هیچ خبری نیست ولی اگه من به اونا میگفتم خبری نیست فکرمیکردن من ناراحت میشم اگه به اونا ماشین بدن آقای مسئولین عزیز آقاجان تاچیزی قطعی نشده اعلان عمومی نکنید هم آبروی بنیاد میره هم آبروی ایثارگران به خدابیشتردوشمنی بعضی ها باماهمین شعارالکی دادن است دیگه بس کنیدنگیدبه تمام ایثارگران میخاهیم ماشین بدیم بگید ۵۰درصدبه بالا تامردم بدونن این طورکه شما میگید نیست آقا یاخانم با۵درصدنیادبنیادبگه براماشین اومدم که اوناهم بهش بخندن وسلام
سلام
زود قضاوت و سطحی برداشت نکنید
ارسال لیست اولیه از سوی بنیاد لازم ولی کافی نیست و باید بنیاد برای افراد واجد شرایط و دارای اولویت معرفی نامه نیز بدهد
چرا زود تهمت می زنید؟!
لطفا از شما گفتن فرهنگ وایثر تعجب می کنیم وشما این کلمه را به زبان نیار شما حتی قانون مجلس محترم را عمل نکر دید و بخشنامه برای 50تا70در صد برای خودرو است هیچ جانبازی شماها را قبول ندارند
سلام کدوم قضاوت پس بدترشد
این که خیلی بیشتر آدم ناراحت میکنه پس همون ۵۰درصدبه بالا درست است فاش عزیزازچی دفاع میکنی یه عده دربنیادبراماشین کندن شمامیگید زود قضاوت نکنید پس وقتی ماشین دست بنیاد چرامیگن ۲۵۰هزاراسم فرستادیم وزارت صمت که یه عده فکرکنن که به اونها هم ماشین میدن ودروهمسایه نگن بابا شماهمه چی بهتون میدن چرا اینقدر مینالید حالامازودقضاوت میکنیم یاشما الکی طرف داری میکنید حرف حق قضاوت الکیه وقتی بنیاد بایدمعرفی نامه بده پس همه چیزدست بنیاده مردم سرگردان نکنید
به دستور نمایندگان محترم مجلس مسعل بنیاد ومعاونین ایشان برای بی قانونی وعدماجرای قانون خودرو به جانبازان بالای 50درصد به مجلس فراخوان شدندوایشان باز هم طبق قانون کتاب قانون وطبق موصبب مجلس محترم هم در سال 1400وهم در 1401خودرو برای این قشر با مجروحیت شدید پیش بینی شده بود پاول همه ما بالای 50درصدیها باید به مجلس بریم واگر بنیاد
رییس ب


کدام واریز .پاداش اخر شهریور تمام شد وخبری نشد الان ۲۱ ابان .کدام اغاز پرداخت .تورو خدا اگر پرداختی ندارید این قدر وعده ندهید .چقدر وعده و چقدر انتظار .
با سلام چرا ۴ ماه حق پرستاری جانبازان را پرداخت نکردید .از فروردین تا اردیبهشت ..قرا بود طی چند ماه پرداخت بشه پس چه شد همش ....وعده وعید الکی
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
باسلام فاش نیوزعزیز اگه نگی زود قضاوت
نکنید چشم تون روشن شهریه تمام دانشجوهای بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی قطع شد دانشگاه آزاد گفته بنیاد شهید بخشنامه داده گفته شهریه تمام دانشجوهای بدون آزمون راازخودشون بگیرید مانمیتونیم شهریه خانواده شهداوایثارگران راپرداخت کنیم دولت غرب گرااشتباه میکرده شهریه هاراپرداخت میکرده حالاشما بگید زود قضاوت نکنید آقای قاضی زاده همین چندروزپیش میگفت خدمات رسانی به ایثارگران ازپارسال تا به امروز ۲برابر شده حالا شمابگیدماراست میگیم یابنیادیکی اینجا راست نمیگه ویه عده ازمسئولین نمیخان این مملکت روی آرامش ببینه
سلام جناب آقای قاضی زاده محترم خدمت شماارطریق سایتهای محترم ومرتبطین باشماخواستاربرقراری کمک معیشت به عنوان جانباز بیکارنظام شدم ازدفتربنیادتهران تماس گرفتن ازمشکلات درگذران امورات زندگی گفتم به امیدرفع مشکل اماشوربختانه فقط درحدزنگی تلفنی بودولاغیرسال97رای مثبت گرفتم وقانوناشرعاوعرفاشمارامدیون خودوخانواده می دانم لطفاعدالت ترازوی خدابرزمین راپاس بداریم عملاباامتنان
باسلام.امروز دوم آذر بود.تا امروز یک نفر هم پاداش دریافت نکرده.از شهریور رسیدیم به ابان و الان هم آذر ولی هیچ خبری نیست.بهتر نیست جناب قاضی زاده به جای تبلیغات پوچ واقعا به حرفها و قول هاش عمل کنه؟این حجم از نارضایتی از عملکرد ایشان واقعا ناامیدکننده است.
باسلام باتوجه به گذشت چند ماه وعده عدم پرداخت پاداش خواهشمندم فاش نیوز از طریق سایت یا خبر نگاران خود خبر خوشی برای ایثارگران درسایت وزین خود داشته باشید .دیگران نه پاسخگو و نه جواب قانع کننده ای میدهند .با تشکر .
بنده ۴روز در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک بیشتری بودم بعلت موج انفجار وبیماری گال به هرجا مراجعه میکنم میگو یند ما پرونده سال ۶۴وبعدرا داریم وما قبل سوخته کپی آن بیمارستان را نشان دادم هیچ کس جوابم نداد ما را فراموش کردند امیدم بخداست که حقم رااز آنها که یاریم نکردند بگیرد
این که حق پرستاری به همه جانبازان بالای ۲۵درصد پرداخت میشود دروغ است.من جانباز از کارافتاده کلی ۳۰درصد هستم هزارتومن تا به حال حق پرستاری دریافت نکردم.در قانون هست ولی در عمل هیچ!چرا قوانین به ما میرسد اجرا نمیشود.اون از پاداش پایان خدمت که تا امروز ۸آذر پرداختی شروع نشده برخلاف حرفهای ۳ماه پیش قاضی زاده
اینم از این دروغ بزرگ پرداخت حق پرستاری به همه بالای ۲۵درصدها!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi