شناسه خبر : 94973
دوشنبه 16 آبان 1401 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وظیفه جامعه هنری حفظ و اشاعه دستاوردهای دفاع مقدس است

قمیشی حفظ و اشاعه دست‌آوردهای فرهنگی دفاع مقدس را وظیفه جامعه هنری دانست و درباره آثار نمایشی رسیده به ششمین جشنواره ملی فانوس گفت: بالندگی و تلاش مجموعه هنرمندان این دوره بارقه امیدی در دل هنرمندان این رشته روشن ساخت؛ که بسیار امیدوارانه به افق پیش رو نگاه کنند.

 

«محمدهادی قمیشی» بازیگر، پیشکسوت تئاتر و داور ششمین جشنواره ملی فانوس در گفت‌گویی با تاکید بر اینکه وظیفه جامعه هنری حفظ و اشاعه دست آورد‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: تاریخ هر کشوری بیانگر اتفاقات مهم، گاهاً تلخ و شیرین است. در مقطعی از تاریخ کشور عزیز ما ناخواسته درگیر جنگی تمام عیار شدیم که بر ما تحمیل شد و بالطبع تمامی مردم در کنار ارتش و سپاه به دفاع برخواستند.

وی به تشریح ویژگی‌های دفاع مقدس پرداخت و افزود: اهمیت و ویژگی دفاع این بود که ما در برابر یک دشمن واحد نمی‌جنگیم، بلکه در مقابل تمامی قدرت‌های نظامی دنیا بودیم و طی هشت سال با رشادت‌ها، ایثارها، مقاومت‌ها حماسه‌هایی را رقم زدیم که به عنوان دفاع مقدس در صفحات تاریخ کشورمان به ثبت رسید؛ که مایه افتخار این ملت است.

بازیگر سریال‌ «پس از باران» حفظ و اشاعه دست آوردهای مهم فرهنگی دفاع مقدس را وظیفه جامعه هنر دانست و خاطرنشان کرد: ذات تئاتر تامل، تفکر و بررسی مسائل اجتماعی است. در این میان مرور هشت سال دفاع مقدس اهمیت ویژه‌ای دارد. مرور خاطرات و حفظ ارزش‌های معنوی این دوران وظیفه هنرمندان است. هنرمندان این رشته همواره کوشیدن تا در این زمینه فعالیت‌های مثمر ثمری داشته باشند و خوشبختانه با همراهی مسئولین امر در برپایی جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها نتایج قابل قبولی حاصل شده، اشتیاق نسل جوان در دریافت و استقبال از این نمونه حرکت‌ها، ضرورت این مهم را خاطرنشان می‌کند؛ که ما باید سعی و تلاشمان را در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری بکار گیریم تا این مهم تحقق یابد.

قمیشی که نقش آفرینی او در نمایش‌های «خوشه‌های خاکستری»، «پرنده‌های شط» و «غروب یک برکه» در خاطره‌ها ماندگار شده است در رابطه با کیفیت آثار ششمین جشنواره ملی فانوس و ویژگی ما خاص آن‌ها بیان کرد: نگاه و جهت گیری جشنواره فانوس همواره در چهارچوب اهداف تعیین شده بوده و ثمره این نگاه در آثار ارسالی این دوره بسیار مشهود و قابل تعمق است. با بررسی آثار ف شاهد نوآوری در تمام زمینه‌ها اعم از نویسندگی، کارگردانی، طراحی و بازیگری بودیم. آثار به لحاظ ساختاری و محتوایی و درک مفاهیم دفاع مقدس مورد ارزیابی قرارگرفتند.

وی با بیان اینکه ایده‌های جدید با پرداخت‌های متفاوت و مناسب چه در متون نمایشی چه در اجرا‌های صحنه‌ای و خیابانی مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: بالندگی و تلاش مجموعه هنرمندان این دوره بارقه امیدی در دل هنرمندان این رشته روشن ساخت؛ که بسیار امیدوارانه به افق پیش رو نگاه کنند.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فانوس ویژه آثارهنری حوزه مفهومی دفاع مقدس ۲۵ ابانماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و از برگزیدگان جشنواره که از بین ۷۴۰۰ اثر هنری رسیده به جشنواره انتخاب شده اند تقدیر خواهد شد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi