شناسه خبر : 95045
سه شنبه 17 آبان 1401 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

ذخایر گندم و کالاهای اساسی کشور ۲ برابر شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه موجودی کالاهای اساسی کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در حداکثر میزان ممکن قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سیدسعید راد با تأکید بر اینکه «خودکفایی در تولید محصولات اساسی و تأمین نیازهای کشور از محل تولیدات داخل را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم»، افزود: با تمام توان تلاش می‌کنیم که اتکای کشور به واردات را تا جای ممکن کاهش دهیم.
وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط بین‌المللی از جمله بحران اوکراین و برای اطمینان خاطر از تأمین نیاز کشور، مبادرت به افزایش واردات و تقویت ذخایر کالاهای استراتژیک کردیم‌، اظهار کرد: افزایش تولید داخل کنار واردات مناسب و منطقی باعث شد نوسانات بازار کنترل شود و شاهد برقراری آرامش در جامعه باشیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: با وجود کاهش صادرات کشورهای تولیدکننده کالاهای اساسی و محدود شدن عرضه این کالاها در عرصه جهانی، در این زمینه به‌ خوبی عمل شد و با تأمین محصولات مورد نیاز، علاوه‌بر پاسخگویی به نیاز بازار، نسبت به تکمیل ذخایر داخلی نیز اقدام کردیم. البته روند تأمین کالاهای اساسی از مبادی تولید همچنان ادامه دارد.
راد با تأکید بر این‌که موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور 100 درصد رشد داشته ‌و در حداکثر میزان ممکن قرار دارد، افزود: به همین دلیل، بازار داخلی محصولات پرمصرف از وضعیت پایداری برخوردار است و بخشی از آرامش بازار محصولات اساسی، متأثر از همین ثبات است.
در همین رابطه رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۳ هزار تومان و مرغ گرم ۶۳ هزار تومان است. هر چند در اکثر خرده‌فروشی‌ها ۶۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود. قیمت هر کیلوگرم ران مرغ ۶۰ تا ۶۳ هزار تومان، سینه ۱۲۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۳۰ هزار تومان است. ضمن اینکه روزانه یک‌هزار تن مرغ گرم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ منجمد در تهران خبر توزیع می‌شود.
البته مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: همه‌ساله در فصل پاییز تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش می‌یابد، اما امسال تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.
افشین صدردادرس؛ متوسط قیمت هر کیلوگرم بز در میادین را ۳۵ تا ۴۰ هزار، میش ۴۵ تا ۵۰ هزار و بره نر ۶۵ تا ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت گوشت بره‌های ماده در بازار باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان باشد که نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi