شناسه خبر : 95497
شنبه 28 آبان 1401 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شهادت»؛ صدف صیانت از هویت ملی

شهادت اوج تجلی فرهنگ اصیل ایرانی و هویت ریشه‌دار ملت است که همه خوبی‌ها را یک‌جا در دل خود دارد و سبب می‌شود تا گرمای بی‌شائبه آن، سردترین دل‌ها و تاریک‌ترین چشم‌ها را گرم کرده و به نور ایمان روشن سازد.

 

«شهادت»، صدف صیانت از هویت ملیحامد افروغ؛ انقلاب اسلامی از بدو پیدایش خود در سال 1342 تا کنون فتنه‌ها و ابتلائات بسیاری را دیده و توانسته در برابر فشارهای برآمده از آنها استوار و پر افتخار بر جای بماند. بی‌شک اگر وقایع انقلاب اسلامی را از همان اول تا امروز فهرست کنیم، «جنگ تحمیلی» یکی از بزرگترین‌ آزمون‌ها و فتنه‌هایی بود که جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و عاملیت صدام، به انقلاب اسلامی تحمیل کردند.

ملت ایران البته، آن تهدید بزرگ را با خون دل به فرصتی بزرگ‌ترتبدیل کرد تا رهین آن بتواند برای تقویت فرهنگ اصیل و هویت ریشه‌دار خود آبشخوری زلال و همیشگی بسازد و از کیمیای آن زنگارهای ضد فرهنگی و غیر هویتی را از دل نسل‌های بعدی بزداید.

پس از دفاع مقدس اما، دشمن با تغییر راهبردهای خود و با شناخت درست از فرهنگ و هویت ایرانی، کمر همت بست تا این دو پشتوانه مستخکم را از ملت ایران بگیرد تا با رخنه کردن در دل نسل‌ها بتواند آینده انقلاب اسلامی و به تبع آن ایران بزرگ را به تباهی بکشاند.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی و آرام شدن ظاهری جنگ، دشمنان ایران با سرمایه‌گذاری روی رسانه‌های خود که روز به روز ضریب نفوذشان برای رساندن خود به مخاطب بیشتر شده، بر آن شدند تا ذهن ملت ایران را درگیر هر آنچجه آنان می‌خواهند بکنند و از دیگر سو با القای ناامیدی و ناسپاسی نسبت به خود و داشته‌های ملی، دل‌ها را بر ضد کشور، فرهنگ و هویتی ایرانی بشورانند.

اینکه امروز به زعم برخی فعالان فرهنگی، خانه‌های تیمی دشمن و نفوذی‌های داخلی از کلونی‌های آجری به تجمع در فضای مجازی تغییر مسیر داده، حاکی از آن است که دشمن توانسته نفوذ خود را به جایی برساند که مطمان است صدای اغواگرش به گوس قاطبه ملت ایران خواهد رسید و با روش‌های فریبکارانه خواهد توانست ذهن مخاطبانش را مسموم کرده و القائات خودش را به مردم دیکته کند.

در این میان اگر چه ریزش برخی افراد کم‌بینش یا ناراضی یا معترض و... محتمل است اما هنوز آنچه برای ملت ایران اصالت دارد، حفظ کیان کشور و بازگرداندن آن به مدار امنیت و آرامش است. مساله‌ای که باعث شده در این 43 سال بسیاری از پیشرفت‌ها که برای ملت آرزو بود محقق شود.

صد البته که رسانه‌های معاند با پررنگ‌ کردن ضعف‌ها و القای پسرفت به ملت هر چه درتوان دارند برای زمین زدن مردم به کار خواهند بست اما روشنگری اهل دانش و دلسوزی برای کشور پادزهری است که می‌تواند خانه به خانه و رخ به رخ اتفاق افتاده و دل‌ها را متنبه سازد.

بی‌شک همه ما وقتی برای خانه و خانواده خود تلاش کنیم ابعاد پنهانی وقایع را که توسط دشمن مدیریت می‌شود بفهمیم و برای سایرین هم بفهمانیم، دیگر جایی برای اغواگری رسانه‌های دشمن باقی نمی‌ماند لذا برای ایجاد همدلی و همصدایی با هم باید ضمن مواجهه صادقانه با اعتراضات و شبهات، باید بر اشتراکات و دلبستگی‌های مشترک تکیه زد که «شهید و شهادت» یکی از محکم‌ترین ریسمان‌های همدلی و وحدت ملت ایران است.

شهادت اوج تجلی فرهنگ اصیل ایرانی و هویت ریشه‌دار ملت است که همه خوبی‌ها را یک‌جا در دل خود دارد و سبب می‌شود تا گرمای بی‌شائبه آن، سردترین دل‌ها و تاریک‌ترین چشم‌ها را گرم کرده و به نور ایمان روشن سازد برای همین است که دشمن با همه توان بر آن است تا شهادت مردم و نیروهای امنیتی را به خود نظام نسبت دهد تا مبادا کیمیای شهادت دل‌های زنگار گرفته از غبار فتنه را طلا سازد.

از این‌رو همه ما موظفیم برای کمک به میهن، ضمن انتظار داشتن از مسئولان برای رفع نواقص، هم به شناخت نفوذی‌های بی‌وطن در داخل مبادرت ورزیم و هم بر اشتراکات ملی و مذهبی تاکید کنیم تا از منجلابی که برایمان تدارک دیده شده تا همه داشته‌هایمان را به بهانه نداشته‌هایمان بگیرند، برهیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi