شناسه خبر : 95545
یکشنبه 29 آبان 1401 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوقی کم و خرج هایی بسیار!

علی اصغر صباغی رزمنده - من۶۱ سال سن دارم که آن زمان کلاس ششم می خواندم و بهترین شاگرد منطقه شهرستان سبزوار شدم که جنگ شروع شده بود که هوای جبهه برداشتم و سه مرحله جبهه رفتم که حدود ۱۱ ماه و در عملیات خیبر جانباز موج وانفجار وترکش وشیمیایی شدم و چند روز بیمارستان بردن و دوباره به جبهه رفتم.

 خلاصه تا عملیات کربلای ۵ جبهه بودم و چندتا عملیات شرکت کردم واز جبهه که آمدم گفتن دنبال پرونده جانبازیت برو و من به حساب خودم کلّه شقّ بودم گفتم ولش کن چیزی نشدم.

 تا که هِی مریضی ام زیادشد. درخانه هر روز دعوا و حتّی چند بار با همسرم تا مرز جدایی رفتیم وهی همسایه می آمدن پادرمیانی می کردن و صلح میدادن تا که همسرم مثل خودم مریض شد. شروع به پیش دکترها تا وقتی که زندگی مان تلخ و تلخ تر شد مثل آخرت یزید تاکه منو راضی کردن دنبال پرونده جانبازیم بروم و رفتم اهواز بیمارستان شهید بقایی گفتن متاسفانه به بیمارستان صحرایی همان زمان موشک اصابت کرده چیزی نمونده فقط پلاک منو پیدا کردن که آن هم به جایی نرسیدوبعد زندگیم سختر شد ومن بیکار وبدون هیچ بیمه ای فقط خانه نباشم رفتم پایگاه بسیج عضو شدم که بسیج فعّال شدم.

هرهفته یک شب گشت صالحین میروم وهفته ای ۲ شب جلسه حلقه صالحین میروم واز اول اغتشاشات هم هرشب کف خیابان هستیم ومسئول گروه جهاد پایگاه هم هستم وسال ۱۴۰۰ به عنوان بسیج نمونه شدم و پنج ماهه هر ماهی ۳۶۰۰۰۰۰هزارتومان کمک معیشت می دهند ومن ۱۰ تا فقط نَوِه دارم وزن وشوهر هم هر دوتامون مریض که این مبلغ کمک معیشت پول یک نسخه دکترمون میشه و باورکنید خیلی به سختی داریم زندگی می کنیم و خدا گواهه هر روز و شب از خدا آرزوی مرگ می کنم چون واقعاً پیش زن وبچه ام شرمتده هستم و این بیمه تکمیلی که برای رزمندگان درست کردند به درد ما نمی خورَد چون گفتن اول ما پول ویزیت دکتر و داروها را بدهیم.

با این وضع گرانی از کجا بیاریم؟ من دو نسخه همسرم را دکتر قلب و ریه بردم شده ۲۴۵۰۰۰۰هزارتومان از کجا این پول را بیاورم بدهم که بیمه بعداً به من بدهد اگر اینقدر پول داشته باشیم که نیازی به بیمه تکمیلی نداریم.

باور کنید به خاطر بی پولی من خودم شب و روز درد می کشم ولی دکتر نمیتونم بروم. خلاصه به خاطر خدا به من و امثال من کمک کنید شماها می تونید لااقل کمک کنید جانبازی ما را درست کنند. نمی گوییم همین طوری به ما درصد بدهند لطفاً ما را کمیسیون پزشکی معرفی کنند هم مریضی ما اثبات بشود و هم درصد جانبازی ما را لااقل این آخر عمری درست کنند.

خلاصه شما هم یک قدم برای آخرت خودتون برداری چون حق بجای ما رزمندگانه. چون زمانی که ما جبهه رفتیم خدا شاهده هنوز سبیل در نیاورده بودیم حتماً شما ان شالله سالم هستید از ما خبر ندارید. زندگی به ما خیلی سخت میگذره. باور کنید این کلمه ها را می نوشتم یکسره گریه می کردم یک قدم برایمون برداری بلکه آخر عمری ما و خانواده ما هم بخندن.

خداوند یارتان رزمنده

اینستاگرام
برادر عزیز
برطبق قانون برنامه ششم توسعه در بخش ایثارگران شما می توانید با مراجعه به بنیاد شهید منطقه محل سکونت خود و ارائه مدارک مستدل درخواست کمیسیون پزشکی برای نععین درصد مجروحیت خود کنید.
در مورد مدارک حضور در جبهه هم از یگان مربوطه برای این کار کمک بگیرید تا انشاالله مشکل شما حل شود.
همچنین می توانید از فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و ستاد خبری 132 مجلس کمک بگیرید.
در سورت امکان برای پیگیری مشکل جزئیات پرونده خود را به فاش نیوز ارسال کنید.
سلام علیکم
خدا خیرتون بده وهمیشه سربلندوتحت حمایت ونصرت الهی باشید.
قبل از کرونا بنده بواسطه امداد محله به رزمندگان معسر زیادی برخوردم که جانبازهم بودند...این نوع انسانها در سلامت واخلاصی دینی از دنیا عقب وماندند واین روزها برایشان به سختی غیرقابل تحملی می گذرد...عزت این افراد نزد خدا بیشتر از مشهورین ونامیان جوامع هستند اما بدلایلی در جامعه ی خود بی نام ونشان مانده اند...پایداری انقلاب به وجود اینان میسر شده است نه آنانکه که در رسانه شناسانده میشوند.
پاداش تلاش هرکس که قدمی برای آنها بردارد یقینا بی‌حساب بوده ودعای خیر ابدی را برای خود خریده است
سلام علیکم
خدا خیرتون بده ...از طریق امدادمحله که حقیر فعالیت داشتم به این مردان باشرف برخورد کردم مشکلات زیادی دارند اما چون اهل سروصدا نبودند نه شهرتی دارند نه ارتباطاتی...
اگر یک قدم برای رفع مشکلات این افراد کسی بردارد حتما روح شهدا که هم‌رزمان این عزیزان هستند شاد ومسرور میشوند..
یقینا هیچ شهیدی راضی نیست هم‌رزمان شون شرمنده زن و بچه اش باشند..
برادر خواهری که این متن را می خوانید بخاطر خدا به رزمندگان معسر وجانبازانی که با حقوق سه وششصد گذارن زندگی می کنند همدلی کنید واکر مسئولید قدمی بردارید تا عزت مندانه باقی بمانند.
یاعلی
سلام ، علیرغم اظهارات رییس جمهور محترم مبنی بر پیشرفتهای اقتصادی و افزایش امار صادرات غیر نفتی لیکن قیمت دلار و طلا بشدت رو به افزایش است که این خبر بدی برای معیشت مردم است زیرا همانطور که دلار و طلا افزایش قیمت دارند به همان ترتیب هزینه های زندگی بلاتر میرود.
امسال بسیار سخت گذشت چون مجبور شدیم اجاره منزل را با وام پرداخت کنیم به این ترتیب هزینه های زندگی و اجاره خانه و هزینه درمان و داروهای خارجی که به بیشتر از دو میلیون تومن در ماه رسیده کمر شکن شدند و نمیدانیم ادامه زندگی را چطور تامین کنیم.
تقیبا تمام مردم همین مشکلات را دارند در حالیکه هزینه های زندگی بشدت در حال افزایش هستند اما درآمدها ثابت هستند و مبلغ یارانه آنقدر ناچیز است که مشکلی را حل نمیکند.
هزینه داروهای خارجی را بنیاد متقبل نشده لذا هر ماه مجبور شدیم پرداخت کنیم زیرا چنانچه داروها قطع شوند دوباره به همان دوران سیاه که شیشه ها و پنجره ها و لوازم خانه را شکستیم بر میگردیم. ناراحتی قلبی را اضافه کنیم که باخت تیم ملی مقابل امریکا بشدت ناراحت شدیم.
اگر اقتصاد کشور در حال پیشرفت است چرا قیمتها تصاعدی افزایش پیدا کردند؟ آیا کسی میتواند پاسخ بدهد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi