شناسه خبر : 96535
یکشنبه 04 دي 1401 , 08:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت زندگی و ترور شهیدان «ستوده»بدست منافقین

شهید «ستوده» اهل گرگان بودند که هر دو به دست یکی از اعضای منافقین به شهادت رسیدند.

 

روایت زندگی شهیدان «قنبرعلی و یوسفعلی ستوده »

،‌دشمنان این مرز و بوم برای رسیدن به اهداف و مقاصد خویش همواره به سمت و سوی حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی، ایجاد رعب و وحشت در جامعه، تخریب اماکن حساس دولتی و ... گام نهاده‌اند و این موضوع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه شصت نیز به اوج خود رسید.

«قنبرعلی ستوده» 18مهر 1334 و «یوسفعلی ستوده» در 24 آذر 1337 درگرگان از خانواده‌ای مذهبی و ساده به دنیا آمدند، این دو برادر یکی از اعضای فعال مسجدها و هیئت‌های مذهبی بودند و این‌چنین از همان کودکی با دستورات دینی آشنا شدند.

در ماه محرم و به‌خصوص شب‌های جمعه به دعا و نیایش می‌پرداختند و در جمع‌آوری نیروهای فعال مذهبی نقش به‌سزایی داشتند، اما نیروهای ساواک به‌دلیل حضور آنها در این مجالس و فعالیت‌هایشان دو برادر و تعدادی از دوستانش را به شهربانی برده و زندانی و جریمه کردند، با این حال شهیدان «ستوده» همچنان مخفیانه به فعالیت‌های اقلابی می‌پرداختند.

«قنبر‌علی» در سال 1353 عازم سربازی شد و در سال 1355 به خدمت ارتش درآمد. پس از به پایان رسیدن خدمت سربازی به گرگان بازگشت و در کنار پدرش مصالح ساختمانی می‌فروخت، او پس از مدتی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند پسر شد.

زمان اوج‌گیری انقلاب، شهیدان «ستوده» نیز فعالیت‌هایشان را با شرکت در مجالس و راهپیمایی‌ها آغاز کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شنیدن پیام امام‌خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج 20میلیونی، ندای امام خمینی (ره) را لبیک گفتند و در امام‌زاده عبدالله (ع) گرگان به همراه چندتن دیگر گروه مقاومت بسیج تشکیل دادند.

تیمی از گروه های ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از شناسایی، با مراجعه به محل کسب این دو برادر در تاریخ 1363/09/28 با شلیک گلوله به دست یکی از اعضای جنایتکار تیم ترور منافقین به نام «مرتضی ارضی» به شهادت رسیدند.

پیکر پاک این شهیدان در امام زاده عبداله (ع) گرگان قرار دارد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
منافقین از کفار بدتر هستند این کوردلان نوکر اجنبی با این ترورهای کور روی هر چی جنایتکار را سفید کرده اند. به تازه گی مورد تفقد و نوازش ارباب بزرگ دیوانه شان آمریکا بخصوص جناح ترامپ هیستریک قرار گرفته اند و داعیهء گرفتن حکومت را در ایران را با کاندید کردن یک زن عفریته بنام مریم رجوی در سر میپرورانند.هه هه زهی خیال باطل..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi