شناسه خبر : 96900
چهارشنبه 14 دي 1401 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرتره‌‌های «حاج قاسم» به گنجینه خانه عکاسان اضافه می‌شوند

باقری از گردآوری تصاویر پرتره‌ «حاج قاسم سلیمانی» در گنجینه خانه عکاسان حوزه هنری خبر داد و گفت: هنوز سوژه‌های زیادی برای ثبت عکس درباره شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

 

«سید احسان باقری» رئیس خانه عکاسان حوزه هنری در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» اظهار داشت: نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» نمایشگاهی است از جلوه‌های تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ این عکس‌ها از تشییع پیکر مطهر ایشان از کربلا آغاز می‌شود و در ادامه اهواز، تهران، قم، مشهد و در کرمان به پایان می‌رسد.

وی درباره تعداد تصاویر به نمایش در آمده در این نمایشگاه عنوان کرد: 65 عکس از 37 عکاس در این نمایشگاه به نمایش درآمده است؛ عکاسانی که خودشان نیز از عزاداران حاج قاسم بودند اما سعی کردند حال و هوای آن روز را در تاریخ تصویری کشورمان درباره کسی که تکیه‌گاه امن مردم منطقه و مظلومین جهان بود را ثبت کنند؛ اسم «کآرام جانم می‌رود» نیز به این مسئله اشاره دارد.

رئیس خانه عکاسان حوزه هنری با بیان اینکه این نمایشگاه تا هفته اول بهمن‌ماه برقرار خواهد بود، افزود: خانه عکاسان ایران در همان روزهای اول شهادت سردار یک فراخوان اعلام کرد و سپس فراخوان دیگری را برای برگزاری نخستین سالگرد ایشان در شرایطی که همه فعالیت‌های اجتماعی بخاطر کرونا ممنوع بود برگزار کردیم و تصاویری از جلساتی که مزین به نام ایشان بود برایمان ارسال شد.

باقری درباره تصاویر پرتره شهید سلیمانی عنوان کرد: طی پروژه‌ای قصد داشتیم تمام پرتره‌هایی که طی این سال‌ها از شهید سلیمانی تصویربرداری شده را جمع‌آوری کنیم و در کنار خاطرات ایشان قرار دهیم که متاسفانه امسال انجام نشد و انشالله بتوانیم سال آینده این فعالیت را به انجام برسانیم. 

وی در پاسخ به اینکه خانه عکاسان حوزه هنری تاکنون چه میزان از شهید سلیمانی تصویر گردآوری کرده است، گفت: ما تصاویری مربوط به دوران جوانی، جبهه و فضای مقاومت ایشان را جمع‌آوری کرده‌ایم درحالی که از وی تصاویر زیادی منتشر نشده چراکه در این سال‌های نبرد با گروه‌های تکفیری برای عدم شناسایی اطرافیان باید تصاویر طبقه‌بندی می‌شد لذا عمده تصاویر حاج قاسم مربوط به جبهه و نبرد در سوریه و عراق است.

رئیس خانه عکاسان حوزه هنری خاطرنشان کرد: البته تاکنون تصاویر خوبی را در قالب پوستر برای مناسبت‌های مربوط به شهادت حاج قاسم منتشر کرده‌ایم که مورد توجه قرار گرفته است. عکس‌هایی که مربوط به علاقه‌ مردم نسبت به ایشان است و اتفاقاتی که رقم زده‌اند هنوز ازسوژه‌هایی است که درباره شهید سلیمانی جای کار دارد و می‌توانیم دنبال کنیم. 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi