شناسه خبر : 98038
یکشنبه 23 بهمن 1401 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آشنایی با شهید امدادگر «سید فخرالدین عمادی»

‌ «سید فخرالدین عمادی» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان بیرجند متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی حلبچه در عملیات والفجر ۱۰ بر اثر بمباران شیمیایی دشمن به شهادت رسید.

 

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید فخرالدین عمادی» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان بیرجند متولد شد. از اعضای فعال هیأت‌های عزاداری و سوگواری سرور شهیدان بود و با شور و عشقی خاص در مراسم مذهبی شرکت می‌کرد.

وی در جلسات دعا فعالانه حضور داشت و اولین بار در سن ۱۵ سالگی از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و پس از نبردی دلیرانه در مصاف با دشمن به بیرجند برگشت و تحصیلاتش را تا سال چهارم دبیرستان ادامه داد.

شور و شوق دفاع از میهن اسلامی باعث شد تا برای دومین بار کلاس و درس را رها کند و برای نبرد با دشمن بعثی به جبهه عزیمت کند، «سید فخرالدین عمادی» یکی از امداد گران شهید دفاع مقدس است که سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۰۱/۱۲ در منطقه عملیاتی حلبچه در عملیات والفجر ۱۰ بر اثر بمباران شیمیایی دشمن، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

«سید محمد حسین عمادی» برادر شهید «سید فخرالدین عمادی»، اظهار داشت: سید فخرالدین عاشق پزشکی بود و اگر توفیق شهادت نصیبش نمی‌شد، امروز یکی از آن پزشک Doctor های حاذق و خیر شده بود.

وی با اشاره به اینکه برادرم در دوران دبیرستان با هلال‌احمر آشنا شد، افزود: به عشق آشنا شدن با کمک‌های اولیه و کمک به مصدومان به صورت داوطلبانه وارد جمعیت هلال‌احمر شد و حتی در مسجد محله برای بچه‌ها کلاس آموزشی می‌گذاشت تا آن‌ها هم در مواقع لزوم کمک حال خانواده و همسایه باشند.

برادر شهید «سید فخرالدین عمادی» گفت: جنگ که شروع شد دلش طاقت نیاورد و مثل داوطلب شدنش در هلال‌احمر، آنجا هم به صورت داوطلبانه راهی جبهه شد و به عنون یک امدادگر مجروحان را مداوا می‌کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که خبر بمباران شیمیایی حلبچه به گوشش رسید به هوای کمک‌رسانی به مردم حلبچه بی‌درنگ راهی آن شهر شد و چند روز بعد در اثر آسیب‌های جدی شیمیایی، به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi