شناسه خبر : 99291
یکشنبه 20 فروردين 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدید رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از بخش اسنادی بنیاد شهید

فاش نیوز - رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از بخش اسنادی اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بازدید کرد.

 

بازدید رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از بخش اسنادی اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهیدبه گزارش دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در این بازدید، سامانه «اسناد افتخار» را موجب خدمتگزاری بهتر به جامعه ایثارگری دانست و اظهار داشت: این سامانه باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد و باید هوشمندانه از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این بازدید با اشاره به ضرورت‌هایی که منجر به راه‌اندازی یک سامانه برخط برای گردآوری سریع اسناد از استان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان نهادی که وظیفه سنگین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارد، به عنوان نماینده دولت برای جمع‌آوری اسناد تعیین شده است.

رحیم نریمانی با بیان اینکه کار‌های بسیاری باید در راستای انعکاس صحیح ارزش‌های والای شهدا و ایثارگران انجام شود، اظهار کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی «سامانه اسناد افتخار» سهولت دسترسی نویسندگان و پژوهشگران به اسناد و آثار شهدا و ایثارگران بود تا بتوان با دسترسی به این اسناد، آثار عمیق پژوهشی برای شناساندن راه و سبک زندگی شهدا به جامعه تولید شود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه سامانه «اسناد افتخار»، قابلیت ذخیره، بازیابی و گزارش‌گیری از حجم بزرگ‌داده‌های تصویری، صوت فیلم و متن را دارد، خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت استفاده از بانک‌های اطلاعاتی با سیستم فایل‌های توزیع شده، تکثیر سرور، تعامل با بقیه سیستم‌ها از طریق وب سرویس و افزودن اسناد به سیستم را دارد و محیط کاربری تحت وب برای استفاده محققان، کاربران برون‌سازمانی و عموم مردم تعریف شده است.

نریمانی درباره بخشی از قابلیت‌های این سامانه گفت: امکان تعریف پویایی فیلد‌های اطلاعاتی مرتبط با هر سند، امکان تعریف فیلد‌های مانند موضوع و فیلد‌های درختی مانند ساختار استان، امکان تعریف سطوح دسترسی برای کاربران مختلف به اسناد، امکان پیوست متن، صوت، تصویر و فیلم به هر سند و امکان نمایه‌گذاری بر روی تصویر، متن، فیلم و صوت، از دیگر قابلت‌های «سامانه اسناد افتخار» است و امیدواریم این سامانه یاری دهنده بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

در پایان این بازدید بر همکاری بیشتر سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi