شناسه خبر : 99610
دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار جلد ششم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس

فاش نیوز - افشاری‌اصل از انتشار جلد ششم فرهنگ جامع دفاع مقدس خبر داد و گفت: این کتاب در ادامه یک اتفاق جامع و فرهنگ‌نامه‌ بزرگ است که برای پژوهشگران نیاز ضروری بود.

 

فاش نیوز - «ایرج افشاری‌اصل» نویسنده و مدیر هنرهای نمایشی سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، از انتشار جلد ششم فرهنگ جامع دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این کتاب در ادامه یک اتفاق جامع و فرهنگ‌نامه‌ بزرگ است که برای پژوهشگران نیاز ضروری بود.

وی ضمن تبریک عید فطر خاطرنشان کرد و گفت: دفتر اول تا پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس شامل نمایشنامه‌های رادیویی، تله تئاترها، پرونده فعالیت‌های هنری هنرمندان، پوستر و عکس و تئاترهای شاخص دفاع مقدس گردآوری شده است.

جلد ششم فرهنگ جامع تئاتر منتشر می‌شود

مدیر هنرهای نمایشی سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی گفت: فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس توسط دکتر مهدی حامد سقائیان و گروه پژوهشی که زیر نظر ایشان فعالیت می‌کردند، تدوین شده است. تاکنون شش جلد ازاین فرهنگ‌نامه به چاپ رسیده که هرکدام از این جلدها بخش‌های بسیار مهمی از سرفصل‌های تئاتر دفاع مقدس را پوشش داده است.

وی اظهار کرد: جلد نخست این کتاب شامل گاه شمار، تاریخچه، آسیب‌ها، اساسنامه‌های ادارات و نهادهای فعال، سیاست‌گذاری‌ها، بررسی عملکرد، برنامه‌های مصوب، نمایشنامه شناخت، مقاله شناخت و ارائه نقدهای نمونه‌ای است که در حوزه تئاتر دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

افشاری‌اصل تصریح کرد: جلسات و کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌های تئاتر دفاع مقدس، پایان‌نامه‌ها و شناسنامه اجراهای صحنه‌ای سراسر کشور بر اساس نام کارگردان و عنوان نمایش از مهمترین سرفصل‌های جلد دوم و سوم کتاب است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi