شناسه خبر : 101012
شنبه 27 خرداد 1402 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دفاع مقدس»؛ نمایشگاه شکوه و عزت ملت ایران برای صدور انقلاب اسلامی

فاش نیوز - دفاع مقدس به عنوان بزرگ‌ترین حماسه ملت ایران توانست ریشه انقلاب اسلامی را در دل آزادگان جهان عمیق‌تر ساخته و راه استکبارجهانی را برای بقا و استیلا بر ضعفا سخت‌تر کند.

 

«دفاع مقدس»؛ نمایشگاه شکوه و عزت ملت ایران برای صدور انقلاب اسلامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی اگر چه در میان بهت و ناباوری جبهه استکبار جهانی به پیروزی رسید و از آن حیرت‌انگیزتر پس از انبوه فتنه و سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی پا برجا ماند، آمریکا و غرب را بر آن داشت تا با تحریک کردن کسی چون صدام فشار را به کشور ایران افزون‌ ساخته تا مگر از پس این نهضت جهانی شده برآیند.

جنگ تحمیلی بلافاصله پس از خیانت‌های مکرر و وحشیانه سازمان مجاهدین (منافقین) و تجزیه‌طلبان با حمایت غرب و سران مرتجع عربی در حالی آغاز شد که ملت ایران هنوز در گیر و دار سامان دادن به اوضاع کشور بودند. «ایمان» و «امید» اما بازوان توانمند ملت و رهبر ایران بودند تا بتوانند علی‌رغم دستان خالی و اوضاع آشفته بر ارتش صدام جنایتکار فائق آمده و کشور را از گزند خارجی مصون دارند.

این روحیه و اتفاقات شگرفی که در طول دفاع مقدس رخ داد، همواره از ملت ایران یک اسطوره عینی و قابل دسترس ساخت تا هر آنکس که در خود برای مقابله با ظلم احساس ضعف می‌کند، امیدوار شده و برای مبارزه با استکبار گام بردارد. پیش از انقلاب اسلامی نهضت‌های زیادی به وقوع پیوسته بودند اما انقلاب اسلامی عیار و بسامدی بیش از قبلی‌ها داشت. انقلاب اسلامی در کشوری رخ داد که هم شاهراه غرب آسیا بود و هم بزرگ‌ترین کشور شیعه جهان. قدرت رسانه‌ای رژیم پهلوی در جا زدن خود به عنوان دست راست آمریکا برای حفظ منافع آن کشور از جمله مواردی بود که توانست آوازه انقلاب اسلامی را جهانی‌تر کند.

دفاع مقدس اما به عنوان بزرگ‌ترین حماسه ملت ایران توانست ریشه انقلاب اسلامی را در دل آزادگان جهان عمیق‌تر ساخته و راه استکبارجهانی را برای بقا و استیلا بر ضعفا سخت‌تر کند. امروز نیز رهین همان ایثارها و اخلاص‌هایی که رزمندگان اسلام در جبهه خرج کردند، نام ایران بر تارک تاریخ می‌درخشد تا مانند فانوسی در دل شب، راهنمای گمشدگان در طوفان‌ها باشد.

تکیه سیاست‌های داخلی و خارجی کشور به مبانی و اصول فکری و عقیدتی دفاع مقدس از جمله کلیدهایی است که می‌تواند قفل‌های بسیاری را از راه‌های پیشرفت کشور باز کند تا ایران به یک الگوی تمام‌عیار در عرصه‌هایمختلف برای همه تبدیل شود. این الگو اگرچه در بحث سیاست خارجی که تکیه خود را برخلاف اقتصاد به مبانی انقلاب اسلامی بیشتر حفظ کرده، نمایان‌تر است اما همانطور که توقع می‌رود مسئولان بخش اقتصادی نیز باید به تاسی از مسئولان بخش نظامی و سیاست خارجی، در جهت اعتلای کشور و انقلاب اسلامی گام بردارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi