شناسه خبر : 101707
یکشنبه 18 تير 1402 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «کسائی» جهاد تبیین را در کار و زندگی خود اجرا می‌کرد

فاش نیوز - قافلان‌کوهی گفت: جهاد تبیین وصیت همه شهدا است و شهید علی کسائی جهاد تبیین را به شیوه عملی در زندگی و کار خود اجرا می‌کرد.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «رفعت قافلان‌کوهی» همسر شهید «علی کسائی» امروز شنبه هفدهم تیرماه در آیین بزرگداشت شهید ارتشی «علی کسائی» و رونمایی از کتاب «آخرین فرصت» با موضوع گذری بر زندگی این شهید غدیری که از زبان وی به عنوان همسر شهید توسط سمیرا اکبری نوشته شده اظهار داشت: جهاد تبیین وصیت همه شهدا است و شهید علی کسائی جهاد تبیین را به شیوه عملی در زندگی خود اجرا می‌کرد.

همسر شهید کسائی با بیان اینکه شهید کسائی با قران و نهج البلاغه بسیار انیس بود  بیان کرد: وی گاهی اوقات به من می‌گفت: این آیه را ببین انگار برای همین لحظه و برای همین حس و حال نازل شده است.

وی افزود: علی همیشه ذکر بر لب داشت و به آیات شریفه 99 و 100 از سوره مبارکه مؤمنون علاقه زیادی داشت و مدام زیر لب می‌گفت: «حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمْ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِی ...». تا زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد، مى گوید: «پروردگار من! مرا باز گردانید! شاید در آنچه ترک کردم (و کوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم» و همین مساله نشان می‌داد که وی چقدر شیفته شهادت بود.

رفعت قافلان‌کوهی در ادامه گفت: یک روز حس و حال عجیبی داشت و می‌گفت بیا گاهی مرگ و تابوت و آن جهان را تصور کنیم و دقیقا پنجشنبه هفته بعدش در عید غدیر به شهادت رسید.

همسر شهید کسائی افزود: شهید حساسیت زیادی بر روی بیت المال داشت و یک روز به او گفتم علی موتورت کو؟ و جواب داد چون سوار اموال بیت المال می‌شوم موتور را در اختیار عقیدتی سیاسی گذاشته‌ام.

وی افزود: آن زمان در منزل همه افسران ارتشی یک تلفن داخلی بود و روز اولی که وارد منزل سازمانی شدیم دیدم قلکی بزرگ با خودش آورد و گفت: به ازای تماسهایی که با این تلفن می‌گیریم پول یک تومانی در این قلک بیندازیم تا خرج امور عقیدتی سیاسی کنیم.

در پایان این مراسم از یک عمر شکیبایی و مجاهدت همسر شهید کسائی تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi