شناسه خبر : 101859
پنجشنبه 22 تير 1402 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حضور پرشور حامیان عفاف و حجاب در میدان امام حسین(ع)

موج عظیم جمعیت در اطراف خیابان های منتهی به میدان امام حسین(ع) به حدی بود که به اجبار خود را از کوچه و پس کوچه ها به میدان امام حسین رساندیم...

فاش نیوز - اجتماع بزرگ و مردمی عفاف و حجاب همزمان با سالگشت حادثهتاریخی و خونین مسجد گوهرشاد، با حضور همسر رییس جمهور، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دیگر بانوان مومن و خداجوی حامی عفاف و حجاب، دیروز در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما، اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب، همزمان با سالگشت حادثه خونین و تاریخی مسجد گوهرشاد، به منظور صیانت از ارزش زن مسلمان، با حضور "جمیله علم‌الهدی" همسر رییس جمهور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دیگر بانوان مومن و خداجوی حامی عفاف و حجاب، بعد از ظهر روز چهارشنبه 21تیرماه درمیدان آیینی امام حسین(ع) برگزارشد.

با آنکه سعی داشتیم پیش از ساعت اعلام شده خود را به محل تجمع برسانیم، اما موج عظیم جمعیت در اطراف خیابان های منتهی به میدان امام حسین(ع) به حدی بود که به اجبار خود را از کوچه و پس کوچه ها به میدان امام حسین رساندیم. مشاهده بانوان محجبه در این تجمع حماسی، آن هم در یکی از روزهای بسیار گرم، در اعتراض به بی‌حجابی و افسارگسیختگی و هرج و مرج اخلاقی، چیزی جز صیانت از ارزش های الهی و ملی نبود.

قدم برداشتن مادران به همراه دختران خردسال و نونهال باحجاب خود، که بعضا شاید هنوز تکلیفی به گردن آنان نباشد، حس زیبایی توام با آرامش را منتقل می کرد. حضور عکاسان و خبرنگاران در میان جمعیت نیز بسیار چشم‌نواز بود و هرکدام سعی در انعکاس هرچه زیباتر این تجمع داشتند. در این مراسم حجت الااسلام "عبدالحسین خسروپناه" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از حضور مردمی در صیانت از عفاف و حجاب گفت: حجاب یک واجب عقلی، شرعی و سیاسی است؛ چرا که عقل حکم می کند با تزلزل خانواده به تمدن اسلامی نمی رسیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود همچنین اشاره کرد: حجاب یک امر سیاسی نیز هست. دشمنان انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تلاش کرده اند وحدت، انسجام و نقش مردم در مقابله با دشمنان و رشد فناوری و تولید علم را از این طریق از بین ببرند.

پس از سخنان دبیرشوای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه ای در دفاع از حجاب و ارزش های دینی و ملی کشورمان توسط یکی از بانوان قرائت شد که حاضران با فریاد "الله اکبر" آن را تایید می کردند.

همچنین حاضرین در این تجمع با در دست داشتن دست‌نوشته هایی در مخالفت با هنجارشکنان، بر لزوم تدوین قوانین از سوی مراجع ذیصلاح و همچنین رعایت حجاب و عفاف در جامعه و جلوگیری از گسترش بی‌حجابی تاکید و برخورد جدی و قاطع و هماهنگ دستگاه های امنیتی و قضایی با مظاهر بی‌حجابی و بی عفتی در جامعه شدند.

برای لحظاتی به میان جمعیت می روم و علت حضورشان را در این تجمع جویا می شوم. از آنجایی که زنان و دختران آگاه و عفیف سرزمینمان در این جمع کم نبودند. یکی از بانوان در مراسم که داوطلبانه به گفت وگو با ما می پردازد، علت حضورش را چنین بیان می کند: برای این که نشان بدهیم که حجاب جزو اصول اولیه یک انسان مسلمان و جامعه اسلامی است. با این حضور اعلام می کنیم که ما همه طالب حجاب هستیم و آرزو می کنیم که دیگران هم طبق قانون آن را رعایت کنند.

وی از دست‌اندرکاران و متولیان امور فرهنگی کشورمان نیز می خواهد در این خصوص به خواسته مردم توجه و دقت بیشتری نمایند و با ارایه لایحه قاطع و مناسب به مجلس، حفظ و حراست از مسیله حجاب را جدی دنبال و به صورت قانون تصویب نمایند.

خانم جوان دیگری که دوست همراه اوست می گوید: علت حضورمان که امرور کاملا مشخص است و آن مسئله حجاب است و ما خواستار رعایت آن از سوی تمام بانوان کشورمان هستیم؛ چرا که اگر حجاب نباشد مابقی مسایل ارزشی نیز کمرنگ می شود.

وی در ادامه می افزاید: حجاب چیزی است که خداوند در قرآن بارها و بارها به آن اشاره و تاکید کرده است و ما هم به عنوان زن مسلمان باید آن را بپذیریم.

وی نقش مسوولان را در این امر بسیار مهم دانسته و می گوید: این وظیفه دولتمردان است که به خواسته مردم عمل کنند و آنچه که دستور شرع اسلام است را در کشورمان پیاده نمایند و نباید با سکوت و ترک فعل خود، هوادار این وضعیت باشند.

خانم "معصومه طاری" که گمان کردم مادر شهید است؛ چرا که عکس شهیدی را در دست دارد، لبخند می زند و می گوید: من مادر شهید نیستم؛ اما شهدا را دوست دارم!

او به زبان بسیار ساده می گوید: من از این وضعت حجاب واقعا ناراحت هستم. حتی چندین بار هم با آنها درگیر شده ام اما این راهش نیست. مسوولان باید فکری به حال جامعه بکنند.

با اشاره به عکس شهیدی که در دست دارد می گوید: اینها به خاطر ما جانشان را فدا کردند و من هم امروز به خاطر آنها آمده ام که نگذارم خونشان پایمال شود. و به همین زیبایی قدرشناسی خود را از "شهدا" ابراز می نماید.

این تجمع با مداحی مداح ارزشی "حاج‌محمود طاهری" ادامه می یابد و تجمع دفاع از ارزش های دینی و انقلابی در آستانه ماه محرم به زیبایی ادامه می یابد و فریاد "یا حسین" جمعیت حاضر نیز تاکیدی بر آن است.
حسن ختام این تجمع نیز قرائت دعای "عظم البلاء"ست که در فضای میدان امام حسین(ع) و خیابان های اطراف آن می پیچد. همه با اعتقاد  آن را از دل بر لب جاری می سازند و از خداوند بر این بلای عظیم ناشی از تهاجم فرهنگی و البته سیاسی گشایش می طلبند.

یاعلی
گزارش و عکس از: صنوبرمحمدی

اینستاگرام
سلام ، برخی مردم میگویند علت بی حجابی لجبازی با حکومت است که میتواند درست باشد چون در حال حاضر بیشترین مشکل معیشتی مردم از اجاره خانه و برنج و گوشت است که تمام حقوق را بلعیده و پولی برای سایر نیازها باقی نمانده لذا اگر دولت تلاش کند قیمت این اقلام را کاهش بدهد مردم لجبازی نخواهند کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi