شناسه خبر : 101925
یکشنبه 25 تير 1402 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش بانک جهانی تأیید کرد

ایران در صدر جدول دسترسی کشورها به آب شرب شهری و روستایی قرار دارد

فاش نیوز - وزیر نیرو با استناد به گزارش بانک جهانی گفت: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.
وزیر نیرو، در حاشیه مراسم رونمایی از پیشخوان رصد مدیریت منابع آب کشور گفت: به استناد جدیدترین گزارش بانک جهانی، بر اساس شاخص‌های توسعه جهانی، ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه در صدر جدول قرار داد.
علی‌اکبر محرابیان، افزود: درصد دسترسی به آب شرب شهری و روستایی در ایران به ترتیب برابر با 99 و هشت دهم و 82 درصد است. این در حالی است که این شاخص‌ها به همین ترتیب در جهان اعداد 85 و هفت دهم درصد و 59 و شش دهم درصد است. در میان کشورهای غرب آسیا هم دسترسی به آب شرب شهری و روستایی 83 و دو دهم درصد و 69 و پنج دهم درصد است.
محرابیان عنوان کرد: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.
وی با ‌اشاره به اهمیت پساب عنوان کرد: بازچرخانی آب از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و بنا داریم کلیه منبع آب صنایع کشور به جز صنایع غذایی و دارویی را از آب سطحی و زیرزمینی به سمت پساب تصفیه‌شده حرکت دهیم.
محرابیان با ‌اشاره به برنامه دولت برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: برنامه داریم اقتصاد پساب را حل کنیم و در این راستا بورس پساب در محل بورس انرژی کشور تشکیل خواهد شد. دولت مصمم است تا شهر به شهر و روستا مسئله آب را حل کند. ما در این‌ راستا طرح جهاد آبرسانی را داشتیم که امروز با ۴۰ درصد پیشرفت در دو سال افتتاح شده است.
وزیر نیرو گفت: در سیستان متاثر از عدم رها‌سازی حقابه هیرمند که مطالبه دو ساله ماست ولی برخلاف وصول این حقابه طرح‌هایی در ۳ سطح اضطراری، میان مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است. تامین آب شرب بهداشتی از منابع دیگر با آب شیرین‌کنی در دستور کار است.
محرابیان گفت: برای حل مشکل آب سیستان، طرح انتقال آب از حوضه تالاب و دریا در دستور کار قرار گرفته است و این دو طرح مسئله آب سیستان را حل خواهد کرد. حقابه جمهوری اسلامی یک حق قانونی است. قدمی از این حق عقب‌نشینی نخواهیم کرد و افغانستان متعهد به پرداخت آن است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi