شناسه خبر : 102114
یکشنبه 01 مرداد 1402 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهردار تهران:

نیمی از میراث ۲۰ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده‌ایم

فاش نیوز - شهردار تهران گفت: ما میراث‌‌دار حدود  20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی ـ عمرانی بودیم که بعد از 22 ماه 10 هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها تکمیل و افتتاح شده و باقی هم در دستور کار است.

به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی در سومین نشست خبری تخصصی در حوزه فنی ـ عمرانی اظهار داشت: در مدتی که در شهرداری هستیم، میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم. ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کرده‌ایم.
زاکانی ادامه داد: ۹۸ اصلاح تقاطعی در دستور کار داریم که با اتمام آن ۷۳۰ کیلومتر راه مردم در بزرگراه نزدیک‌تر شده و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین در تهران کاهش خواهد یافت. امسال اصلاح ۲۳ تقاطع هدف‌گذاری شده که قطعا ۱۸ مورد تحویل خواهد شد و ۱۸۶ کیلومتر راه مردم کاهش خواهد یافت. سال گذشته ۱۱ تقاطع تکمیل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد. 
 آخرین جزئیات پروژه بزرگراه‌های شهید شوشتری و شهید بروجردی
وی افزود: امروز در شهر تهران چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم؛ آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اولش ۹.۲ کیلومتر بوده و در حال ساخت است که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. بزرگراه بعدی شهید بروجردی است که از سال ۸۹ شروع شده و دارای دو فاز است که فاز اول و عمده آن امسال افتتاح می‌شود که با حدود ۶۰ درصد پیشرفت آن را تحویل گرفتیم و در این مدت اقدامات طوری دنبال شد که افتتاح آن را پیش‌رو خواهیم داشت.
گشایش بزرگ ترافیکی در مرکز شهر با اجرای پروژه شهید متوسلیان
شهردار تهران ادامه داد: موضوع بعدی پروژه تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر است که از انتهای بزرگراه شهید صیاد قبل از میدان سپاه تا آزادگان ادامه دارد و امکانی را فراهم می‎‌کند که این ۹.۸کیلومتر، میانه شهر را نجات می‌دهد؛ حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برآورد هزینه آن است که گشایش بزرگی برای تهران خواهد شد. این پروژه در شورای ترافیک مطرح شد و بزرگ‌ترین مطلوبیت برای تهران این پروژه خواهد بود. زاکانی درباره این پروژه توضیح داد: این آزادراه جاده امام رضا(ع) از بزرگراه شهید رستگار را به بزرگراه یاسینی متصل می‌کند؛ ۵.۵ درصد ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر با این طرح کاهش خواهد یافت. بال غربی بزرگراه یادگار امام(ره) که تعطیل شده بود، با تفاهم با وزارت دفاع و ارتش انجام شد، به طوری که پادگان جی مورد تفاهم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم تا میدان فتح و پس از آن، پروژه را ادامه دهیم.
رکورد تولید آسفالت در تهران شکسته شد
وی در مورد وضعیت آسفالت‌ریزی در تهران نیز گفت: هدفگذاری امسال ریختن ۱.۵ میلیون تن آسفالت در معابر تهران به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان است. سال گذشته نیز ۷۶۰ هزار تن آسفالت در شهر تهران ریخته شد.
شهردار تهران اظهار داشت: روز گذشته (جمعه) از مرز هشت هزار و ۳۰۰ تُن تولید آسفالت عبور کردیم و امیدواریم با کارخانجات جدید روزی ۱۰هزار تُن تولید آسفالت داشته باشیم؛ امسال هدف، توزیع ۱.۵ میلیون تُن آسفالت پیش‌بینی شده که هزینه آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: تا پایان سال ۳۹۲ کیلومتر از معابر شهر مناسب‌‌سازی می‌شوند؛ سال گذشته ۱۳۶ پروژه را تحویل دادیم و امسال ۱۰۸۸ پروژه تحویل شهروندان می‌شود. پروژه پایانه شرق نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
نصب روزشمار پروژه‌ها 
شهردار تهران در مورد نصب روزشمار تکمیل پروژه‌ها در تهران گفت: از دهه اول محرم به بعد روزشمار پروژه‌ها نصب خواهد شد. همچنین به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۱۰ از ۲۱۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی شهر ۱۴۵ میلیون متر مکعب را از مسیر بازچرخانی تأمین کنیم. ما امروز جلوتر از پیمان خود هستیم و عملاً روزی که شهر را تحویل گرفتیم ۹ میلیون متر مکعب بازچرخانی آب بود که به ۵۵ میلیون متر مکعب رسیدیم. زاکانی ادامه داد: مافوق مصوب شورا عملیات می‌کنیم و امسال دوبرابر ۷۶ هزار میلیارد مصوب شورا را در نظر گرفتیم. حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف کردیم که اصلا در بودجه ما نیست. تعداد پروژه کوچک مقیاس دو هزار و 80 پروژه است که هزار و ۴۶۰ مورد آن توسط مردم انتخاب شده و هزینه آنها چهار هزار میلیارد تومان است. سال گذشته ۱۳۶ مورد آن را تحویل دادیم و الباقی آن هزار و 88 پروژه در دست اقدام است که ۳۴۷ مورد آن امسال تحویل می‌شود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi