شناسه خبر : 103132
شنبه 04 شهريور 1402 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جاری ‌ترین تفکر ماندگار

امام صادق(ع) در برابر انواع بدعت ‏ها ایستاد تا آینه دین الهی زنگار نگیرد و شفاف بماند و از هجوم تفسیرهای ناروا دور بماند...

فاش نیوز - چگونه ما شیعیان به رئیس مذهب خود مباهات نکنیم حال آنکه وسعت این مکتب الهی، شرق و غرب عالم را زیر پرچم حقانیت خود گرد آورده است.

سرمایه امروز بقیع، اشک است و اشک امام صادق (ع) جاری ‏ترین تفکر ماندگار است و اگر نور وجود پر برکت شان به گردباد حوادث خاموشی گرفت اما فروغ اندیشه اش در جان جهان ماندگار شد.

آن بزرگوار، فرزانه ‏ترین قامت افراشته دین خدا و سرچشمه ناب‌‏ترین نگاه شیعه و از سلاله سینه سوختگان شریعت شیرین دین خداست. پاسدار ویژگی ‏های رفیع اسلامی ولایت و امامت و اطاعت از امامت که آن را به شاگردانش آموخت تا جهانیان طعم امامت اش را بچشند.

ای امام عزیز، ای ششمین اختر آسمان ولایت و امامت و ای آقای ما، امام جعفر صادق (علیه السلام) شما همان امام عزیزی هستید که مظهر عشق و آزادى است. اینک در بقیع خاموش آرمیده اید، قبرستان بقیع مدفن اهل بیت رسول خدا، سال هاست آرامگاه بزرگ مردان مکتب شیعه و دیگر امامان مذهب تشیع است. خاکی که عمریست شاهد به خون غلتیدن اهل بیت رسول خدا و دوستداران، عاشقان و رهروانشان بوده است.

ای امام بزرگوار در روزگار فقر تفکر بر کرسی ‏های معرفت نشستید تا پیام اصیل شیعه را به گوش جویندگان و مسلمانان جهان برسانید. در برابر انواع و اقسام بدعت ‏ها ایستادید تا آینه دین الهی زنگار نگیرد و شفاف بماند و از هجوم تفسیرهای ناروا دور بماند.

فقه و دانش را به خانه دین بردید و به دینداران یاد دادید که بیندیشند، جوانان شیعه را به کلاس اندیشه بردید و چراغ هدایت را در ذهن و ضمیرشان روشن کردید، باعث شدید که شاگردان پر از نبوغ مکتب تان، شعاع پر از فروغ آموزه ‏های شما را تکثیر کنند و قرن هاست که شاهد این شعاع پرفروغ تکثیر هستیم،

شما امام عزیزی هستید که مدرس توحید مفضل بود و بعد از امیر المؤمنین حضرت علی (علیه‏السلام) بهترین ادله عقلى را به یادگار گذاشت. شما بزرگوار مکتبی را پایه‏ ریزی کردید که از خشت خشت آن نوای هدایت انسانها به گوش می ‏رسد. حال چگونه ما شیعیان به رئیس مذهب خود مباهات نکنیم حال آنکه وسعت این مکتب الهی، شرق و غرب عالم را زیر پرچم حقانیت خود گرد آورده است.

امویان با توجه به سابقه ناشایست‏ خود در میان امت اسلامى و‏ ‏برای پنهان کردن بى ‏مقدار بودن خودشان نزد مردم که نه قدری داشتند و نه قیمتی، به هر حربه‏ اى متوسل ‏می شدند. احادیث و روایاتى دروغین ساختند تا حسن سابقه بنى‏هاشم و علویان را که در سایه فداکارى‏ هاى حضرت على (ع) و سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) به اعتبارى ‏فوق تصور دست‏ یافته بودند را از بین ببرند.

  در آن زمان، شما دانشمند بزرگوار که از نسل پاک و طاهر عترت رسول خدا (ص) امام و مولای ما مسلمانان بودید به فریاد دوستداران اهل بیت رسول خدا برخواسته و در مسیر تکاملى حرکت‏ شیعه گام دوم را برداشتید.

یا امام صادق (علیه السلام) بر اثر مجاهدت ‏هاى شما بود که مردم به ‏ناصحیح بودن مذهب های ساختگی و دیگر اندیشه‏ هاى منبعث از آن در سال هاى بعد پى بردند و آماده ‏بودند تا طرح جایگزین مکتب اهل ‏بیت را دریافت کنند.

ای امام شما همان بزرگوارى بودید که با توجه به یک موقعیت استثنایى ‏تاریخى، طرح جایگزین شیعه را به هنگام ارائه کردید و امامان دیگر به شرح و بسط ابعاد آن پرداختند.

|| احمدرضا بهمنیار

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi