شناسه خبر : 103576
شنبه 25 شهريور 1402 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای قاضی‌زاده، پرپرشدن مظلومانه جانبازان پیش چشم شما نتیجه سیاست تخریب خلاق است یا تخریب اخلاق؟!

ابراهیم برادر شهید هم بود و با مادر حدود ۸۵ ساله خود زندگی می‌کرد و این مادر از جگرگوشه خودش مراقبت می کرد؛ در حالی که خود این والده معزز شهید نیاز به نگهداری و پرستاری داشت. حدوداً چهار ماه پیش تماسی با او داشتم. گفت ضایعه نخاعم تا گردن پیش رفته و...

فاش نیوز - بر اساس رویه معمول هر چند روزی به یکی دو نفر از دوستان و آشنایان تماس می‌گیرم و احوالی از آنها می‌پرسم. امروز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور، هنگام نماز ظهر به ذهنم رسید با او تماس بگیرم و احوالی بپرسم. زنگ زدم اما کسی گوشی را جواب نداد. شب برای هیئت به منزل یکی از دوستان مشترک رفتم. همین که وارد شدم گفت، ابراهیم رفت! گفتم کدام ابراهیم؟ گفت، ابراهیم موحد. برایم خیلی غیرمنتظره نبود؛ چون قریب سه سال بود که با وضعیت بسیار بسیار سختی زندگی می‌کرد.

او جانباز ۷۰ درصد با یک پای قطع بالای زانو و یک پای دیگر بسیار داغان، دچار بیماری نادری شده بود که نخاع او را نیز درگیر کرده بود و روز به روز سطح بی‌حسی‌اش از پایین به بالا پیشروی داشت. ابراهیم که با این یک پای قطع شده موتورسوار قابلی بود و تمام رفت و آمدش را با این وسیله انجام می‌داد، از چند سال پیش که این مشکل را پیدا کرده بود، رفت و آمدش محدود و تقریباً خانه‌نشین و رفته رفته ویلچری شده بود.

ابراهیم برادر شهید هم بود و با مادر حدود ۸۵ ساله خود زندگی می‌کرد و این مادر از جگرگوشه خودش مراقبت می کرد؛ در حالی که خود این والده معزز شهید نیاز به نگهداری و پرستاری داشت. حدوداً چهار ماه پیش تماسی با او داشتم. گفت ضایعه نخاعم تا گردن پیش رفته و دستانم دارد از کار می‌افتد. دیگر نمی‌توانم از ویلچر روی تخت بروم، یا از روی تخت روی ویلچر بیایم. سوال کرد که آیا می تواند برای مدتی در یکی از آسایشگاه ها اقامت داشته باشد. گفتم پیگیری می کنم. در اولین اقدام با معاونت بهداشت و درمان بنیاد تهران که خود از فرزندان معزز شهداست تماس گرفتم و وضعیت ابراهیم را توضیح دادم و از ایشان در خواست کردم که کسی را مامور کند و به صورت حضوری گزارشی از وضعیت ابراهیم تهیه و در صورت امکان، در یکی از آسایشگاه‌ها بستری گردد. ایشان دو نفر از مددکاران را برای سرکشی به منزل او فرستاد. متعاقباً از او سوال کردم که مددکاران اعزامی چه کردند؟ گفت آمدند چند لحظه نشستند و گفتند چون با اسنپ آمده ایم نمی‌توانیم خیلی بمانیم و رفتند. مجدد از معاون بهداشت و درمان پیگیری کردم. با یکی از آسایشگاه‌ها هماهنگ کردند که در اتاق مهمان آن آسایشگاه تختی به او بدهند.

با ابراهیم تماس گرفتم گفتم چنین امکانی وجود دارد. می‌خواهی استفاده کنی؟ گفت اگر در اتاقی که انفرادی نباشد نمی‌توانم بستری شوم؛ چون از طرفی مشکل مزاجی دارم و از طرف دیگر چون تعادل دمای بدن ندارم، چه در تابستان، چه در زمستان هم پنکه روشن می‌کنم و هم سیستم گرمایش؛ و لذا حتماً باید اتاقی مستقل باشد.

لازم به یاد‌آوری است گویا جانبازانی که در اتاق مهمان آسایشگاه ها بستری می‌شوند، نمی‌توانند از امکانات پرستاری استفاده کنند و فقط اسکان و خورد و خوراک فراهم است. با مسئول آن آسایشگاه‌ها صحبت کردم؛ که آنها هم اظهار داشتند امکانات آنها فقط در حد اتاق مهمان است نه بیشتر. مجدد با مسئول رسیدگی به امور ویژه بنیاد مطلب را در میان گذاشتم و خواهش کردم برای سرکشی به منزل ابراهیم برود و هر طوری شده برای مدتی او را در یکی از آسایشگاه ها بستری کنند. وی وعده داد که سرکشی می‌کند، اما ظاهراً به این وعده عمل نشده است؛ چون باز هم هیچ کاری برای او نشد.

یکبار هم با دهکده نشاط هماهنگ شد که مدتی در آنجا بستری شود؛ اما او می گفت به دلیل شرایط مزاجی و ... نیاز به پرستار دارد و چون این امکانات در آنجا فراهم نبود، و این گزینه هم منتفی شد. در جلسه‌ای با معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد موضوع را مطرح کردم و وضعیت ابراهیم را به عنوان یک نمونه از نیاز و ضرورت به کارگیری فضای مازاد مراکز جامع توانبخشی را به ایشان متذکر شدیم؛ اما باز هم هیچ!

ابراهیم دوسه باری هم سکته کرده بود و مشکل قلبی هم داشت و پزشکان به او گفته بودند قلب تو خیلی اورژانسی نیاز به عمل دارد؛ اما در عین حال با این وضعی که تو داری قطعاً عمل را تحمل نخواهی کرد. در تماس‌های بعدی ابراهیم گفت وضعیتم خیلی به هم ریخته است. الان روی تخت مزاجم به هم ریخته و کسی نیست مرا جمع کند. یکی از مشکلات ابراهیم این بود که به دلیل درگیر شدن نخاع، سیستم اورولوژی و ادرار او نیز مختل شده بود و چون در ناحیه تناسلی نسبتا حس داشت از سوندهای خاصی باید استفاده می‌کرد. می گفت از این بابت هم در مضیقه است و آخرین بار یک فرد خیری با هزینه ۵۰ میلیون تومانی، تعدادی از خارج برایش آورده است. او به دلیل تحلیل رفتن عضلاتش در معرض زخم بستر بود و نیاز به استفاده از تشک روهو داشت که بنا بر شنیده ها از این جهت هم او را در مضیقه قرار داده بودند.

روز های آخر به واقع غیر از پوست و استخوانی از ابراهیم باقی نمانده بود. امروز ۲۴ شهریور تشییع جنازه و تدفین آن جانباز شهید بود و مدیر بنیاد منطقه در مراسم خاک‌سپاری او شرکت کرده بود. شرکت در چنین مراسمی گرچه تکلیف است، اما در خور سپاس و ستایش است. لکن ای کاش در زمان حیات ایثارگران آنچه که باید بشود بشود. ابرهیم با همه رنج ها و آلامش در پشت درب پذیرش آسایشگاه به دیدار معبودش رفت و زندگی خاکی او به اتمام رسید. ان شاالله به پاداش رنج هایش مشمول غفران الهی و در جوار حق جا خواهد داشت. اما ابراهیم های بسیاری از (اولیا معزز شهدا، جانبازان اعصاب و روان، جانبازان نخاعی و قطع عضو و....) هستند که با وضعیت بسیار بد و با سختی های فراوان در منازل زندگی می کنند که می توان با استفاده از امکانات موجود بنیاد، برای نگهداری آنان در مراکزی خاص و به طور مشخص "با به کارگیری فضاهای اضافه و موجود مراکز جامع توانبخشی"شرایط را برای آنان بهبود بخشید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در این فرصت جای این سوال از آقای رئیس وجود دارد که تکلیف ۱۲۰۰۰ تخت خانه های ایثار که آقای رئیس وعده اش را داده بودند، چه شد؟ مراکز جامع توانبخشی که به زعم آقای رئیس نباید کاربری آسایشگاهی داشته باشد، غیر از تعداد انگشت شماری از آنها - آن هم در بخش‌های ورزشی - تقریبا هیچ‌کاربری دیگری ندارند و در فضای اقامتی آن جریان هوا جاری است. امروز برخی از اقشار ایثارگری بیش از هر وقت دیگر نیازمند نگهداری در مراکز استاندارد توانبخشی و آسایشگاهی هستند و عدم درک به‌موقع و تعلل در این امر علاوه بر سخت کردن زندگی بر آنان، عواقب جبران‌ناپذیری را به‌همراه خواهد داشت. اگر قرار باشد ۱۲۰۰۰ تخت خانه های ایثار بعد از ابراهیم ها آماده شود، هیچ عقل سلیمی آن را تایید نمی کند و این واقعیتی است در حال وقوع می باشد و قاطعانه می گوییم.۱۲۰۰۰ تخت خانه های ایثار به جمعیت کنونی ایثارگری وصال نخواهد داد.
 
بارها به آقای رئیس، چه به صورت حضوری و چه مکتوب متذکر شده ایم که در دسترس‌ترین گزینه حل مشکل نگهداری ایثارگران، کاربری آسایشگاهی از فضای مازاد مراکز جامع توانبخشی است. بیایید و نگذارید برای سایر ایثارگران هم باز خیلی زود دیر بشود. از ابراهیم گذشت! بیایید مادر داغدیده دو شهید را در یابید. سخن از انگیزه اولیه ساخت، ساختار و فراز و نشیب‌های مراکز جامع توانبخشی بحث مفصلی است که مجالی دیگر می طلبد.
 
|| دکترحسن ابوطالبی
اینستاگرام
آیا وقت آن نرسیده است بنیاد محترم در این دوران وانفسای پیری وبیماری جانبازان نخاعی و ... که هر روز شاهد شهادت انان هستیم به فکر ساماندهی مراکز آسایشکاهی با استانداردهای علمی باشد
سلام وقت بخیر تمامی کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران قدمی برای رفع مشکلات این جماعت برنمی‌دارند خود رئیس بنیاد شهید قول بدون عمل می‌دهد از کارکنان دیگر چه توقعی می‌شود داشت اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها انشالله بزودی زود
خدا رحمتش کنه
شهید عزیز التماس دعا
دردت تو سر قاضی زاده
فاش نیوز پیامم رو بذار اگه نمیتونی منتشر کنی لطف کن دیگه ازین پستا نذار
خونمون به جوش اومده خسته شدیم
سلام. کاری ندارم که مسئولین بنیاد در این باره چه خواهند گفت و چه بسا از اساس منکر جانبازی ایشان شود وخود را از پاسخ گویی وبار مسئوليت در این دنیا تبرئه کنند. ولاکن جواب وسوال اصلی بماند برای روز حساب و کتاب که خدواند پرونده هایی که خود می نویسد می خواند نه پرونده های سیستم هک شده بنیاد را ،
جانبازان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که به آرامی و در میان شلوغی‌های زندگی روزمره از میانمان پرمی‌کشند و ما گاهی فراموش می‌کنیم چه جواهراتی را از دست می‌دهیم. سینه این جانبازان گنجینه هزاران حرف ناگفته و خاطره است و کاش ما که آسایش امروزمان را مدیون این عزیزان هستیم، بتوانیم در میان شلوغی‌ها جایی برای دیدار با این جانبازان بگذاریم. هیچ چیز بیشتر از فراموشی، جانبازان دفاع مقدس را ناراحت و آزرده نمی‌کند.
اگر جانبازان سرمایه این انقلاب هستند باید برای حفاظت از اینان هزینه کرد ولی اگر آنها را هزینه می دانید که دیگر روی سخنم با شما نیست ،
نقل است درزمان ادغام نهادهای ایثارگری ،قرار بر ادغام این نهادها با کمیته امداد و بهزیستی تحت عنوان یک وزارت خانه بوده است که رهبری مخالفت می کند . چرا؟ به این دلیل که افراد مستمند و ناتوان وکم توان اشخاصي هستند که بهر دلیل زمین خورده اند و نظام باید آنها بلند کند ولی ایثارگران کسانی هستند که وقتی نظام در حال زمین خوردن بود به میدان آمدند و نظام را بلند کردند .همه‌ی جانبازان، ایثارگران و رزمندگان درد دارند اما در کنار درد جسمی درد نجابت هم دارند. نجابتی که نمی‌گذارد به خاطر حل معضلات اقتصادی و معیشتی و تسکین دردها، ناله و فریادشان بلند باشد و به احترام این نظام و اسلام ناله‌های خود را فرو خورده و سکوت را پیشه خود نموده‌اند
خدا نبخشد کسانی را که با تغییر کاربری وهدف اولیه ساخت مراکز جامع درمانی به هتل و باشگاه ورزشی سالهاست ظلم بزرگی به ایثارگران نمودند ونمونه آن مرکز جامع درمانی شیراز که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ بود که در فضایی به مساحت ۳۵۰۰۰مترمربع و ۱۸۵۰۰ مترمربع زیربنا در سال ۹۵ در سه بخش درمانگاهی ، اقامتگاه درمانی ،مجتمع فرهنگی و سالن ورزشی و استخر افتتاح و به سرعت به یغما و متعاقبا با تغییر به هتل و باشگاه ورزشی بخش اعظم و تمامی بخش درمان و مجتمع فرهنگی آن به خاموشی رفت. واگذرشان به خدا که مظلوم جز آه ودعا نزد خدا سلاحی ندارد.
"هل جزا الاحسان الا احسان"
آقای دکتر ابو طالبی سلام وخدا قوت وباعرض تسلیت بابت شهادت اقاابراهیم عزیز .بزرگوار این قظیه نوک کوهی است که توسط کارکنان سنگ صبور بچه های جنگ فاش نیوز بزرگوارآشکار گردیده اگر آمار کوتاهی بگیرید حساب کار دستتان می آید که در بنیاد چه خبر است وقتی خفگی برایم دست داد التماس کردم مسعول بهداشت چند روزی یک هوا ساز بصورت امانت بدهد ولی دریغ از جواب حتی به رئیس بنیاد که جرآت نکرد برخورد نماید . من نمی دانم فلسفه وجودی بنیاد چیست وبرای چه حقوق می گیرند به ولاه اگر بنیاد مسعولیتش را به بهزیستی واگذار کند مطمعنآ بهتر از انان رسیدگی می کنند چون کار کنانش نه مار خورده ونه اژدها شده اند لا اقل وجدانی دارند ومتخصصانی که دلسوزند از قظیه شهید ابراهیم مقدم که برادر شهید نیز می باشد باید فهمید که در دریا چه طوفان است .منطق بنیاد ازبیخ وبن پارتی بازی سفارش ونورچشمی بوده وخواهد بود بلائ که سر من اوردن... وقتی که گندش در امد بخاطر عدم آبرو ریزی بنیاد فقط سه مسعول قسمت مهم پذیرش و.و که هم دست بودند فقط اخراجشان کردن .پس ازاین جا پی توان بردن....که دردریا چه طوفان است .خدا به همه مظلومان تحت پوشش بنیاد مخصوصآ به مادر این دو شهید بزرگوار صبر عطا کند اگر مسعولین محترم ۱۰ سال حوصله کنند دیگر سر باری برایشان نخواهد ماند نه جانباز نه ایثارگر .پدر ومادر شهدا که دو پسر دائ ویک پسر عموی حقیرکه به دیدار حق شتا فتند دیگر کسی نخواهد بود . یارب نظری کن تو بزرگی.
آقای قاضی زاده
اگز این دنیا تاوان کارهایت را ندهی
حتما
اون دنیا به جزای اعمالت خواهی رسید
البته بعید میدانم
اعتقاد به اون دنیا داشته باشی
سلام صبح اول ربیع تون بخیر
قبول باشه ۲ ماه عزاداری تون
راستش با شهید ابراهیم از خیلی وقت قبل تا چند سال پیش در ارتباط بودم خیلی دغدغه مند بود و نسبت به مسائل سیاسی و انحرافات صورت گرفته حساس و دقت نظر داشت فعال و بی باک بود با موتور تردد می‌کرد و با یک عصا حرکت می‌کرد تصور من از ابراهیم یک جانباز قطع اندام بود گاه ساعتها در مورد مسائل گوناگون سیاسی و مشگلات جانبازان و کوتاهی های صورت گرفته و کم توجهی ها تلفنی با هم مشغول صحبت بودیم از چند سال قبل که انتقاداتش بیشتر شده بود و بگمان من (درست یا غلط) برخی خط قرمزها رو رد کرده بود ارتباط مان قطع شده بود..
الآن با خوندن این مطالب و مشکلات حادی که شهید ابراهیم از سر گذرونده بود احساس شرم و خجالت میکنم که چرا بدلیل قطع ارتباط از وضعیت دلخراش او بی اطلاع ماندم شاید کاری در حل مشکلاتش یا دست کم تسکین دردهایش از من ساخته بود و با همین بی اطلاعی در حق او کوتاهی کرده ام و حق رفاقت رو در حقش انجام نداده ام.
مسئولین مربوطه که در نتیجه جانفشانی های امثال او و برادر شهیدش بر کرسی های ریاست قد کشیده اند و مسئولیت پذیرفته اند و محبوبیت ظاهری کسب کرده اند بخصوص ریاست بنیاد شهید متولی خاص امور ایثارگران چرا انقدر بی غیرت و بی درد و بی تفاوت شده اند؟
گیرم که قیامتی در کار نیست وجدانتان چرا انقدر بی حس شده؟
سلام علیکم.
در مقصر بودن بنیاد و سیستم فشل مدیریتی اش هیچ شک و شبهه ای نیست!
آقای ابوطالبی که مناصب مهم تشکلهای ایثارگران نخاعی و شبکه ایثارگران را تواما دارند بفرمایند که غیر از نگارش غمنامه و حرف زدن های بی نتیجه دیگر ، چه بازدهی و کار خاصی به سرانجام رسانده اند؟
ما جانبازان بیشتر از خودمان میخوریم تا از بنیادشهیدی که معلوم الحال است.
خداوند عاقبت مارا ختم به خیر بگرداند.
کو گووووووووووووش شنوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا چه حرفها میزنیدا این بچه ها یه مدت رفتن مناطق جنگی تفریح حالا هم توقع دارند که خدمات خاص بهشون بدن اصلا چرا اینا تمام نمیشند بقول یکی از اقایان وقتی بهش اعتراض شد فرمود مگه من گفتم برید واقعا مگه اینا گفتن برین جنگ خودتون رفتین .....چقدر بچه های جنگ مظلومند
با سلام
پیشنهاد میکنم کلمه
پرپرشدن
را به کلمه درست و مناسب آن
کشتار
تغییر دهید
بگید قاضی زاده کلاهش رو بندازه بالاتر ....
سلام علیکم
وقت بخیر
جناب آقای دکتر ابوطالبی
احسنت آفرین بر شما
حرف دل جانبازان قطع نخاعی که در منازل خود بستری هستند و روی تخت افتادند
و بدون کس و کار و مددکاری و...
همسرانشان به نیز با دردهای زیاد دست و پنجه نرم می نمایند
آبرو داری می کنند
جان و سلامتی خود را به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و مملکت دادند و امروز با این وضعیت جسمانی رنجور می سازند و می سوزند با زخم بستر گهنه با وضعیت کلیه و مثانه و معده و روده های که
چهل سال کم و بیش گذرونیم الان هم دکترها جواب کردند بیمارستان پذیرش نمی کنند
ناراحت و پشیمان و نادم نیستیم و نخواهیم شد اما نگرانیم از موضوعات اتفاق افتاده و می افتد
از ما که گذشت آیندگان چه خواهند گفت و چه تفسیر و تحلیل می کنند که نامزد ناکام ریاست جمهوری دق دلشو سر یه عده جانبازان قطع نخاعی بی دست و بی پا و اعصاب و روان و... خالی کرده و می کند ایثارگران باز هم پیش مرک و فدایی ملت شدند.
تا زنده ایم رزمنده ایم
خدا عاقبت ما را ختم به خیر کنه
والسلام
۶۰ سال سنی نیست که آدمی در این شرایط با غربت شهید بشه . ببینید چقدر درد کشیده ؟
آخ ..
مسولین محترم درسته هر سال تعدادی جانباز و خانواده شهید داریم . اما جانبازان مخلص و با معرفت هشت سال دفاع مقدس خیلی حیفند که این طور مظلومانه و غریبانه بروند. جانباز داریم تا جانباز. رزمنده داریم تا رزمنده .
رزمنده و جانبازی که از چهار ماه پیش یک دکتری داره درباره اش اینجور شرح می دهد ، یعنی خیلی نجیب بوده . بی توقع بوده. آدم می فهمد اینها در حال پرواز هستند . یه کم بیشتر دورشان باشید.
پیرزن ۸۵ ساله می تونه چکار کنه برای چنین جانبازی ؟
قلبم از اندوه داره متلاشی می شه .
با سلام و عرض ارادات خدمت همقطاران عزیز
قابل توجه عزیزان اعضای محترم شبکه میلی ایثارگران
یادتان باشد روزی که خبر از غیب رسید که این بابا قرار است رییس بن یاد بشد
فاش نیوزی ها و شبکه میلی ایثارگران چ کارناوالی راه انداختند
دوستان و همقطاران عزیز فرض محال محال نیست
فرض کنید این بابا که رییس بن یاد شده مردم بهش رای می دادند
حالا رییس جمهور ایران عزیزمان بود
به جای ما به کل مردم خدمت میکرد (چ خدمتی)
خدایی مردم را خدا دوست داشت که گرفتار این بابا نکرد
سلام . تو رو خدا دست وردارید از این که هی یکی را مقصر کنید و همه تقصیرات بندازید گردن او.
یه سوال دارم .
چرا کسی نبود آقا اسماعیل را جمع کند؟
چرا چرا چرا ...
ابراهیم بزرگوار شهادت مبارک
چرا نوشتم اسماعیل ؟
حقیقتا اسماعیل کربلای ایران بودی
سلام
برادری نوشته بودی چقدر بی غیرت شدید ! راست گفت برادرم واقعا مسئولین بنیاد و بعضی از کارمندانش نسبت به خانواده ایثارگران بی غیرت شدن و کاری انجام نمی‌دهند...
پارسال کارمندی برای وام اشتغال من و خانواده ام رو بیچاره کرد که اینقدر تلکه کرد و پول و هدیه گرفت...!!!! وقتی گزارش دادم و شکایت کردم هیچ کس توی این بنیاد عریض و طویل حرکتی نکرد و تماسی نگرفت از جایی زنگ زدن که می کنیمت تو گونی ... و بازرسی هم زنگ زد و آن هم تهدید کرد که بنیاد ازت شکایت میکنه پس دیگه صداش رو در نیار ...!!!!
به همین راحتی ...
و جالبه اون شخص هم هنوز رئیس دفتر یک مدیر منطقه بوده و هنوز هم هست .....
دیگه بگردید دنبال پرتغال فروش !
سلام علیکم. معاونت محترم بهداشت ودرمان بنیادشهیدوامورایثارگران، لطفا سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا به جانبازان خصوصا جانبازان صعب العلاج و بیماران زمینه ای اقدام فرمایید.
با سلام روحش شاد یادش گرامیباد افتخار ایران اسلامی .بله واقعا جای میلیارد میلیارد تاسف دارد که جانبازان اینطوری با این وضعیت شهید بشوند مسولان به گوش باشید بخوانید چه به سر برادر ابراهيم جانباز دوران دفاع مقدس آمده دنیا همینه مشکلات هستش اما تا ابد ابراهیم زنده هستش روحش شاد والسلام
ابراهیم جان ای مرد آهنین جنگ
شرمنده ایم که نتونستیم کاری برات بکنیم
خدا به مادر و خانواده گرامی صبر بده
اون دنیا شفاعت ما رو پیش ارباب بکن
پسرخاله خوبم شهادت مبارک
با سلام باید حتما جانبازان بالای 50درصد بعد از به رحمت خدا رفتن شهید حساب شوند واین مقام حق آن عزیزان است وبنیاد شهید به خاطر بار مالی این حق را از این عزیزان گرفته و از دولت و مجلس پیگیری نمیکند ما فرزندان جانبازان هیچ کمکی از بنیاد ودولت نخواستیم وفقط میخواهیم اینقدر حق این عزیزان ضایع نشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi