شناسه خبر : 104005
شنبه 08 مهر 1402 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت

ما اهل ولایتیم نه برائت!

یادم هست، یکی از دوستان اهل سنت مجروح شده بود؛ فوری چند تن از رفقای هم‌دسته اش پریدند و شروع کردند به پانسمان...

فاش نیوز - با سلام خدمت عاشقان ولایت و عاشقان وحدت اسلامی و تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، گرامی باد. هفته‌ی وحدت که در آن عهدها و پیمان ها تحکیم می گردد.
ما مخالف سر سخت برائت هستیم و گرامی باد هفته وحدت بین المسلمین.
گرامی باد یاد و خاطره شهدای گرانقدر از هر دو مذهب اسلام، که چه جانانه در کنار هم از کیان اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کردند.

آری؛ گرامی باد این با هم بودند و کور باد چشمی که توان دید این وحدت و انسجام و یکپارچگی امت واحده را ندارد.

یادم هست، یکی از دوستان اهل سنت مجروح شده بود؛ فوری چند تن از رفقای هم‌دسته اش پریدند و شروع کردند به پانسمان. آن عزیز در آغوش برادر شیعه‌اش به شهادت رسید! و یا برعکس، برادر شیعه در آغوش هم‌رزم سنی شهید شده بود.
ما اصلا بحث شیعه و سنی نداشتیم. در همان دوران طلایی دفاع مقدس شیعه و سنی فرقی نمی کرد. همه برای شهادت از هم سبقت می گرفتیم.
الان یک عده دارند به جای وحدت از برائت سخن می گویند؛ درست همان اندیشه ای که قرن هاست روباه پیر دارد روی آن کار می کند و در سال های اخیر نیز تشدید نموده است.
آخر یکی نیست از این سردمداران برائت بپرسد، چرا؟ چرا به دنبال اختلاف انگیزی هستید؟ چرا رهروی سیاست های غرب در اختلاف بین شیعه و سنی را دارید؟
همگان می دانند علمای بزرگ شیعه و سنی در الازهر و حوزه های علمیه نجف و قم در طول تاریخ همواره بر وحدت بین دو مذهب اسلام تاکید داشته اند.
مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نیز همواره و در مجالس و مناسبت های مختلف مطالبی در باب وحدت بیان داشته اند؛ از جمله:
«امروز دنیای اسلام دچار محنت‌های بزرگی است و راه‌حلّ آن محنت ها، اتّحاد اسلامی است. وحدت، هم‌افزایی، کمک به یکدیگر، از اختلافات مذهبی و فکری عبور کردن. امروز نگاه دستگاه استکبار و استعمار به دنیای اسلام، این است که سعی می کنند دنیای اسلام را هرچه بیشتر از وحدتِ خود دور کنند.»

«سر ملّت ها را گرم کردند، مشغول کردند؛ شیعه را علیه سنّی، سنّی را علیه شیعه؛ یک عدّه را در این طرف، تندرو و فحّاش و افراطی تربیت می کنند؛ با پول وادار می کنند [به این کارها]، یک عدّه را متقابلاً از آن طرف تندرو و فحّاش به‌وجود می‌آورند که اینها به جان هم بیفتند و هر کدام هم یک خیل عظیمی از مردم دنبالشانند»

«تأکید روز افزون، بر مسأله‌ی وحدت است». «سال‌ها پیش از انقلاب که با بعضی از برادران اهل سنت صحبت می کردم، به آن‌ها می گفتم که اگر ما بخواهیم وحدت اسلامی تحقق پیدا بکند، باید خودمان را از گذشته جدا و قیچی کنیم»

«البته وحدت یعنی همین که پیروان این دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند؛ نه این که شیعه، سنی و سنی، شیعه بشود. نه، مراد از وحدت این نیست؛ بلکه وحدت به معنای احساس برادری است و همین که هر طرفی احساس کند که دیگری هم مسلمان است و حق اسلامی او را بر گردن خود احساس کند و متقابلاً او هم به همین ترتیب عمل نماید .»
و همواره ایشان توهین به مقدسات اهل تسنن را حرام شرعی عنوان کرده اند.
و یا؛
آیت الله العظمی سیستانی اهل تسنن را برادر که نه، بلکه «انفسنا» یعنی جان ما یاد می کند: «قرآن، پیامبر و قبلۀ ما یکی است؛ پس هیچ دلیلی وجود ندارد که میان شیعه و سنی، جدایی و تفرقه پیدا شود»

و یا جمع علمای اهل سنت شرکت کننده در کنفرانس وحدت در نجف اشر ف که به حضور وی رسیده بودند، چنین اظهار داشتند:

«به شما خوشامد می گویم که به نجف آمدید و... بعد از تعرض به مرقد عسکریین (علیهما السلام) همۀ شیعیان را به آرامش دعوت کردم و از آنها خواستم که واکنشی نشان ندهند و گفتم که این اقدام از طرف اهل سنت نبوده است. من اطمینان دارم که ریشۀ تفرقه افکنی در خارج است. من [در زمان طلبگی] نزد شیخ احمد الراوی که از علمای اهل سنت در سامرا بود، درس خواندم و به ذهنم خطور نکرد که ایشان پیرو مذهب دیگری بودند. همچنین به برخی از پزشکان که از اهل سنت بودند، مراجعه می کردیم و چون ما از طلاب علوم دینی بودیم از ما پول ویزیت نمی گرفتند و اصلا فکر نمی کردند که ما شیعه هستیم یا سنی.... باید بر مشترکات تمرکز کنید و دلیلی ندارد به مسائل اختلافی بپردازید. مشارکت کردن در ایجاد تفرقه، حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه، جایز نیست *و واجب است که از ادبیات تشنج آفرین پرهیز شود»

و یا

دکتر احمد طیب، رییس دانشگاه الازهر، درباره شیعه و سنی گفته است: این اختلافات سیاست خارجی است و می‌خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد»

به هر حال اوج وحدت اسلامی را می توانید در نظام جمهوری اسلامی ببینید، در عراق، یمن، لبنان، مصر و.....همه کشورهایی که علمای شیعه و سنی بر  وحدت تاکید دارند.
و در پایان دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم ص را خدمت.
خانواده های معظم شهدای تسنن و تشیًُع، همه همرزمان رزمنده، آزاده و جانباز سنی و شیعه ام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
موفق و پایدار باشید انشاءالله

|| علیرضا ضابطی سیستان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi