شناسه خبر : 104313
دوشنبه 17 مهر 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

عملیات طوفان‌الاقصی «سرمایه‌های اسرائیل در ایران» را عزادار کرد

فاش نیوز - یکی از دیپلمات‌های سابق و از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه هم‌میهن گفت: «مسئله فلسطین در خاورمیانه مهم است و بخشی از معادلات منطقه تحت تاثیر فلسطین قرار دارد. اینکه منافع ملی ما تا چه میزان باید به درگیری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گره بخورد، محل بحث است. ایران برای حضور در این معادلات باید سیاست همه‌جانبه داشته باشد و با همه طرفین بازی ارتباط داشته باشد؛ همانطور که عربستانی‌ها، ترک‌ها و قطری‌ها این ارتباط را دارند و می‌توانند از نتایج این بازی بهره‌مند شوند. بنابراین اینکه تنها در میدان حضور داشته باشیم، چندان منافع ملی ما را تامین نمی‌کند.»

این دیپلمات سابق پیش از این و در سال 97 در مصاحبه با القدس العربی گفته بود: «چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران جز از طریق وارد کردن شوک نظامی ایجاد نخواهد شد.»
واقعیت این است که منافع ملی و عزت مردم ایران هیچ جایگاهی برای طیف تندرو مدعی اصلاحات ندارد. در سال 88 و در اوج فتنه، مقامات اسرائیلی از افراطیون مدعی اصلاحات با عنوان سرمایه‌های اسرائیل در ایران نام می‌بردند. حالا فعالین این طیف باز هم در اثبات این لقب، برای منافع اسرائیل خود را به آب و آتش زده و پیشنهاد رابطه با این رژیم غاصب را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که تحلیلگران و صاحبنظران تاکید دارند که این رژیم کودک‌کش و جعلی، رفتنی است.
لازم به ذکر است که «ص.ز» فعال مدعی اصلاحات نیز در صفحه شخصی خود از حمایت مردم و مسئولین از فلسطین، با ناراحتی یاد کرده است. نکته قابل تأمل اینجاست که صفحه اسرائیل فارسی، با بازنشر این مطلب، از آن حمایت کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi