شناسه خبر : 104543
دوشنبه 24 مهر 1402 , 09:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احصاء ۲۰۰ عنوان کتاب با محور جبهه مقاومت و مدافعان حرم در جشنواره شهید همدانی

فاش نیوز - مشاور فرمانده سپاه گفت: در بخش بین‌الملل دوسالانه شهید همدانی، بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، روسی، آذری، ترکی استانبولی، اردو و کردی با محوریت مدافعان حرم و جبهه مقاومت احصاءشده است.

احصاء 200 عنوان کتاب با محور جبهه مقاومت و مدافعان حرم در جشنواره شهید همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با تبریک حماسه بزرگ جبهه مقاومت در فلسطین و شکست مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی، از برگزاری اختتامیه «جایزه سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» خبر داد و گفت: سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و همچنین نویسندگان و ناشران فعال در عرصه جبهه مقاومت و مدافعان حرم سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در این دوره آثار منتشرشده بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ مورد داوری قرار گرفته است، اظهار کرد: با اعلام فراخوان در داخل کشور و همچنین در سطح بین‌الملل، ۵۱۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد و این آثار در ۸ گروه شامل داستان و رمان، مستند و پژوهش، زندگی‌نامه و خاطرات خودنوشت، شعر و کودک و نوجوان، خاطرات و ۲ گروه جدید ویراستاری و بخش طراحی و گرافیک، توسط داوران مورد ارزیابی واقع شدند که در هر گروه‌ آثار برگزیده و آثار شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که تکریم از خانواده معزز شهدا از بخش‌های مهم این دوسالانه است، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از تعدادی از خانواده شهدای مدافعان حرم که طی ۲ سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، تجلیل به عمل آید.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که وجهه بین‌المللی این دوره از دوسالانه با توجه به پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و آثاری که جمع‌آوری شده است بسیار پررنگ‌تر و چشمگیرتر از دوره‌های قبل خواهد بود، گفت: در گروه بین‌الملل بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، روسی، آذری، ترکی استانبولی، اردو و کردی با محوریت مدافعان حرم و جبهه مقاومت احصاء شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در سومین دوره جایزه سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی تلاش بر این بوده تا چهره‌های شاخص فعال در حوزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت از سایر کشورها حضور داشته باشند. همچنین در مراسم اختتامیه سعی خواهیم کرد ارتباط تصویری با چهره‌های شاخص اعم از نویسندگان و ناشرین کشورهای خط مقدم جبهه مقاومت داشته باشیم.

سردار نائینی با بیان این‌که تولید آثار فاخر و تأثیرگذار در حوزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت از اهداف اصلی دوسالانه شهید همدانی است، اظهار کرد: این دوسالانه نسبت به ۲ دوره گذشته از نظر کمی و کیفی مورد توجه بوده و امیدواریم این روند در دوره‌های آینده ادامه داشته و آثار بیشتر و بهتری در گروه‌های مختلف تولید شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi