شناسه خبر : 105315
چهارشنبه 17 آبان 1402 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جدیدترین کتاب داستانی نوجوان با موضوع شهید حججی رونمایی شد

جدیدترین کتاب داستانی نوجوان با موضوع شهید حججی رونمایی شد

فاش نیوز - کتاب «صبح واقعه» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی که روایت داستانی زندگی شهید محسن حججی از کودکی تا شهادت است، در جمع دانش‌آموزان اصفهانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «صبح واقعه» جدیدترین اثر در مورد زندگی شهید محسن حججی در جمع دانش‌آموزان نجف‌آباد اصفهان با حضور خانواده شهید حججی و مسئولان  این شهر رونمایی شد.

در این مراسم که تحت عنوان سفارت‌خانه مقاومت در جمع دانش‌آموزان دختر رشته معارف اسلامی برگزار شد، علاوه بر مسئولان نشر خط مقدم ناشر کتاب و سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهر نجف‌آباد نیز حضور داشتند.

در آیین رونمایی از این کتاب، ابتدا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف‌آباد در سخنانی با اشاره به تبلیغات دشمنان به‌منظور منحرف کردن جوانان گفت: دشمنان همیشه در موقعیت‌های مختلف به‌دنبال ضربه زدن به ما بوده و هستند؛ لذا در این موقعیت حساس وظیفه داریم همان طور که مقام معظم رهبری چراغ هدایت را روشن کرده‌اند، ما نیز باید به‌عنوان یک سفیر فرهنگی رویدادها و مسائل را انعکاس دهیم و در فضای جنگ شناختی تلاش کنیم رسالت و وظیفه سنگینی را که به‌عهده ماست، با شناخت دقیق و درست انجام دهیم.

حجت‌الاسلام صائبی افزود: دشمنان در همه ابعاد به‌ویژه سبک زندگی ما ورود می‌کنند و ارزش‌های ما را از بین می‌برند؛ لذا وظیفه داریم به تکالیف عمل کنیم و اجازه ندهیم دشمن ارزش‌های ما را به ضدارزش‌ها تبدیل کند و از ضدارزش‌ها برای ما ارزش بسازد، لیکن باید در زمینه جهاد تبیین با شناخت واقعی به وظیفه خود به‌درستی عمل کنیم.

حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف‌آباد هم در این مراسم در موضوع اهمیت دوستی با شهدا و آشنایی با زندگی این عزیزان به ایراد سخنرانی پرداخت و خطاب به دانش‌آموزان گفت: دوستی با شهدا ما را کمک می‌کند تا راه صحیح را انتخاب کنیم و به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسیم.

وی افزود: یکی از این شهدا که در زمان ما با این تبلیغات گسترده دشمنان و فضای مجازی راه درست را انتخاب کرد، شهید حججی بود و از همین فضاهای فرهنگی و کوچه و خیابان‌ها تربیت شد که می‌تواند الگوی بسیار مناسب و رفیق شایسته‌ای برای شما باشد تا با بهره‌گیری از رفتارهای این شهید والامقام در زندگی بتوانید راه درست را انتخاب کنید.

پدر شهید محسن حججی دیگر سخنران آیین رونمایی از کتاب «صبح روز واقعه» بود که در جملاتی کوتاه به جایگاه واقعی شهدا اشاره‌ای کرد و گفت: در مورد جایگاه شهدا هیچ‌کس به‌جز خداوند سبحان نمی‌تواند اظهارنظر و قضاوت کند. همه شهدا از نظر ما یکسان هستند. همه شهدا به درجه اخلاص رسیده‌اند و تفاوتی بین شهدای ما نیست و فقط خدا جایگاه شهدا را می‌داند.

محمدرضا حججی همچنین گفت: ما نیازمند شهدای خود هستیم و باید دست به دامان آن‌ها شویم تا در آخرت از شفاعتشان بهره‌مند شویم و شهدا هیچ نیازی به تعریف و تمجید ما ندارند.

او به جهاد تبیین و ضرورت آن نیز اشاره کرد و از همگان خواست در هر جایگاهی به این مهم بپردازند و با تبلیغات گسترده دشمنان مقابله کنند.

امضای طومار ضداستکباری، مباحثه گروهی، نمایش‌نامه‌خوانی و تقدیر از مدیران برتر مدارس صدرا در موضوع ترویج کتابخوانی از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

در پایان این برنامه فرهنگی یک قاب مزین به متن زیارت حضرت زینب سلام الله علیها که اثر هنری استاد نجابتی است به‌همراه تصویر شهید محسن حججی به پدر و مادر این شهید والامقام اهدا شد.

این کتاب نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و روایت داستانی زندگی شهید محسن حججی از کودکی تا شهادت است و در 134 صفحه برای گروه سنی نوجوانان در شمارگان 1000 نسخه توسط نشر خط مقدم چاپ شده است. طرح روی جلد اثر استاد حسن روح‌الامین و طراحی جلد نیز اثر استاد محمد روح‌الامین است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi