شناسه خبر : 105371
شنبه 20 آبان 1402 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فصل نوینی از مدیریت و کارآمدی اسلام

محسن - برای مدیریت صحیح و الهی کشور نیازمند انقلاب حکومتی هستیم تا فصل نوینی از مدیریت و کارآمدی اسلام در حکومت اسلامی را به جهان ارائه کنیم.

 بی شک بزرگترین اشکال در حاکمیت کشور در بخش مدیریت است. از نحوه گزینش و انتخاب مدیر تا نحوه ارزیابی و نظارت و ارتباط با مردم دارای اشکالات اساسی است. متاسفانه پس از گذشت حدود نیم قرن از انقلاب اسلامی همچنان نسخه های غربی یکصد ساله را در کشورهای اسلامی -که دارای تاریخ تمدن و دیوان سالاری بیشتر از سه هزار ساله می باشند- تحمیل می کنند و علیرغم وقوع انقلاب اسلامی بر همان نسخه غربی باقیمانده است.

سخن اینکه بجز جایگاه رهبری انقلاب اسلامی -که توسط شورای خبرگان تعیین می گردد- تقریبا هیچگونه شورایی در ارگان های نظام اسلامی به جز بخش خصوصی مثال هیات مدیره نداریم. لذا لازم است برای انقلاب اصلی و جامانده ایران از جایگاه مدیریتی آغاز کنیم و بجای مدیر کل و رئیس کل و غیره از متخصصین و متعهدین خبره و فنی شورایی تشکیل شود تا مدیریت کلیه ارگان های حکومتی از وضعیت نسخه غربی فعلی به نسخه اصیل ایرانی - اسلامی تغییر کند.

در حال حاضر وضعیت مدیریت در حاکمیت اسلامی وارونه است. شرکت های دولتی نیاز به مدیریت واحد دارند و با مدیریت واحد بر شرکت های دولتی آب برق گاز مخابرات و غیره، شیوه اداره آنها به مدیریت واحد تبدیل خواهد شد. در حالی که اکنون هر یک از ارگان ها به تنهایی از هیات مدیره استفاده می کنند. لیکن در ارگان های حکومتی که نیاز به هیات مدیره یا مدیریت شورایی دارند از مدیریت واحد مثال مدیر کل و رییس کل و غیره استفاده شده است.

سخن اینکه پیشنهاد می شود در نخستین گام در ادارات دولتی در کنار هر مدیر کل "یک شورای فنی" متشکل از متخصصین و متعهدین خبره مخصوص همان اداره و دارای اختیارات کامل تشکیل شود. در ارگان های خصوصی نیز یک مدیریت واحد همانند شهرداری برای کلیه نهادهای خصوصی  تشکیل شود.

سخن آخر اینکه حدود نیم قرن از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است اما خواسته های انباشته مردم از انقلاب هنوز محقق نشده است و یقین داریم برای مدیریت صحیح و الهی کشور نیازمند انقلاب حکومتی هستیم. تا کلیه فرامین رهبر معظم انقلاب در قالب حاکمیت اسلامی واقعی بطور تمام و کمال اجرا و فصل نوینی از مدیریت و کارآمدی اسلام در حکومت اسلامی را به جهان ارائه نماییم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi