شناسه خبر : 105653
شنبه 27 آبان 1402 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید آوینی: جراحت قدس را جز به خون نمی‌توان شست

فاش نیوز - در حالی این روزها هزاران کودک فلسطینی در غزه تحت جنایات صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند، که شهید آوینی سال‌ها پیش گفته بود: «قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمی‌توان شست.»

شهید آوینی: جراحت قدس را جز به خون نمی‌توان شست+صوت

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، این روزها کم‌تر کسی پیدا می‌شود که تصاویر کودکان شهید غزه را ندیده باشد؛ کودکان غیرنظامی که با تجهیزات گوناگون نظامیان اسرائیلی، گاهی با شکنجه به شهادت می‌رسند. با این حال مردم غزه تسلیم رژیم غاصب نشده و محور مقاومت جهانی همان طور که شهید سیدمرتضی آوینی گفت: «قدس جلوه‌ برکت خدا و پله‌ نخستین معراج انسان است و مسلمین برای دستیابی به اهداف نهایی اسلام چاره‌ای ندارند جز اینکه بر قدس  شریف دست یابند.» کمر به نابودی آن بسته است. در ادامه نظر شهید آوینی را درباره آزادسازی قدس و جمله معروفش که می‌گوید: «راه قدس نیز از کربلاست که می‌گذرد»

شهید آوینی می‌گوید: «قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمی‌توان شست.»

این شهید اهل قلم ادامه می‌دهد: «راه قدس با کاهلی و تن‌آسایی و دل به جیفه بی‌مقدار دنیا بستن میانه‌ای ندارد. راه قدس مرد جنگ می‌خواهد و مرد جنگ نیز کربلاییست و کربلایی مرد میدان عشق است و از سختی‌ها و مشقات و سر باختن‌ها و جان دادن‌ها نمی‌هراسد.»

او می‌افزاید: «امروز وعده‌های قرآن بیش از پیش به تحقق نهایی خویش نزدیک شده است و امت اسلام دریافته است که چگونه باید برای آزادی قدس اقدام کند. من این رسالت را به سنگینی بر گرده خویش احساس می‌کنم که خداوند ما را برای تحقق همین اهداف به صحنه حیات کشانده است.»

شهید آوینی در پایان می‌گوید: «آری برادر! وقت‌ آن رسیده است که یک بار دیگر نشانه تحقق وعده‌های الهی را در آن چه می‌گذرد ببینیم و با یقین بیشتر پای در راهی نهیم که از کربلا به سوی قدس می‌رود.»

سیدمرتضی آوینی معروف به کامران، متولد ۲۱ شهریورماه ۱۳۲۶ کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزهٔ فرهنگی بود که مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌ شده‌ است. او سرانجام ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۲، در ۴۵ سالگی، به دلیل برخورد ترکش در خوزستان به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi