شناسه خبر : 105669
شنبه 27 آبان 1402 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرگیجه رویترز: فرمان جنگ را ایران صادر کرد؛ اما بی‌خبر بود (!)

فاش نیوز - ضد و نقیض‌گویی آشکار خبرگزاری انگلیسی درباره حمایت ایران از جنگ مقاومت در غزه و سپس تلاش برای انکار آن، وضعیتی از درماندگی در اتاق عملیات روانی غرب را نشان می‌دهد.
خبرگزاری رویترز که حتی در محافل رسانه‌ای غرب هم به انتشار اخبار فیک به نیابت از سرویس‌های اطلاعاتی معروف است، روز چهارشنبه گذشته، مدعی شد: «دلخوری رهبر ایران از حماس» شده و نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیرش با اسماعیل هنیه در تهران به او گفته است شما به ما خبر ندادید می‌خواهید دست به حمله در هفت اکتبر بزنید. ما برای شما وارد جنگ نمی‌شویم و به افراد خودتان بگویید مرتبا از ایران و حزب‌الله نخواهند که وارد جنگ شویم. (آیت‌الله) خامنه‌ای با گلایه از هنیه به خاطر بی‌خبر نگه‌داشتن تهران گفته که ایران در جنگ حماس با اسرائیل مداخله نمی‌کند. مقام‌های ارشد ایرانی و حماس که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین به رویترز گفتند که خامنه‌ای در این دیدار تاکید کرده که جمهوری اسلامی به حمایت سیاسی و اخلاقی خود از حماس ادامه می‌دهد اما مستقیما در این درگیری مداخله نخواهد کرد. رهبر ایران از هنیه خواسته است صداهایی را که به طور علنی خواستار دخالت ایران و یا حزب‌الله لبنان در جنگ علیه اسرائیل می‌شوند، ساکت کند.».
عملیات روانی ناشیانه و گل درشت رویترز در حالی است که همین خبرگزاری انگلیسی، 17 مهر به نقل از مقامات مطلع (اما ناشناس!) در ایران، مدعی شده بود: عملیات ۷ اکتبر حماس با چراغ سبز آیت‌الله خامنه‌ای اجرا شد و فرمان حمله ۷ اکتبر را ایران صادر کرد(!)
اکنون در حالی که 42 روز از جنگ گذشته، و رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا بدون هیچ دستاوردی شکست‌های بزرگی را متحمل شده‌اند، رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی غرب می‌کوشند خلا شکست‌های فاحش میدانی را با دروغ‌پراکنی پر کنند. با این حال، مرور نمونه‌هایی از واکنش‌های محافل غربی، میزان سر درگمی و پریشان گویی آنها را بازتاب می‌دهد:
وزیر جنگ اسرائیل: ایران آشکارا جنگ با ما را آغاز کرده است.
- دنیس راس، دستیار دولت اوباما در امور ایران: حماس که می‌خواهد از ایجاد صلح فراگیر در منطقه جلوگیری کند. با ایران، یک حمله غافلگیرانه را برنامه‌ریزی کرد و نزدیک به 200 اسرائیلی را کشت.
- منوشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل: ایران نیروهای مقاومت را در عمق خاورمیانه به گونه‌ای چیده که بتواند اسرائیل را به محاصره خودش دربیاورد. اسرائیل نمی‌تواند در جبهه‌های مختلف بجنگد؛ جنگ مزمن و دراز مدت بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل است.
- نیوزویک: جنگ غزه نشان می‌دهد که ایران در همه جا حضور دارد.
- جو بایدن در بازگشت از اسرائیل: ایران از جنگ حماس حمایت می‌کند.
- شبکه سی‌ان‌ان: به گفته چندین مقام آمریکایی، ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات علیه نیروهای آمریکایی در غرب‌آسیا هستند. این گروه‌ها قبلاً حملات متعددی را با هواپیماهای بدون سرنشین به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند. اما ایالات متحده اکنون اطلاعات خاصی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فعالیت همان گروه‌ها می‌توانند با ادامه جنگ بین اسرائیل و حماس تشدید شود. یک مقام آمریکایی در منطقه گفت چراغ‌های قرمز در همه جا چشمک می‌زنند.
- متیو دالی خبرنگار روزنامه فرانسوی اکسپرس: شبه نظامیان تحت حمایت ایران، مسئولیت حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را بر عهده گرفتند. شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه حضور چشمگیری دارند، جایی که نیروهای آمریکایی به طور نسبتاً منظم زیر آتش قرار می‌گیرند. مقاومت اسلامی در عراق پس از اعلام جنگ اسرائیل علیه حماس، حملات خود را آغاز کردند. این حملات با شدت بیشتری در عراق و سوریه ادامه دارد.
- وزیر انرژی اسرائیل دربازدید از شهرک شلومی، نزدیک مرز لبنان: ما در جنگ جهانی سوم علیه ایران و اسلام رادیکال هستیم.
- برخی رسانه‌های غربی با اشاره به تصویر دیدار سران حماس و جهاد با دبیرکل حزب‌الله در اتاقی که تصاویر امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای در کادر تصویر قرار داشت، به کنایه نوشتند: این تصویر ثابت می‌کند که ایران هیچ دخالتی در جنگ ندارد!
- اندرو بوستامانته، مامور ویژه پیشین سازمان سیا: ایرانی‌ها درحال کشاندن اسرائیل به نسخه اسرائیلی باتلاق جنگ ویتنام هستند. نتانیاهو باید بفهمد که دارد از ایران بازی می‌خورد.
- نتانیاهو: نمی‌توانم بگویم ایران در برنامه‌ریزی حمله هفتم اکتبر دست داشته است. (اما) مصلحت بعضی‌ها در توقف عادی‌سازی روابط ما با کشورهای عربی و بازگرداندن ما به عصر حجر است.
- کامالا هریس، معاون بایدن در مصاحبه‌ با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه ام‌بی‌سی، و در پاسخ به سؤال مجری برنامه که باتوجه به جنگ اسرائیل و حماس از او پرسید «برای جمهوری اسلامی چه پیامی دارید» گفت: «نکن». مجری مجددا پرسید: «همین؟ مثل رئیس‌جمهور بایدن فقط می‌گویید نکن؟» و هریس پاسخ داد: «دقیقا، یک کلمه. خیلی سرراست».
- خبرگزاری رویترز/ 11 آبان: اوضاع خاورمیانه به حد انفجار رسیده و طرف‌های درگیر در حال تشکیل صفوف درگیری هستند. ایران تعداد زیادی گروه و کشور را به سمت جنگ با اسرائیل گسیل کرده است.
- گزارش شورای روابط خارجی آمریکا: ایران در طول چهار دهه، تعداد فزاینده‌ای از نیروهای رزمی متحد را در سراسر خاورمیانه تشکیل داده و از آن حمایت کرده است. نیروی قدس، بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان نقطه تماس اصلی با این گروه‌های شیعه و سنی عمل می‌کند و آموزش، تسلیحات و بودجه برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای ایران در اختیار آنها قرار می‌دهد. در قلب این شبکه، حزب‌الله لبنان قرار دارد.
- جو بایدن در نامه‌ای خطاب به کنگره، قانونگذاران آمریکایی را از اقدامات انجام شده برای مبارزه با ایران و گروه‌های وابسته به ایران مطلع کرد.
- شبکه ‎رژیم صهیونیستی به نقل از پایگاه صهیونیستی «اینتلی تایمز»: نیروهای ویژه واحد فناوری و جنگ الکترونیک سپاه قدس به منظور کمک به ‎حزب‌الله در جنگ با اسرائیل وارد ‎لبنان شده‌اند.
- وزارت خارجه آمریکا: نشانه‌ای وجود ندارد که ایران یا نیروهای نیابتی آن قصد گسترش و سرعت بخشیدن به جنگ در خاورمیانه را داشته باشند.
- دونالد ترامپ: ایرانی‌ها جنگ در غزه را رهبری می‌کنند؛ تنها احمق‌ها می‌گویند که این درست نیست. ایرانی‌ها خیلی زیرک و باهوش هستند. این بحران پیچیده، برای نتانیاهو دشوار است. اسرائیل جنگ رسانه‌ای را باخته‌ است.
- داگلاس مک گرگور مشاور سابق پنتاگون: اظهارات لیندسی گراهام در مورد حمله به ایران مسخره و مزخرف است. آمریکا برای یک جنگ منطقه‌ای آماده نیست. بزرگ‌ترین مشکل ما این است که دشمن خود را درک نکرده‌ایم. ایرانیان برخی از بهترین متخصصین موشکی جهان را دارند. زرادخانه موشکی ایران می‌تواند اسرائیل را ویران کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi