شناسه خبر : 105683
شنبه 27 آبان 1402 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خرمشهر ۵۹؛ روایتی از رشادت تکاوران نیروی دریایی ارتش

فاش نیوز - کتاب «خرمشهر ۵۹» خاطرات تکاوران نیروی دریایی آجا در روز‌های مقاومت خرمشهر که به قلم جمشید نری میسا به نگارش درآمده و به همت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان به چاپ رسیده است.

کد خبر: ۶۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۶ - 18November 2023
 

خرمشهر 59به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، کتاب «خرمشهر ۵۹» خاطرات تکاوران نیروی دریایی آجا در روز‌های مقاومت خرمشهر که توسط «جمشید نری میسا» به نگارش درآمده و به همت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«دو سه روزی گذشت به ما ابلاغ کردند که برای اعزام به خرمشهر آماده باشیم؛ روزی که به خرمشهر رفتیم، وضعیت بسیار بد بود، نمی‌شود گفت بد. اصلا غم‌انگیز بود، همین عامل رفتن ما به خرمشهر بود.

در آن ایام سخت در خرمشهر هرکس به اندازه توان خود در مبارزه شرکت می‌کرد. یکی مهمات می‌آورد، دیگری خشاب‌ها را پر می‌کرد و تعدادی با همان سلاح و مهمات و تجهیزات اندک با ژ۳ و ام ۱ و آرپی جی ۷ جلوی نیرو‌های دشمن ایستادگی می‌کردند.

ما هم به کمک تعدادی از همرزمان برای بقیه نیرو‌ها سنگر می‌ساختیم تا در زیر تیر و دید دشمن نباشند.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گیلان واقع در کیلومتر ۳ جاده رشت به تهران مراجعه کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi