شناسه خبر : 105723
یکشنبه 28 آبان 1402 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید زین‌الدین خدمت در ایران را به تحصیل در فرانسه ترجیح داد

فاش نیوز - مهدی پس از مدتی در واحد اطلاعات سپاه قم مشغول شد و زمانی که دعوت‌نامه یکی از دانشگاه‌های پاریس به وی داده شد، نپذیرفت و در کشور ماند تا به اسلام و انقلاب خدمت کند.

کد خبر: ۶۳۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴ - 19November 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، وقتی «مهدی زین‌الدین» فرماندهی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) را برعهده گرفت تنها ۱۷ سال داشت. او که متولد ۱۸ مهر سال ۱۳۳۸ بود و در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز مدرسه محسوب می‌شد. بعد از گرفتن دیپلم در رشته تجربی در کنکور شرکت کرد و توانست رتبه چهارم پزشکی را کسب کند. فعالیت‌های انقلابی او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس خدمتش در جهاد سازندگی و ورود به سپاه پاسداران نشان از روحیه بالای او در پذیرش مسئولیت‌های سخت داشت. مهدی پس از مدتی در واحد اطلاعات سپاه قم مشغول شد و زمانی که دعوت‌نامه یکی از دانشگاه‌های پاریس به وی داده شد او از تحصیل در این کشور امتناع کرد و در کشور ماند تا به اسلام و انقلاب خدمت کند. سپس در مرداد سال ۱۳۶۱ به فرماندهی تیپ ۱۷ علی‌بن‌ابی طالب (ع) منصوب شد.

شهید زین الدین خدمات در ایران را به تحصیل در فرانسه ترجیح داد+ فیلم

پس از عملکرد موفق این تیپ در عملیات محرم، آبان ۱۳۶۱ جایگاه سازمانی تیپ به لشکر ارتقا یافت. صبر و استقامت مهدی زین‌الدین و نبرد جانانه و به‌یادماندنی او و هم رزمانش در جزیره مجنون و در نهایت موفقیت در عملیات گسترده خیبر، مثال‌زدنی و فراموش‌نشدنی است. استعداد نظامی و روحیه معنوی مهدی باعث شده بود چه در کسوت فرماندهی یک لشکر نظامی و چه در رهبری بر دل‌ها فردی کم نظیر باشد. عصر روز ۲۷ آبان ۱۳۶۳، مهدی زین‌الدین به همراه تنها برادرش، مجید زین‌الدین (مسئول اطلاعات-عملیات تیپ ۲ لشکر)، پس از شناسایی منطقه عملیاتی و شرکت در جلسه قرارگاه، عازم سردشت در جنوب استان آذربایجان غربی می‌شوند که به شهادت می‌رسند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi