شناسه خبر : 105780
سه شنبه 30 آبان 1402 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنبش حماس از توافق آتش بس در غزه خبر داد

فاش نیوز - یکی از رهبران جنبش حماس از توافق آتش بس در غزه خبر داد و گفت که جزئیات این آتش بس طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

چهل‌وششمین روز «طوفان الاقصی»|حماس دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه را تأیید کرد / انصارالله خطاب به آمریکا: آزادی کشتی بدون توقف تجاوزات به غزه ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عزت الرشق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که جزئیات توافق آتش بس به زودی طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

عزت الرشق صبح امروز سه شنبه گفت که «برادران قطری قرار است جزئیات این توافق را اعلام کنند.»

تا این لحظه رژیم اسرائیل به این خبر واکنشی نشان نداده است. با این حال طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقف جنگ برای پنج روز و تبادل اسرا بین طرفین که عمدتا کودکان و زنان هستند، منتشر شده است.

در اولین دقایق بامداد روز سه شنبه، چهل و ششمین روز طوفان الاقصی، جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر شهرک جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن منزلی هدف قرار گرفت و شمار دیگری از فلسطینیان بی دفاع شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که محاصره بیمارستان اندونزی از سوی نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد و پهپادهای اشغالگران هر کسی را که در محوطه های این بیمارستان تردد کند، هدف قرار می دهند.

این سخنگو افزود که برای تخلیه مجروحان بیمارستان اندونزی و انتقال آنها به دیگر بیمارستانهای نوار غزه و یا خارج از آن تلاش می کنند.

الجزیره هم از ورود 200 نفر از مجروحان بیمارستان اندونزی به بیمارستانهای جنوب نوار غزه خبر داده است.

از سوی دیگر سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هلاکت و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست در درگیریهای محور الزیتون غزه خبر داده است.

عزت الرشق از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع به نتیجه رسیدن تلاشها برای دستیابی به قرارداد مبادله اسیران است.

با وجود ادعای شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت این رژیم با شروط حماس برای آزادی اسرای صهیونیست، پایگاه اطلاع رسانی روتر دیگر رسانه اسرائیلی در خبری در این زمینه اعلام کرد، با وجود تمام شک و تردید‌ها و احتیاط‌های موجود، ارزیابی‌ها در میان محافل رسانه‌ای اسرائیل نشان می‌دهند که پیشرفت قابل قبولی در روند مبادله اسرا صورت گرفته و جدیتی قابل تاملی نیز در بالاترین سطوح مسئولین در روزهای اخیر دیده شده است.

این رسانه عبری زبان در عین حال افزود با وجود آن که این خوشبینی در مورد پیشرفت امور وجود دارد، اما این مسئله هم مشروط بوده و نمی‌توان گفت که همه چیز پایان یافته است.

یکی از مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی در این رابطه به این رسانه خبر داد: همه چیز باید السنوار باز گردد و او تنها فردی است که در این رابطه تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi