شناسه خبر : 105811
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه‌های عبری خبر دادند

حزب‌الله لبنان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در جبهه شمال را به عصر حجر بازگردانده است

فاش نیوز - رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به حمله حزب‌الله لبنان به سرویس‌های نظارتی و اطلاعاتیِ رژیم اسرائیل در جبهه شمالی، نتیجه این حملات را «بازگرداندن سرویس اطلاعات شمال به عصر حجر» عنوان کرده‌اند.
حزب‌الله لبنان روزانه به حملات خود به ادوات نظامی اشغالگران ادامه می‌دهد و پیش از این نیز صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن این ادوات منتشر کرده و جزئیات عملیات و ماهیت دستگاه‌های مورد هدف را فاش کرده است و به این کار نیز ادامه می‌دهد. مواضعی که این رژیم در خط مقدم مرزها ایجاد کرده مواضع دفاعی نیستند اما حزب‌الله اعلام کرد، این مواضع پایگاه‌های جاسوسی هستند و به فراتر از مرزهای لبنان می‌رسند و بدون استثنا به حریم خصوصی لبنانی‌ها در همه جا نفوذ می‌کنند. حالا حزب‌الله با حمله به این مواضع خبرساز شده است. رسانه‌های اسرائیلی در واکنش به این حملات حزب‌الله به سرویس‌های نظارتی و اطلاعاتیِ رژیم اسرائیل در جبهه شمالی، نتیجه این حملات را «بازگرداندن سرویس اطلاعات شمال به عصر حجر» توصیف کردند. گفتنی است، این ادوات شامل سیستم‌های لیزری برای تعیین فواصل، سیستم‌های استراق سمع صوتی، سیستم‌های استراق سمع رادیویی و ارتباطات، به‌علاوه سیستم‌های دید در روز و شب با تلسکوپ تا فاصله ۵ کیلومتری است.
حمله به مواضع اسرائیلی
همچنین جنبش مقاومت اسلامی لبنان، صبح روز سه‌شنبه (30 آبان)، در بیانیه‌ای اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را در شهرک المطله هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد این حمله حدود ساعت ۶:۴۰ صبح به وقت محلی انجام شده و طی آن خانه‌ای هدف قرار گرفته که نیروهای اسرائیلی در آن استقرار داشتند. حزب‌الله بدون اشاره به نام سلاحی که در این حمله از آن استفاده شده، تنها گفت حمله با «تسلیحات مناسب» انجام شده و دقیقا با اهداف برخورد داشته است. از طرف دیگر، حزب‌الله لبنان اعلام کرده است: «پایگاه صهیونیستی حدب البستان را به وسیله تسلیحات مناسب هدف قرار دادیم که منجر به تلفات قطعی در این پایگاه گردید.» همچنین رزمندگان مقاومت اسلامی دیروز پایگاه پایگاه جل العلام را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.
حزب‌الله جزئی جداناپذیر از مقاومت
از لبنان همچنین خبر می‌رسد که «شیخ نعیم قاسم»، قائم ‌مقام دبیرکل حزب‌الله، در سخنرانی اخیر خود گفت: «حزب‌الله، جزئی جداناپذیر از مقاومت است و در مقابله با دشمن صهیونیستی در شرایط جنگ قرار دارد... صهیونیست‌ها به‌جای اینکه از ما بخواهند جنگ را توسعه ندهیم، جنایت علیه غزه را متوقف کنند. تا زمانی که این جنگ ادامه یابد، احتمال گسترش جنگ و شرایط منفی ناشی از آن برای صهیونیست‌ها وجود دارد و هیچ تضمینی [از این بابت] از ما دریافت نخواهند کرد... ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد مقاومت فلسطین توان ادامه طولانی‌‌مدت این جنگ را دارد... آنچه یمنی‌ها انجام دادند اقدامی شجاعانه بود و کشتی که یمنی‌ها توقیف کردند، آغاز ضربه بزرگ به اقتصاد اسرائیل است... ارسال غذا و کمک به غزه از سوی کشورهای عربی کافی نیست و این‌گونه نمی‌توانند خودشان را تبرئه کنند.»
آمریکا نگران گسترش جنگ!
خبر دیگر آن‎که وبگاه النشره در گزارشی نوشت، یکشنبه ۱۲ نوامبر (21 آبان) وضعیت جنگ تغییر کرد. پاسخ حزب‌الله لبنان در ظهر روز یکشنبه عادی نبود. حزب‌الله تجمعات سربازان رژیم صهیونیستی و گروه‌های لجستیکی و یک کامیون بزرگ را هدف قرار داد که در این حملات طبق گزارش رسانه‌های عبری ۳۰ صهیونیست کشته و زخمی شدند. در آن روز اطلاعاتی درباره پاسخ رژیم صهیونیستی و قصد آن برای گسترش جنگ به حزب‌الله رسید. حزب‌الله لبنان در آن زمان آماده بود و تنها مقدمات نظامی را فراهم نکرده بود بلکه مقدمات غیرنظامی و لجستیکی را نیز فراهم کرده بود. از حدود یک هفته پیش جنگ شدت گرفته و احتمال گسترش آن بسیار بالا رفت. اگر تماس «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای شنبه و یکشنبه و تأکید آمریکا بر عدم تمایل برای تشدید تنش با حزب‌الله لبنان نبود، جنگ وسیع می‌شد. آمریکا همچنان مخالف گسترش جنگ است، اما در اراضی اشغالی براساس نظر مقامات جنگ بسیار نزدیک شده ‌است و منابع معتقدند که وقوع آن در گرو تصمیم آمریکا یا افزایش جنون رژیم صهیونیستی است که به دلیل بالا رفتن میزان تلفات این رژیم در مرزهای با لبنان رو به افزایش است.
۱۰۰ هزار نظامی صهیونیست در جبهه شمال
همچنین خبر می‌رسد در اقدامی بی‌سابقه که می‌تواند ثبات در منطقه را تغییر دهد، ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز با لبنان مستقر کرده است. این گزارش توسط مقامات صهیونیستی و در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال تایید شده است؛ گزارشی که حاکی از نگرانی جدی صهیونیست‌ها از حضور نیروهای حزب‌الله لبنان است. این گزارش همچنین حاکی از احتمال تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان است. پیش از این سید حسن نصرالله گفته بود، توانسته شمار زیادی از نظامیان صهیونیست را در این جبهه مشغول نگه دارد تا فشار‌ها از غزه کم شود.
وحشت صهیونیست‌ها از رسانه
در بمباران رژیم صهیونیستی در مثلث طیر حرفا- الجبین سه شهروند (دو خبرنگار و یک غیرنظامی) به شهادت رسیدند. المیادین گزارش داد، «فرح عمر»، خبرنگار و «ربیع المعماری»، عکاس خبری در حمله صهیونیست‌ها در جنوب لبنان شهید شدند. این شبکه افزود: «حملات اشغالگران تیم خبری المیادین در جنوب لبنان را هدف قرار داد.» حزب‌الله لبنان گفته است: «هدف قرار دادن مستقیم متخصصان رسانه‌ها توسط دشمن نشان می‌دهد که چقدر دشمن از نقش مهم رسانه‌ها آشفته شده است.» رسانه‌های عبری گزارش دادند که به دنبال حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و شهادت دو خبرنگار المیادین، مقامات صهیونیست از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواسته به مخفی‌گاه‌های خود بروند. همچنین خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودروی غیرنظامی در منطقه الشعیتیه در جنوب این کشور چهار نفر شهید شدند.
آخرین خبرها
* حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت دو خبرنگار و چندین غیرنظامی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اعلام کرد که این جنایت‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.
* منابع عبری زبان اعلام کردند که دیروز طی دقایقی بیش از 30 موشک از لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. در همین حال، برخی منابع از اصابت موشک برکان به شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه خبر دادند.
* تحلیلگر صهیونیست هشدار داد: «بر اساس برخی گزارش‌های اولیه از لبنان، اسرائیل معاون فرمانده شاخه نظامی حماس در لبنان را ترور کرده است. به یاد بیاورید که نصرالله هشدار داد که هرگونه ترور اسرائیل در خاک لبنان به واکنش شدید منجر خواهد شد.»
حزب‌الله در پاسخ به هدف قراردادن کارخانه آلومینیوم در جنوب لبنان یک کارخانه مرتبط با شرکت صنایع نظامی رافائل در شلومی را با موشک زمین به زمین هدف قرارداد‌ حزب‌الله همچنین در پاسخ به هدف قراردادن عمدی خبرنگاران در مرز لبنان یک ساختمان که محل تجمع صهیونیست‌ها بود را هدف قرار داد که کلیه صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi